Мобільні застосунки для читання та прослуховування книжок
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796X.8.1.2025.335534Ключові слова:
мобільні застосунки, книжкові застосунки, аудіокниги, штучний інтелект, користувацький інтерфейсАнотація
Сучасні технології читання та прослуховування книжок відіграють ключову роль у сфері освіти, розвитку та розваг, особливо коли мова йде про ефективне засвоєння інформації та зручність користувачів. В умовах швидкого темпу життя, де час стає дедалі ціннішим, поєднання текстових і аудіоформатів у єдиному рішенні дає змогу максимально адаптувати процес читання до індивідуальних потреб.
Метою статті є дослідження (аналіз) наявних аналогів мобільних застосунків для читання та прослуховування книжок, визначення їхніх переваг, недоліків та основних функцій. Дослідження спрямоване на виявлення ринкових тенденцій, потреб користувачів і можливостей для вдосконалення таких сервісів.
Методами дослідження є: аналіз літературних джерел – вивчення наукових праць, статей і матеріалів, пов’язаних з розробкою та впровадженням книжкових застосунків. Порівняльний аналіз – оцінка функціоналу, інтерфейсу та користувацького досвіду популярних застосунків. Опитування користувачів – збір думок щодо зручності, популярних функцій та недоліків рішень. SWOT-аналіз – визначення переваг і недоліків, можливостей і загроз для подальшого вдосконалення застосунків.
Новизною проведеного дослідження є комплексний аналіз сучасних застосунків для читання та аудіокниг з акцентом на поєднанні текстових і аудіофункцій, оцінюванні інтерактивних можливостей таких застосунків, зокрема синхронізації читання і прослуховування; персоналізації рекомендацій та інтеграції з іншими сервісами.
Висновки. У роботі проведено аналіз програмних рішень надання контенту книжок, таких як Amazon Kindle, Google Play Books, Apple Books, Audible та Scribd; визначено переваги та недоліки, а також обмеження сучасних рішень надання книжкового контенту в текстовому та аудіоформаті; визначено перспективні напрями подальшого розвитку книжкових мобільних застосунків (наприклад, використання гібридних форматів контенту; інтелектуалізація процесів надання контенту; розширення функціоналу для різних категорій користувачів; персоналізація та інтелектуалізація інтерфейсу сервісів надання контенту).
Посилання
Amazon, n.d. Kindle App Help. [online] Available at: <https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=GAJYEL5VJLU5KF6L> [Accessed 22 March 2025].
APA (Audio Publishers Association), n.d. Apa Research Facts. [online] Available at: <https://cutt.ly/6rOgJxfZ> [Accessed 31 March 2025]
Audible, n.d. Getting started. [online] Available at: <https://help.audible.com/s/getting-started?language=en_US> [Accessed 26 March 2025]
Baron, N.S., 2017. Reading in a digital age. Phi Delta Kappan, [e-journal] 99 (2). https://doi.org/10.1177/0031721717734184
Cordón-García, J. A., Gómez-Díaz, R., Alonso-Arévalo, J. and Kaplan, N., 2014. Digital Reading: Educational Gaps and Documentary Preservation. Information Resources Management Journal (IRMJ), [e-journal] 27 (3), pp.1-11. https://doi.org/10.4018/irmj.2014070101
Döring, U., Müller, B., Rohr, S., Ruhrmann, J. and Schäfer, M., 2022. Listen and Read: The Battle for Attention: A New Report About Key Audience Behaviour in the Age of eBooks, Audiobooks and Podcasts. Publishing Research Quarterly, [e-journal] 38, pp.40-52. https://doi.org/10.1007/s12109-021-09853-2
Erstad, O., Kucirkova, N.I., Mangen, A., Aarsand, P. and Blikstad-Balas, M., 2023. Reading in the digital age. Nordic Journal of Digital Literacy, [e-journal] 18, pp.272-286. https://doi.org/10.18261/njdl.18.4.6
Faverio, M. and Perrin, A., 2022. Three-in-ten Americans now read e-books. Pew Research Center, [online] 6 January. Available at: <https://www.pewresearch.org/short-reads/2022/01/06/three-in-ten-americans-now-read-e-books/> [Accessed 25 March 2025].
Google Books API, n.d. Overview. [online] Available at: <https://developers.google.com/books/docs/overview> [Accessed 25 March 2025].
Khanchandani, V. and Kumar, M., 2017. Mapping of E-books in Science & Technology: An Analytical Study of Directory of Open Access Books. DESIDOC Journal of Library & Information Technology, [e-journal] 37 (3), pp.172-179. https://doi.org/10.14429/djlit.37.3.10692
Media – Worldwide, 2025. Statista. [online] Available at: <https://www.statista.com/outlook/amo/media/worldwide?currency=USD> [Accessed 24 March 2025].
Polovynchak, Yu. and Bondarenko, V. 2024. Mobilni zastosunky v konteksti suchasnykh chytatskykh praktyk [Mobile Applications in the Context of Modern Reading Practices]. Academic Papers of the Vernadsky National Library of Ukraine, [e-journal] 71, pp.242-265. https://doi.org/10.15407/np.71.242
Posibnyk korystuvacha prohramy Knyhy dlia macOS Sequoia [User guide for the Books program for macOS Sequoia], n.d. Apple Inc. [online] Available at: <https://support.apple.com/uk-ua/guide/books/welcome/mac> [Accessed 25 March 2025].
Scribd, n.d. [online] Available at: <https://support.scribd.com/hc/en-us/categories/360005188511-Scribd> [Accessed 26 March 2025]
Widener, Ch., Arbanas, J., Dyke, D. V., Arkenberg, Ch., Matheson, B. and Auxier, B., 2025. 2025 Digital Media Trends: Social platforms are becoming a dominant force in media and entertainment. Deloitte Insights, [online] 25 March. Available at: <https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/technology/digital-media-trends-consumption-habits-survey/2025.html> [Accessed 28 March 2025].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.