Репрезентація соціокультурних процесів через інструменти паблік рилейшнз
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796X.7.1.2024.307006Ключові слова:
паблік рилейшнз, соціокультурні процеси, комунікація, медіаАнотація
Комунікаційні можливості зумовили появу нових явищ у масовій культурі: нових методів реклами, маркетингу та зв’язків з громадськістю, ефекти яких визначили комерційний успіх компаній і формування уявлень про їхні товари та послуги. Інформаційна та експресивна сила масової комунікації значно впливає на репутацію деяких осіб і політичних партій, становлячи репутаційний потенціал різних регіонів і країн.
Формування національної свідомості – це, звісно, не усунення вже сформованих понять, думок і звичок, а зміна їхнього напряму. Паблік рилейшнз підтримує гармонію між визначними діячами епохи, закладає основу для подальшого розвитку національної економіки, впливає на суспільну свідомість і споживання, направляє та змінює підсвідомість людини. Тому ця тема дуже важлива для нашого суспільства.
Мета статті – схарактеризувати соціокультурні процеси за допомогою засобів паблік рилейшнз.
Методи дослідження. Дослідження базується на використанні низки загальнотеоретичних методів, принципів і підходів. Для досягнення мети та розв’язання завдань дослідження використано такі методи: теоретичні, зокрема узагальнення теоретичних даних; порівняння; синтез – для визначення сутності та механізмів інструменту PR, який має вплив на соціокультурні процеси.
Наукова новизна. Новизна цього дослідження полягає в уточненні поняття «паблік рилейшнз» та висвітленні питання використання інструментів паблік рилейшнз у соціокультурній сфері. PR – це динамічний розвиток, який впливає на процес інформування людей, зміцнюючи та корегуючи різні погляди на глобальні проблеми. Тому зростає потреба в обміні інформацією для покращення взаєморозуміння та взаємодії між різними групами людей у різних регіонах і країнах. Крім того, зростання взаємних інформаційно-комунікаційних зв’язків міжнародної спільноти зумовлює необхідність зміцнення міжнародної безпеки та співробітництва. Розвиток цифрових технологій полегшує роботу фахівців у сфері паблік рилейшнз. З’явилися нові інструменти для обробки великих обсягів даних, полегшення професійного життя та автоматизації певних процесів. Однією з ключових особливостей прогресу у сфері зв’язків з громадськістю можна вважати автоматизацію, а іноді й автономізацію робочих процесів.
Висновки. Діяльність паблік рилейшнз у сфері культури як міжкультурної масової комунікації пов’язана з глобалізацією, зокрема міграційними процесами. Коли представники різних конфесій мають достатню кількість самоорганізації у соціальній сфері природним чином відбуватимуться етнічні, релігійні та міжкультурні обміни. З посиленням імміграційних процесів і появою нових медіа потреба в комплексній роботі з громадськістю стає реальністю, особливо в містах, де іммігранти становлять більше третини населення.
Посилання
Androsovych, O.I., Bashmanivska, L.A., Bashmanivskyi, V.I., Bohuslavskyi, O.V., Davydova, L.V., Diuzheva, K.V., Zaiko, L.Ia., Lysa, I.V., Partyko, Z.V. and Yablonska, N.M., 2023. Spetsyfika komunikatyvnykh vplyviv u sotsiokulturnomu prostori [Specificity of communicative influences in the sociocultural space]. [online] Zhytomyr: Zhytomyr Ivan Franko State University. Avialable at: <http://surl.li/trzgg> [Accessed 25 November 2023].
Berezenko, V. and Ivanets, T., 2019. Interpretatsiia fenomenu pablik ryleishnz u suchasnomu naukovomu dyskursi [Interpreting the phenomenon of public relations in modern scientific discourse]. In: Sotsialno-humanitarni aspekty rozvytku suchasnoho suspilstva [Social and humanitarian aspects of the development of modern society]. Proceedings of the VII All-Ukrainian Scientific Conference of Students, Postgraduates, Teachers and Staff. Sumy, Ukraine, 18-19 April 2019. [online] Sumy: Sumy State University, pp.329-333. Avialable at: <https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/77047/1/Berezenko_public_relations.pdf> [Accessed 26 November 2023].
Black, S., 1993. The Essentials of Public Relations. London: Kogan Page.
Dutchak, O., Shykerynets, V. and Orlova, V., 2022. Masovi komunikatsii v systemi PR-menedzhmentu pidpryiemstv sotsiokulturnoho servisu [Mass communications in the PR-management system of socio cultural service]. Scientific perspectives, [e-journal] 6 (24), pp.82-91. https://doi.org/10.52058/2708-7530-2022-6(24)-82-91
Harlow, R.F., 1976. Building a public relations definition. Public Relations Review, [e-journal] 2 (4), pp.34-42. https://doi.org/10.1016/s0363-8111(76)80022-7
Innis, H.A., 1950. Empire and communications. Oxford: Clarendon Press.
Pashkevych, M.Iu., 2021. Podiievi praktyky yak efektyvnyi instrument pablik ryleishnz [Event practices as an effective tool of public relations]. Culture and contemporaneity, [e-journal] 1, pp.216-222. https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2021.238626
Petrushevych, M., 2019. Suchasna liudyna v komunikatyvnomu poli kultury [Modern man in the communicative field of culture]. In: D. Shevchuk, ed. Liudyna i kultura [Man and Culture]. [online] Ostroh: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu “Ostrozka akademiia”, pp.67-85. Avialable at: <https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7991/1/7.pdf> [Accessed 25 November 2023].
Slavnikova, V.S., 2019. PR yak forma vplyvu na spozhyvchu povedinku naselennia [PR as a form of influence on consumer behavior]. [online] National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”. Avialable at: <https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/31834/1/Slavnikova_bakalavr.pdf> [Accessed 25 November 2023].
Sliusar, V. and Marshevskyi, M., 2019. PR-diialnist u relihiinii sferi yak skladova sotsialnoi diialnosti: dosvid Ukrainy ta Polshchi [PR-activity in the religious sphere as a component of social activity: experience of Ukraine and Poland]. Ukrainian polonistics, [e-journal] 16, pp.84-92. https://doi.org/10.35433/2220-4555.16.2019.phyl-6
Systemy masovoi komunikatsii: protsesy hlobalizatsii ta transformatsii. Referat [Mass communication systems: processes of globalization and transformation. Abstract], 2011. Osvita.ua, [online] 10 November. Available at: https://osvita.ua/vnz/reports/journalism/25746/ [Accessed 25 November 2023].
Zelich, V.V., 2022. Vykorystannia PR-tekhnolohii yak instrumentu marketynhovykh komunikatsii u prosuvanni kompanii [The use of PR-technologies as a marketing communications tool for the promotion of the company]. State and regions. Series: Economics and Business, [e-journal] 1 (124). https://doi.org/10.32840/1814-1161/2022-1-13
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Євген Соломін, Любов Русинко-Бомбик, Микола Санакуєв
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.