Специфіка функціонування YouTube як популярного відеохостингу сучасного інтернет-простору

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.7.1.2024.307015

Ключові слова:

Інтернет, вебсервіси, відеохостинг, YouTube, відеоконтент, алгоритми вдосконалення, конкурентоспроможність, технологічні новації

Анотація

Мета статті – дослідити основні аспекти розвитку відеохостингу YouTube в сучасному інтернет-просторі та проаналізувати стратегію вдосконалення й конкурентоспроможності YouTube як популярної медіаплатформи.

Методи дослідження. Методологія полягає в застосуванні аналітичного, системного, емпіричного, компаративного та функціонального методів. Зокрема, проаналізовано ознаки інтернет-простору як багатокомпонентної цілісної системи, де високий ступінь інтерактивності, споживання інтернет-ресурсу простежується через відеохостинги; визначено, що ключовим відеохостингом є YouTube; узагальнено переваги YouTube серед інших відеохостингів; з’ясовано проблеми та протиріччя, через які платформу критикували; встановлено основні чинники, які сприяють зростанню конкурентоспроможності з моменту створення вебсайту, а також алгоритми функціонування YouTube в сучасному інтернет-просторі та шляхи вдосконалення функціоналу відеоконтенту YouTube у Всесвітній мережі.

Наукова новизна полягає в з’ясуванні специфіки фундаментальних властивостей функціонування та конкурентності відеохостингу YouTube; прогнозуванні алгоритмів удосконалення платформи, визначенні низки технологічних інновацій і засобів, які посприяють лідерству YouTube у Всесвітній мережі.

Висновки. Сьогодні інтернет є могутньою платформою, до якої активно долучаються споживачі. Серед інтернет-форматів досить популярними є відеохостинги, які експериментують з різноманітним контентом у специфічних умовах ринкових відносин. Саме цей веб-сервіс є платформою потенціальної репрезентації контенту, актуалізація якого здійснюється саме через активні запити та перегляди реципієнтів. В умовах війни сучасні алгоритми машинного навчання дають змогу створити регресійну модель, яка найкраще підходить для вибору стратегії створення і просування українськомовного контенту у відеохостингах.

YouTube є потужним відеохостингом в інтернет-мережі, який постійно вдосконалюється та експериментує з різноманітним контентом у специфічних умовах ринкових відносин. Зберігаючи лідерську позицію, YouTube розширює свою взаємодію з іншими соціальними мережами, стримінговими платформами та сервісами й упевнено конкурує з багатьма відеохостингами. YouTube – не просто проєкт, а емпірична реальність, що динамічно розвивається та відображає новий якісний контент, зумовлений специфічними комунікативними функціями, утворює ціннісну основу в процесі функціонування.

Біографії авторів

Наталія Ковпак, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистентка кафедри режисури естради і шоу

Ярослав Ковпак, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри комп’ютерних наук

Посилання

Ackerman, E. and Guizzo, E., 2011. 5 Technologies That Will Shape the Web. Innovations that will make the web smarter and sleeker and irresistibly more social, too. IEEE Spectrum, [online] 31 May. Available at: https://spectrum.ieee.org/5-technologies-that-will-shape-the-web [Accessed 12 August 2023].

Burgess, J. and Green, J., 2009. YouTube: Online Video and Participatory Culture. [online] Cambridge: Polity Press. Available at: <https://books.google.com.ua/books?hl=uk&lr=&id=mg1rDwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PT5&ots=RDnHKxd4tO&sig=kNgXIwtk07kh9WwPlxuX5H2TREA&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false> [Accessed 30 August 2023].

SimplyDigital_, 2023. YouTube: The Global Phenomenon Shaping Online Video Culture. Medium, [online] 20 June. Available at: <https://medium.com/@gggzmnrd/youtube-the-global-phenomenon-shaping-online-video-culture-313c72545733> [Accessed 14 August 2023].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-10

Як цитувати

Ковпак, Н., & Ковпак, Я. (2024). Специфіка функціонування YouTube як популярного відеохостингу сучасного інтернет-простору. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 7(1), 139–147. https://doi.org/10.31866/2617-796X.7.1.2024.307015

Номер

Розділ

Електронні ресурси та інформаційно-комунікаційні технології