Персоналізація реклами в соціальних мережах: етичні виклики та загрози
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796X.7.1.2024.307017Ключові слова:
персоналізація реклами, соціальні мережі, етичні виклики, захист даних, анонімність, регулювання, рекламні стратегіїАнотація
У статті наведено всебічний аналіз феномену персоналізованої реклами в соціальних мережах з акцентом на виявлення та розгляд етичних викликів і потенційних загроз, що виникають у цьому контексті. Персоналізація реклами в соціальних мережах викликає значні етичні застороги, пов’язані з конфіденційністю, безпекою даних, маніпуляцією споживачами, моральними дилемами, упередженням та дискримінацією. Дослідження демонструє, що, хоча персоналізована реклама може збільшити ефективність рекламних кампаній і рівень задоволення споживачів, вона також ставить під загрозу їхню анонімність та може призвести до зловживань персональними даними.
Метою статті є аналіз етичних викликів і потенційних загроз, пов’язаних з персоналізацією реклами в соціальних мережах. Досліджено вплив персоналізованої реклами на анонімність інтернет-користувачів, їхню свободу вибору та інші права.
Методи дослідження базуються на комплексному підході, що охоплює теоретичний огляд наявної літератури, дослідження випадків з практики, а також логічний аналіз і синтез отриманих даних. Використано компаративний аналіз для порівняння різних підходів до регуляції персоналізованої реклами. Це дає змогу глибше зрозуміти механізми роботи персоналізованої реклами й оцінити її вплив на індивідуальні права та свободи.
Наукова новизна полягає в розширеному аналізі взаємозв’язку між персоналізованою рекламою та етичними принципами в контексті цифрових технологій. Значну увагу приділено вивченню впливу персоналізації на приватне життя та анонімність користувачів, а також розглянуто потенційні ризики та загрози, які можуть виникнути у зв’язку з неконтрольованим збором і використанням персональних даних. У цій сфері недостатньо досліджень, що викликає необхідність розробки нових теоретичних підходів і практичних рекомендацій, які відповідають сучасним викликам цифрової епохи.
Висновки. Стаття підкреслює необхідність знаходження балансу між комерційною ефективністю рекламних кампаній і захистом прав користувачів. Запропоновано рекомендації щодо посилення заходів безпеки, забезпечення прозорості у зборі та використанні даних, а також щодо розробки етичних норм і стандартів у цій сфері. Висвітлено критичну необхідність розробки ефективних механізмів регулювання та контролю за персоналізованою рекламою. У статті запропоновано впровадження чітких етичних стандартів та законодавчих обмежень, що регулюють збір, обробку й використання персональних даних, підкреслено важливість підвищення обізнаності користувачів щодо їхніх прав і механізмів захисту. Наголошено на важливості створення етичної, прозорої та відповідальної практики у сфері цифрової реклами з метою забезпечення поваги до приватності й прав користувачів.
Посилання
Chu, C.-J., Chiang, I.-P., Tsai, K.-H. and Tung, Y.-H., 2022. Exploring the Effects of Personalized Advertising on Social Network Sites. Journal of Social Media Marketing, [e-journal] 1(2), pp.38-54. https://doi.org/10.33422/jsmm.v1i2.1051
Holik, O.V., 2014. Klasyfikatsiia vydiv reklamy za kryteriiem etychnosti [Classification of types of advertising by the criterion of ethics]. State and Regions. Series: Social Communications, 1-2, pp.178-182.
Hrynkevych, S.S., Sorokina, Zh.D. and Sitarchuk, M.A., 2021. Tarhetovana reklama u sotsialnykh merezhakh: yii populiarnist ta efektyvnist [Targeted advertising on social networks: its popularity and efficiency]. The actual problems of regional economy development, [e-journal] 17(2), pp.115-123. https://doi.org/10.15330/apred.2.17.115-123
Larina, Ya.S. and Riabchyk, A.V., 2014. Povedinka spozhyvacha [Consumer behavior]. Kyiv: Akademiia.
Personalizovana reklama [Personalized advertising], n.d. Tsentr polityky Google Ads. Dovidka. [online] Available at: https://support.google.com/adspolicy/answer/143465?hl=uk [Accessed 06 January 2024].
Romanova, A.V., Andrushkevych, Z.M. and Valkov, O.B., 2019. Tarhetovana reklama yak efektyvnyi sposib prosuvannia v sotsialnykh merezhakh [Targeted advertising as an effective way to promote in social networks]. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences, [e-journal] 5, pp.207-210. DOI: 10.31891/2307-5740-2019-274-5-209-212
Rykova, V., 2023. Personalizatsiia marketynhu [Personalization of marketing]. Mavr, [online] 17 March. Available at: <https://mavr.ua/ua/personalizaciya-marketinga/> [Accessed 06 January 2024].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Ігор Парфенюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.