Технології доповненої реальності в освіті: виклики, можливості та перспективи
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796X.7.1.2024.307002Ключові слова:
доповнена реальність, імерсивне навчання, інтерактивність, онлайн-платформа, AR-технології, освітаАнотація
Мета статті – проаналізувати виклики, можливості й перспективи використання технологій доповненої реальності (AR) в освітньому процесі з метою ідентифікації факторів, що впливають на їх успішне впровадження та розвиток.
Методи дослідження. Використано систематизацію, абстрагування та конкретизацію, з’ясування причинно-наслідкових зв’язків, а також пошуковий метод (пошук у наявній методичній і науковій літературі й аналіз знайденого матеріалу).
Наукова новизна полягає в систематизованому аналізі викликів, можливостей і перспектив використання технологій доповненої реальності (AR) в освіті з огляду на сучасні тренди та потенційні перспективи розвитку цієї сфери. Стаття робить вагомий внесок у збагачення наукового дискурсу за допомогою обґрунтованого аналізу факторів, що впливають на ефективне впровадження AR в освітньому процесі та ідентифікації шляхів подальшого розвитку цієї сфери.
Висновки. У цій статті розглянуто вплив технологій доповненої реальності (AR) на освітній процес. Використання AR у навчанні може значно покращити спосіб передавання знань, забезпечуючи студентам унікальний комбінований інтерактивний досвід. Проаналізовано дослідження, що розглядали роль AR у вищій освіті, а також різні аспекти використання цієї технології в закладах освіти. Дослідження показало, що AR може бути корисним для студентів з різними освітніми потребами та сприяти їхньому рівному доступу до навчання. Проаналізовано методи використання AR для візуалізації складного матеріалу, сприяння інтерактивності та підвищення ефективності навчання. Упровадження застосунків доповненої реальності («Augment») розглядають як інноваційний інструмент для створення інтерактивних уроків, віртуальних підручників і сприяння проєктній діяльності. Ця стаття висвітлює потенціал AR для покращення якості навчання та стимулювання активності студентів у освітньому процесі. У статті також розглянуто вплив використання технологій доповненої реальності (AR) на методику співробітництва в освітньому процесі. Зазначено, що AR збільшує активність і самостійність студентів, стимулюючи їхню співпрацю з викладачем у процесі навчання. Наголошено на важливості цього підходу для глибокого засвоєння матеріалу та розвитку критичного мислення. Крім того, розглянуто переваги використання AR в освітньому процесі, такі як віртуальні заняття, безпека та зосередження, а також виклики, які стоять перед упровадженням цієї технології. Робота висвітлює потенціал AR для поліпшення методики співробітництва в освітньому процесі та визначає напрями подальших досліджень у цій сфері. Висновки роботи вказують на потенціал AR для покращення ефективності навчання та підвищення інтересу студентів до освіти, але водночас підкреслюють необхідність подальших досліджень у цій сфері для успішного впровадження та інтеграції AR в освітній процес.
Посилання
Aleksov, S. and Didyk, A., 2023. Zaluchennia tekhnolohii dopovnenoi realnosti v osvitnii protses [Involving augmented reality technologies in the educational process]. Transformational Economy, [e-journal] 1 (01), pp.5-9. https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-1-1
Cieutat, J.-M., Hugues, O. and Ghouaiel, N., 2012. Active Learning based on the use of Augmented Reality Outline of Possible Applications: Serious Games, Scientific Experiments, Confronting Studies with Creation, Training for Carrying out Technical Skills. International Journal of Computer Applications, [online] 46 (20), pp.31-36. Avialable at: [Accessed 15 March 2023].
Dovhal, S. and Buturlina, O., 2023. Imersyvni tekhnolohii ta yikh vplyv na modernizatsiiu suchasnoi systemy osvity [Immersive technologies and their impact on the modernization of the modern education system]. Dnipro Academy of Continuing Education Herald. Series: Philosophy, Pedagogy, [e-journal] 2 (2), pp.48-52. https://doi.org/10.54891/2786-7013-2023-2-11
Khmil, N., Halytska-Didukh, T. and Van, Ts., 2023. Vykorystannia virtualnoi ta dopovnenoi realnosti v ukrainskii osviti [The use of virtual and augmented reality in Ukrainian education]. Academic Visions, [e-journal] 22. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.8251886
Leshchenko, T.O., Zhovnir, M.M. and Yufymenko, V.H., 2022. Imersyvni tekhnolohii v movnii osviti: vid teorii do praktychnoho vprovadzhennia [Immersive technologies in language education: From theory to practical implementation]. Innovative Pedagogy, [e-journal] 54 (2), pp.13-17. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2022/54.2.2
Lytvynova, S.H., Burov, O.Iu. and Semerikov, S.O., 2020. Kontseptualni pidkhody do vykorystannia zasobiv dopovnenoi realnosti v osvitnomu protsesi [Conceptual approaches to the use of augmented reality means within the educational process]. Modern informational technologies and innovative methods in professional training: methodology, theory, experience, problems, [e-journal] 55, pp.46-62. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2020-55-46-62
Martin-Gutierrez, J., Guinters, E. and Perez-Lopez, D., 2012. Improving Strategy of Self-Learning in Engineering: Laboratories with Augmented Reality. Procedia – Social and Behavioral Sciences, [e-journal] 51, рp.832-839. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.08.249
Taranhul, L. and Romaniuk, S., 2022. Vykorystannia tekhnolohii dopovnenoi realnosti v osvitnomu protsesi zakladiv vyshchoi osvity [The Usage of Augmented Reality Technology in the Educational Process of Higher Education Institutions]. Problems of Education, [e-journal] 1 (96), pp.187-204. https://doi.org/10.52256/2710-3986.1-96.2022.12
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Владислав Клівак
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.