Соціальні мережі як ефективне середовище в освітньому процесі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.7.1.2024.306999

Ключові слова:

ефективне середовище, освітній процес, соціальні мережі, комунікація, освітнє середовище

Анотація

Мета статті – дослідити вплив соціальних мереж на використання електронних ресурсів у освітньому середовищі, визначити їхній вплив на ефективність освітнього процесу, а також розробити рекомендації для оптимізації інтеграції соціальних мереж в освітні практики.

Методи дослідження. Задля ефективного досягнення мети дослідження використано методи аналізу й синтезу, узагальнення теоретичних даних, спостереження, а також системний підхід. Це все дало змогу більш повно проаналізувати та зрозуміти вплив соціальних мереж на використання електронних ресурсів у навчальному середовищі.

Наукова новизна полягає в системному підході до вивчення впливу соціальних мереж на освітнє середовище, ураховуючи як позитивні, так і негативні аспекти їх використання. У статті наведено нові методи та рекомендації, які можна впроваджувати в освітніх установах для покращення освітнього процесу та підвищення якості освіти.

Висновки. Отже, соціальні мережі слугують потужними платформами для розповсюдження навчальних матеріалів. Вони дають змогу легко ділитися інформацією, організовувати групові обговорення та підтримувати постійний контакт між учасниками освітнього процесу. Використання таких платформ сприяє активному обміну знаннями та досвідом, що підвищує загальний рівень навчання.

Соціальні мережі також відіграють важливу роль у мотивації студентів до навчання. Вони надають можливість самовираження, участі в спільнотах за інтересами й отримання негайного зворотного зв’язку. Це створює сприятливі умови для активного залучення студентів до освітнього процесу, що у свою чергу позитивно впливає на їхню академічну успішність.

Водночас є певні виклики та ризики, пов’язані з використанням соціальних мереж у навчанні. Зокрема, це стосується відволікання уваги студентів, зниження концентрації на навчанні та ризиків кібербезпеки. Для подолання цих викликів необхідно розробляти та впроваджувати чіткі політики й стратегії управління використанням соціальних мереж, які охоплюють заходи з безпеки, правила поведінки та етичні стандарти.

Ефективне використання соціальних мереж в освітньому середовищі залежить від збалансованого підходу, який ураховує як їхні переваги, так і потенційні ризики. Підвищення цифрової грамотності, розробка відповідних політик і стратегій управління, а також активне залучення студентів до освітнього процесу через соціальні мережі сприятимуть покращенню якості освіти та підготовці студентів до викликів сучасного світу.

Біографії авторів

Марина Зацерківна, Київський університет культури

Кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри журналістики та міжнародних відносин

Вікторія Халіманенко, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистент кафедри івент-менеджменту та індустрії дозвілля

Посилання

Diulicheva, Yu.Iu., 2012. Dosvid vykorystannia sotsialnykh merezh u koledzhakh ta universytetakh SshA [Experience of using social networks in colleges and universities of the USA]. Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University. Pedagogical Sciences, 19 (1), pp.245-250.

Hurevych, R.S., Kademiia, M.Iu., Kobysia, V.M., Kobysia, A.P., Kizim, S.S., Konoshevskyi, L.L., Kutsak, L.V., Liulchak, S.Iu. and Umanets, V.O., 2015. Formuvannia osvitnoho informatsiinoho seredovyshcha dlia pidhotovky kvalifikovanykh robitnykiv u profesiino-tekhnichnykh zakladakh [Formation of educational information environment for the training of skilled workers in vocational schools]. Vinnytsia: Planer.

Ivashnova, S.V., 2012. Vykorystannia sotsialnykh servisiv ta sotsialnykh merezh v osviti [he use of social services and social networks in education]. Naukovi zapysky [Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia]. Seriia: Psykholoho-pedahohichni nauky, 2, pp.15-17.

Karpa, I., 2015. Vykorystannia veb-storinok ta sotsialnoi merezhi Facebook u protsesi navchannia anhliiskoi movy [The use of Web-pages and social network Facebook in English language teaching]. Humanities science current issues, 12, pp.267-272.

Konevshchynska, O.E. and Lytvynova, S.H., 2016. Elektronni sotsialni merezhi yak skladnyk suchasnykh sotsialnykh media [Social networks as a component of modern social media]. Information technologies and learning tools, 55 (5), pp.42-54.

Shcherbakov, O.V. and Shcherbyna, H.A., 2012. Sotsialna merezha dlia pidtrymky navchalnoho protsesu u VNZ [Social network to support the educational process in higher education]. Systemy obrobky informatsii, 8, pp.159-162.

Slobodianyk, O.V., 2016. Sotsialni merezhi yak zasib orhanizatsii samostiinoi diialnosti uchniv [Social networks as mean of organization of independent activity of students]. Naukovi zapysky. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, 2 (9), pp.50-57.

Yechkalo, Yu.V., 2013. Vykorystannia sotsialnykh merezh u navchanni fizyky [The use of social networks in teaching physics]. In: Teoriia ta metodyka navchannia matematyky, fizyky, informatyky [Theory and methodology of teaching mathematics, physics, computer science], [online] 11 (2), pp.70-75. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/704351/1/554-2197-1-PB.pdf [Accessed 25 March 2024].

Yufymenko, V.H., 2020. Sotsialni merezhi yak efektyvne seredovyshche komunikatsii v movnii pidhotovtsi inozemnykh studentiv [Social networks as an effective communication medium in the language training of foreign students]. In: Suchasna medychna osvita: metodolohiia, teoriia, praktyka [Modern medical education: methodology, theory, practice]. Materials of the All-Ukrainian educational and scientific conference. Poltava, Ukraine, 19 March 2020. [online] Poltava: Ukrainian Medical Stomatological Academy, pp.272-275. Available at: <https://repository.pdmu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/66424a51-ce97-4807-bb34-a569dd3e8f46/content> [Accessed 25 March 2024].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-10

Як цитувати

Зацерківна, М., & Халіманенко, В. (2024). Соціальні мережі як ефективне середовище в освітньому процесі. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 7(1), 46–57. https://doi.org/10.31866/2617-796X.7.1.2024.306999

Номер

Розділ

Інформаційні технології в освіті, мистецтві та культурі