Цифрові навички в сучасних бізнес-моделях
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796X.6.2.2023.293616Ключові слова:
цифрові навички, бізнес-модель, цифрова трансформація, управління навичками, цифрове середовищеАнотація
Мета статті – дослідити роль цифрових навичок у сучасних бізнес-моделях та їх вплив на управління компанією.
Методи дослідження. Методологію становлять принципи наукового дослідження. Використано загальнонаукові методи пізнання, проаналізовано глобальні практики оцінки цифрових навичок на основі використання офіційних документів і методологій, вивчено кейси цифрової трансформації та використання цифрових навичок у бізнес-моделях глобальних компаній.
Наукова новизна полягає у сформульованих перевагах цифрових навичок, які мають визначальний вплив на трансформацію бізнес-моделей у цифровому середовищі, а також на структуру та тенденції ринку праці, визначаючи базові компетенції робочої сили та формуючи спектр вимог роботодавців. Цифрова трансформація не тільки змінила світ праці, створивши нові робочі ролі та змінивши характер праці як такої, а й розвинула готовність компаній до протистояння сучасним глобальним і регіональним викликам. Найкращі практики оцінювання цифрових навичок охоплюють використання комплексної системи цифрових компетенцій, проведення регулярних оцінок навичок співробітників і надання цільових програм навчання та розвитку для усунення прогалин у навичках.
Висновки. Сформульовано, що управління цифровими навичками є постійним процесом, який передбачає визначення навичок і компетенцій, необхідних для кожної ролі в організації, оцінку поточних навичок і надання можливостей навчання та розвитку. Швидкий технологічний прогрес, потреба перенавчання та підвищення кваліфікації, проблема пошуку талантів, цифрова безпека, організаційний опір змінам, відсутність стандартизації, складність інтеграції з наявними процесами тощо становлять виклики для сучасних компаній. Вивчено кейси компанії «Amazon», «Walmart», «General Electrics», «IBM». Вони змогли використати цифрові навички для збору й аналізу даних, покращення співпраці та спілкування команд, а також оптимізації своїх операцій, що призвело до таких переваг, як підвищення ефективності, рівня задоволеності клієнтів, зниження витрат.
Посилання
Australian Government Digital Transformation Agency, n.d. About the Digital Service Standard. [online] Available at: https://www.dta.gov.au/help-and-advice/about-digital-service-standard [Accessed 15 June 2023].
Chervona, O.Iu., 2020. Tendentsii rozvytku elektronnoi komertsii [The trends of development of e-commerce]. Scientific Bulletin of KSU. Series “Economic Sciences”, [e-journal] 39, pp.65-68. https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2020-39-12
DataHawk, 2022. Walmart Supply Chain Challenges and Solutions, [online] 7 December. Available at: <https://datahawk.co/blog/walmart-supply-chain-solutions> [Accessed 15 June 2023].
Digital Skills Gap Index 2021, 2021. Wiley. [online] Available at: <https://dsgi.wiley.com/wp-content/uploads/2021/10/DSGI-whitepaper.pdf> [Accessed 15 June 2023].
Digital Transformation in Manufacturing and Industrials, n.d. GE Digital. [online] Available at: <https://www.ge.com/digital/digital-transformation-industrial-companies> [Accessed 15 June 2023].
Eurostat, 2022. How many citizens had basic digital skills in 2021? [online] 30 March. Available at: https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20220330-1 [Accessed 15 June 2023].
Ezell, S., 2021. Assessing the State of Digital Skills in the U.S. Economy. Information Technology and Innovation Foundation, [online] November. Available at: <https://www2.itif.org/2021-us-digital-skills.pdf> [Accessed 15 June 2023].
IBM India, 2018. Using your data and AI to build a smarter business. IBM, [online] 3 December. Available at: <https://www.ibm.com/blogs/digital-transformation/in-en/blog/using-your-data-and-ai-to-build-a-smarter-business/> [Accessed 15 June 2023].
Infocomm Media Development Authority, 2023. Skills Framework for Infocomm Technology (SFw for ICT), [online] 25 September. Available at: https://www.imda.gov.sg/how-we-can-help/techskills-accelerator-tesa/skills-framework-for-infocomm-technology-sfw-for-ict [Accessed 15 June 2023].
International Telecommunication Union, 2020. Digital Skills Assessment Guidebook, [online] Available at: <https://academy.itu.int/sites/default/files/media2/file/D-PHCB-CAP_BLD.04-2020-PDF-E_02%20June%202020.pdf> [Accessed 15 June 2023].
Marr, B., 2021. Amazon: Using Big Data to understand customers. Bernard Marr & Co, [online] 23 July. Available at: https://bernardmarr.com/amazon-using-big-data-to-understand-customers/ [Accessed 15 June 2023].
Petersen, R., Santos, D., Smith, M., Wetzel, K. and Witte, G., 2020. Workforce Framework for Cybersecurity (NICE Framework). NIST Special Publication [online] 800-181 Revision 1. Available at: https://nvlpubs.nist.gov/nistpubs/SpecialPublications/NIST.SP.800-181r1.pdf [Accessed 15 June 2023].
Southern, M.G., 2023. LinkedIn: Top 10 In-Demand Skills In 2023. Search Engine Journal, [online] 16 February. Available at: <https://www.searchenginejournal.com/linkedin-top-10-in-demand-skills-in-2023/479879/> [Accessed 15 June 2023].
Sultan, J., 2023. 34 digital transformation statistics. Digital Adoption, [online] 30 August. Available at: <https://www.digital-adoption.com/digital-transformation-statistics/> [Accessed 15 June 2023].
Thornton, N., 2022. Which European countries have the most digital skills? Digital Skills and Jobs Platform, [online] 06 May. Available at: <https://digital-skills-jobs.europa.eu/en/latest/news/which-european-countries-have-most-digital-skills> [Accessed 15 June 2023].
UNESCO, 2018. Digital skills critical for jobs and social inclusion, [online] 15 March. Available at: <https://www.unesco.org/en/articles/digital-skills-critical-jobs-and-social-inclusion> [Accessed 15 June 2023].
Vuorikari, R., Jerzak, N., Karpinski, Z., Pokropek, A. and Tudek, J., 2022. Measuring Digital Skills across the EU: Digital Skills Indicator 2.0. [e-book] Luxembourg: Publications Office of the European Union. doi:10.2760/897803, JRC130341
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Олександра Патряк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.