Концепція чатбота як інтелектуального діалогового помічника
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796X.6.2.2023.293598Ключові слова:
інтелектуальна діалогова система, чатбот, віртуальний асистент, штучний інтелект, інтерактивна взаємодіяАнотація
Метою дослідження є порівняльний аналіз чатботів, оцінка їхньої здатності виконання завдань, аналіз впливу на споживачів, визначення сфер застосування та ризиків, пов’язаних з використанням інтелектуальних діалогових помічників.
Методи дослідження. У роботі використано методи аналізу та систематизації інформації, синтезу й узагальнення теоретичних даних на основі огляду сучасних досліджень, що дало можливість оцінити ризики та переваги використання чатботів для бізнесу і звичайного користувача.
Наукова новизна полягає в аналізі технологій створення інтелектуальних діалогових помічників і визначенні сфер застосування чатботів. Дослідження галузей застосування сучасних інтелектуальних діалогових систем показало високу ефективність використання чатботів для вирішення типових проблем користувачів. У статті наведено статистичні дані щодо того, наскільки задоволені користувачі інтернету контактами з чатботами, та описано рекомендації з удосконалення подібних діалогових систем. Аналіз ролі штучного інтелекту в роботі діалогових систем засвідчив можливі ризики від впливу технологій на свідомість користувачів.
Висновки. Однією з очевидних тенденцій чатботів у 2023 році є те, що їх використання стане розширеним, а самі чатботи вдосконалюватимуться. Їхня перевага полягає в безкоштовному обслуговуванні клієнтів і зборі даних, які потім можна використати для маркетингових досліджень. Поступово чатботів будуть використовувати в таких сферах, як маркетинг, підбір персоналу, освіта, медицина. Здатність виконувати широкий спектр завдань робить чатботи привабливими для магазинів електронної комерції, B2B-компаній, нерухомості, охорони здоров’я та освіти.
У майбутньому інтелектуальні діалогові агенти працюватимуть з величезними, динамічними, різнорідними потоками даних, надаючи потужні можливості для адаптивної та гнучкої взаємодії. Діалогові системи стали успішними та надійними завдяки великій кількості даних реальних користувачів, доступних їхнім розробникам. Однак ці системи все ще демонструють досить обмежену комунікативну поведінку, змодельовану за завданнями пошуку інформації. Чатботи, розроблені для дослідницьких цілей, часто обмежені вузьким доменом, створеним вручну. Найновіша тенденція в розробці розмовних агентів містить нейронні мережі та моделі, навчені на величезних колекціях даних діалогу без детальної специфікації станів діалогу. Цим моделям бракує керованості та інтерпретації через їхню природу чорного ящика. Їм також потрібні обширні дані про навчання під наглядом, щоб бути конкурентоспроможними.
Посилання
Bieletzke, S., 2023. Ai-chatbot-integration in campus-management-systems. In: 15th International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma, Spain, [e-Book] 3-5 July, 2023. International Academy of Technology, Education and Development, pp.3574-3583. https://doi.org/10.21125/edulearn.2023.0971
Chuma, E.L. and de Oliveira, G.G., 2023. Generative AI for Business Decision-Making: A Case of ChatGPT. Management Science and Business Decisions, [e-journal] 3 (1), pp.5-11. https://doi.org/10.52812/msbd.63
+ Key Chatbot Statistics for Businesses in 2023, 2023. SlickText, [online] 24 January. Available at: <https://www.slicktext.com/blog/2020/04/chatbot-statistics/> [Accessed 05 July 2023].
Fokina, M., 2023. The Future of Chatbots: 80+ Chatbot Statistics for 2023. Tidio, [online] 4 April. Available at: <https://www.tidio.com/blog/chatbot-statistics/> [Accessed 05 July 2023].
Kingchang, T., Chatwattana, P. and Wannapiroon, P., 2023. Intelligent Educational Recommendation Platform with AI Chatbots. International Education Studies, [e-journal] 16 (5), pp.19-28. https://doi.org/10.5539/ies.v16n5p19
Rosenberg, L., 2023. The Metaverse and Conversational AI as a Threat Vector for Targeted Influence. In: 2023 IEEE 13th Annual Computing and Communication Workshop and Conference (CCWC), Las Vegas, NV, USA, [e-Book] 8-11 March, 2023, pp.504-510. https://doi.org/10.1109/CCWC57344.2023.10099167
Szaniawska-Schiavo, G., 2023. How to Create a Chatbot for Free in 2023 [No Coding]. Tidio, [online] Available at: https://www.tidio.com/blog/how-to-create-a-chatbot-for-a-website/ [Accessed 05 July 2023].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Катерина Коцюбівська, Олена Тимошенко, Микола Гузій, Владислав Лисинюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.