Персоналізація реклами в соціальних мережах: етичні виклики та загрози

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.7.1.2024.307017

Ключові слова:

персоналізація реклами, соціальні мережі, етичні виклики, захист даних, анонімність, регулювання, рекламні стратегії

Анотація

У статті наведено всебічний аналіз феномену персоналізованої реклами в соціальних мережах з акцентом на виявлення та розгляд етичних викликів і потенційних загроз, що виникають у цьому контексті. Персоналізація реклами в соціальних мережах викликає значні етичні застороги, пов’язані з конфіденційністю, безпекою даних, маніпуляцією споживачами, моральними дилемами, упередженням та дискримінацією. Дослідження демонструє, що, хоча персоналізована реклама може збільшити ефективність рекламних кампаній і рівень задоволення споживачів, вона також ставить під загрозу їхню анонімність та може призвести до зловживань персональними даними.

Метою статті є аналіз етичних викликів і потенційних загроз, пов’язаних з персоналізацією реклами в соціальних мережах. Досліджено вплив персоналізованої реклами на анонімність інтернет-користувачів, їхню свободу вибору та інші права.

Методи дослідження базуються на комплексному підході, що охоплює теоретичний огляд наявної літератури, дослідження випадків з практики, а також логічний аналіз і синтез отриманих даних. Використано компаративний аналіз для порівняння різних підходів до регуляції персоналізованої реклами. Це дає змогу глибше зрозуміти механізми роботи персоналізованої реклами й оцінити її вплив на індивідуальні права та свободи.

Наукова новизна полягає в розширеному аналізі взаємозв’язку між персоналізованою рекламою та етичними принципами в контексті цифрових технологій. Значну увагу приділено вивченню впливу персоналізації на приватне життя та анонімність користувачів, а також розглянуто потенційні ризики та загрози, які можуть виникнути у зв’язку з неконтрольованим збором і використанням персональних даних. У цій сфері недостатньо досліджень, що викликає необхідність розробки нових теоретичних підходів і практичних рекомендацій, які відповідають сучасним викликам цифрової епохи.

Висновки. Стаття підкреслює необхідність знаходження балансу між комерційною ефективністю рекламних кампаній і захистом прав користувачів. Запропоновано рекомендації щодо посилення заходів безпеки, забезпечення прозорості у зборі та використанні даних, а також щодо розробки етичних норм і стандартів у цій сфері. Висвітлено критичну необхідність розробки ефективних механізмів регулювання та контролю за персоналізованою рекламою. У статті запропоновано впровадження чітких етичних стандартів та законодавчих обмежень, що регулюють збір, обробку й використання персональних даних, підкреслено важливість підвищення обізнаності користувачів щодо їхніх прав і механізмів захисту. Наголошено на важливості створення етичної, прозорої та відповідальної практики у сфері цифрової реклами з метою забезпечення поваги до приватності й прав користувачів.

Біографія автора

Ігор Парфенюк, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри зв’язків з громадськістю і журналістики

Посилання

Chu, C.-J., Chiang, I.-P., Tsai, K.-H. and Tung, Y.-H., 2022. Exploring the Effects of Personalized Advertising on Social Network Sites. Journal of Social Media Marketing, [e-journal] 1(2), pp.38-54. https://doi.org/10.33422/jsmm.v1i2.1051

Holik, O.V., 2014. Klasyfikatsiia vydiv reklamy za kryteriiem etychnosti [Classification of types of advertising by the criterion of ethics]. State and Regions. Series: Social Communications, 1-2, pp.178-182.

Hrynkevych, S.S., Sorokina, Zh.D. and Sitarchuk, M.A., 2021. Tarhetovana reklama u sotsialnykh merezhakh: yii populiarnist ta efektyvnist [Targeted advertising on social networks: its popularity and efficiency]. The actual problems of regional economy development, [e-journal] 17(2), pp.115-123. https://doi.org/10.15330/apred.2.17.115-123

Larina, Ya.S. and Riabchyk, A.V., 2014. Povedinka spozhyvacha [Consumer behavior]. Kyiv: Akademiia.

Personalizovana reklama [Personalized advertising], n.d. Tsentr polityky Google Ads. Dovidka. [online] Available at: https://support.google.com/adspolicy/answer/143465?hl=uk [Accessed 06 January 2024].

Romanova, A.V., Andrushkevych, Z.M. and Valkov, O.B., 2019. Tarhetovana reklama yak efektyvnyi sposib prosuvannia v sotsialnykh merezhakh [Targeted advertising as an effective way to promote in social networks]. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences, [e-journal] 5, pp.207-210. DOI: 10.31891/2307-5740-2019-274-5-209-212

Rykova, V., 2023. Personalizatsiia marketynhu [Personalization of marketing]. Mavr, [online] 17 March. Available at: <https://mavr.ua/ua/personalizaciya-marketinga/> [Accessed 06 January 2024].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-10

Як цитувати

Парфенюк, І. (2024). Персоналізація реклами в соціальних мережах: етичні виклики та загрози. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 7(1), 148–158. https://doi.org/10.31866/2617-796X.7.1.2024.307017

Номер

Розділ

Електронні ресурси та інформаційно-комунікаційні технології