Інформаційні сервіси інтернет-порталів фандрайзингових організацій

Автор(и)

  • Юлія Романишин Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Україна https://orcid.org/0000-0001-7231-8040
  • Христина Крупа Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Україна https://orcid.org/0009-0004-8991-3582

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.7.1.2024.307021

Ключові слова:

вебпортал, вебресурс, фандрайзинг, інформаційний сервіс, проєкт, інтернет-портал

Анотація

Мета дослідження – зробити інформаційно-аналітичний огляд і схарактеризувати типові інформаційні сервіси інтернет-порталів, які використовують у своїй діяльності фандрайзингові організації в Україні та за кордоном.

Методи дослідження. Використано такі загальнонаукові методи, як систематизація (під час підбору необхідних джерел інформації), узагальнення (у процесі визначення загальних понять, у яких висвітлюються головні ознаки), формально-логічний метод (під час вивчення структури та класифікації порталів), метод системного аналізу інформації (під час огляду українського та закордонного досвіду функціонування типових вебпорталів), описовий метод.

Наукова новизна дослідження полягає у визначенні відмінностей між вебсайтом і вебпорталом; узагальненні (за результатами проведеного аналітичного моніторингу) й виокремленні типових інформаційних сервісів фандрайзингових вебпорталів та їх функціональних особливостей, якими активно користуються вітчизняні й іноземні фандрайзингові організації.

Висновки. За результатами проведеного дослідження резюмовано, що українські фандрайзингові організації, застосовуючи методи бенчмаркінгу, активно вивчають досвід іноземних установ, які працюють у соціальній сфері та поступово впроваджують і розвивають фандрайзинг в українському інтернет-сегменті. На сьогодні вітчизняна й іноземна фандрайзингова діяльність функціонує за допомогою великої кількості відповідних інтернет-порталів. Актуальність використання інтернет-порталів спричинена тим, що саме інформаційний вебпортал сприяє більшій прозорості процесів, що відбуваються в громадянському суспільстві. А функціональні можливості інтернет-технологій допомагають налагоджувати спільну роботу та висвітлювати діяльність як вітчизняних, так і закордонних неурядових організацій у цифровому середовищі.

У результаті дослідження бачимо, що розвиток ринку інтернет-порталів, постійний попит на такі послуги сприяє тому, що розробники розширюють функціонал типових інформаційних сервісів та інструментів, які допомагають організаціям створювати орієнтовані на користувача цифрові можливості керування контентом, мобільну підтримку тощо. Загалом співвідношення кількості іноземних та українських фандрайзингових вебпорталів свідчить про те, що вітчизняний фандрайзинг набуває великої активності й популярності у вигляді меценатства, спонсорства і підтримки через надання грантів, пожертв, матеріальних та інформаційних ресурсів тощо завдяки інтернет порталам. Саме цифрові інструменти та технології уможливлюють актуальність таких організацій, спектр інформаційних сервісів і послуг яких постійно зростає та стає більш клієнтоорієнтованим.

Біографії авторів

Юлія Романишин, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

Доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри документознавства та інформаційної діяльності

Христина Крупа, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

Магістр, кафедра документознавства та інформаційної діяльності

Посилання

Cherniavska, O.V. and Sokolova, A.M., 2015. Fandraizynh [Fundraising]. 2nd ed. Kyiv: Alerta. Difference Between Website and Web Portal, 2023. BYJU`S Exam Prep, [online] 25 September. Avialable at: https://byjusexamprep.com/difference-between-website-and-web-portal-i [Accessed 15 January 2024].

Heather, K., 2024. 9 Best Online Fundraising Platforms [Updated 2024]. Donorbox Nonprofit Blog, [blog] 28 March. Avialable at: <https://donorbox.org/nonprofit-blog/fundraising-platforms#3> [Accessed 12 February 2024].

Jalal, D. and Al-Debei, M.M., 2013. Developing and Implementing a Web Portal Success Model. Jordan Journal of Business Administration, [e-journal] 9 (1), рр.161-190. https://doi.org/10.12816/0002052

Korniat, V.I. and Kuzmina, A.O., 2019. Klasyfikatsiia informatsiinykh portaliv [Classification of information portals]. In: Pryrodnychi ta humanitarni nauky. Aktualni pytannia [Natural and humanitarian sciences. Topical issues]. II International Student Scientific and Technical Conference. Ternopil, Ukraine, April 25-26, 2019. [online] Ternopil: Ternopil Ivan Puluj National Technical University, pp.35-36. Avialable at: <https://core.ac.uk/download/pdf/211065673.pdf> [Accessed 09 February 2024].

Krupiak, I.I. and Krupiak, L.B., 2019. Osoblyvosti rozvytku fandraizynhu v Ukraini [Peculiarities of fundraising development in Ukraine]. Efektyvna ekonomika, [e-journal] 10. https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.10.53

Krupskyi, T., 2005. Poshuk resursiv dlia diialnosti orhanizatsii (Fund Rasing) [Search for resources for the organization’s activities (Fund Rasing)]. Kyiv: Svoboda vyborus.

Pateruk, N., 2018. Fandraizynh: yak i de zaluchaty resursy hromadskym orhanizatsiiam [Fundraising: how and where to attract resources for public organizations]. Hromadskyi prostir, [online] 22 June. Avialable at: <https://www.prostir.ua/?kb=fandrajzynh-yak-i-de-zaluchaty-resursy-hromadskym-orhanizatsiyam> [Accessed 06 February 2024].

Romanyshyn, Yu.L. and Shtykh, A.T., 2023. Informatsiinyi kontent mediinykh internet-resursiv: analitychnyi ohliad [Information Content of Media Internet-Resources: Analytic Review]. Library Science. Record Studies. Informology, [e-journal] 3, pp.63-69. https://doi.org/10.32461/2409-9805.3.2023.290987

Strauss, H., 2003. Web portals: The Future of Information Access and Distribution. The Serials Librarian, [e-journal] 44 (1-2), рр.26-35. https://doi.org/10.1300/j123v44n01_04

Struktura internet-portalu [Structure of the Internet portal], n.d. Inneti. [online] Avialable at: https://inneti.com.ua/it/itprodukty/rozrobka-sajtu/typy/internet-portal/struktura-internet-portal/ [Accessed 10 January 2024].

Tatnall, A., 2005. Web Portals: The New Gateways to internet Information and Services. London: Idea Group Publishing.

What is a Web Portal?, n.d. Liferay, [online] Avialable at: <https://www.liferay.com/resources/l/web-portal> [Accessed 23 January 2024].

What is Digital Customer Experience?, n.d. Liferay, [online] Avialable at: <https://www.liferay.com/resources/l/digital-customer-experience> [Accessed 25 January 2024].

Xiao, L. and Dasgupta, S., 2005. User Satisfaction with Web Portals: An Empirical Study. In: Y. Gao, ed. Web Systems Design and Online Consumer Behavior. London: Idea Group Publishing, рр.193-204.

Zadorozhna, N., 2006. Pidkhody do stvorennia ta pidtrymky portaliv [Approaches to the creation and support of portals]. Problems in programming, [online] 2-3, pp.569-579. Avialable at: <http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/1614/68Zadorojna.pdf?sequence=1> [Accessed 15 December 2023].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-10

Як цитувати

Романишин, Ю., & Крупа, Х. (2024). Інформаційні сервіси інтернет-порталів фандрайзингових організацій. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 7(1), 171–187. https://doi.org/10.31866/2617-796X.7.1.2024.307021

Номер

Розділ

Електронні ресурси та інформаційно-комунікаційні технології