Концепція чатбота як інтелектуального діалогового помічника

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.6.2.2023.293598

Ключові слова:

інтелектуальна діалогова система, чатбот, віртуальний асистент, штучний інтелект, інтерактивна взаємодія

Анотація

Метою дослідження є порівняльний аналіз чатботів, оцінка їхньої здатності виконання завдань, аналіз впливу на споживачів, визначення сфер застосування та ризиків, пов’язаних з використанням інтелектуальних діалогових помічників.

Методи дослідження. У роботі використано методи аналізу та систематизації інформації, синтезу й узагальнення теоретичних даних на основі огляду сучасних досліджень, що дало можливість оцінити ризики та переваги використання чатботів для бізнесу і звичайного користувача.

Наукова новизна полягає в аналізі технологій створення інтелектуальних діалогових помічників і визначенні сфер застосування чатботів. Дослідження галузей застосування сучасних інтелектуальних діалогових систем показало високу ефективність використання чатботів для вирішення типових проблем користувачів. У статті наведено статистичні дані щодо того, наскільки задоволені користувачі інтернету контактами з чатботами, та описано рекомендації з удосконалення подібних діалогових систем. Аналіз ролі штучного інтелекту в роботі діалогових систем засвідчив можливі ризики від впливу технологій на свідомість користувачів.

Висновки. Однією з очевидних тенденцій чатботів у 2023 році є те, що їх використання стане розширеним, а самі чатботи вдосконалюватимуться. Їхня перевага полягає в безкоштовному обслуговуванні клієнтів і зборі даних, які потім можна використати для маркетингових досліджень. Поступово чатботів будуть використовувати в таких сферах, як маркетинг, підбір персоналу, освіта, медицина. Здатність виконувати широкий спектр завдань робить чатботи привабливими для магазинів електронної комерції, B2B-компаній, нерухомості, охорони здоров’я та освіти.

У майбутньому інтелектуальні діалогові агенти працюватимуть з величезними, динамічними, різнорідними потоками даних, надаючи потужні можливості для адаптивної та гнучкої взаємодії. Діалогові системи стали успішними та надійними завдяки великій кількості даних реальних користувачів, доступних їхнім розробникам. Однак ці системи все ще демонструють досить обмежену комунікативну поведінку, змодельовану за завданнями пошуку інформації. Чатботи, розроблені для дослідницьких цілей, часто обмежені вузьким доменом, створеним вручну. Найновіша тенденція в розробці розмовних агентів містить нейронні мережі та моделі, навчені на величезних колекціях даних діалогу без детальної специфікації станів діалогу. Цим моделям бракує керованості та інтерпретації через їхню природу чорного ящика. Їм також потрібні обширні дані про навчання під наглядом, щоб бути конкурентоспроможними.

Біографії авторів

Катерина Коцюбівська, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедри комп’ютерних наук

Олена Тимошенко, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор економічних наук, професор кафедри фешн та шоу-бізнесу

Микола Гузій, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат технічних наук, доцент кафедри комп’ютерних наук

Владислав Лисинюк, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри комп’ютерних наук

Посилання

Bieletzke, S., 2023. Ai-chatbot-integration in campus-management-systems. In: 15th International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma, Spain, [e-Book] 3-5 July, 2023. International Academy of Technology, Education and Development, pp.3574-3583. https://doi.org/10.21125/edulearn.2023.0971

Chuma, E.L. and de Oliveira, G.G., 2023. Generative AI for Business Decision-Making: A Case of ChatGPT. Management Science and Business Decisions, [e-journal] 3 (1), pp.5-11. https://doi.org/10.52812/msbd.63

+ Key Chatbot Statistics for Businesses in 2023, 2023. SlickText, [online] 24 January. Available at: <https://www.slicktext.com/blog/2020/04/chatbot-statistics/> [Accessed 05 July 2023].

Fokina, M., 2023. The Future of Chatbots: 80+ Chatbot Statistics for 2023. Tidio, [online] 4 April. Available at: <https://www.tidio.com/blog/chatbot-statistics/> [Accessed 05 July 2023].

Kingchang, T., Chatwattana, P. and Wannapiroon, P., 2023. Intelligent Educational Recommendation Platform with AI Chatbots. International Education Studies, [e-journal] 16 (5), pp.19-28. https://doi.org/10.5539/ies.v16n5p19

Rosenberg, L., 2023. The Metaverse and Conversational AI as a Threat Vector for Targeted Influence. In: 2023 IEEE 13th Annual Computing and Communication Workshop and Conference (CCWC), Las Vegas, NV, USA, [e-Book] 8-11 March, 2023, pp.504-510. https://doi.org/10.1109/CCWC57344.2023.10099167

Szaniawska-Schiavo, G., 2023. How to Create a Chatbot for Free in 2023 [No Coding]. Tidio, [online] Available at: https://www.tidio.com/blog/how-to-create-a-chatbot-for-a-website/ [Accessed 05 July 2023].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-13

Як цитувати

Коцюбівська, К., Тимошенко, О., Гузій, М., & Лисинюк, В. (2023). Концепція чатбота як інтелектуального діалогового помічника. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 6(2), 329–340. https://doi.org/10.31866/2617-796X.6.2.2023.293598

Номер

Розділ

Візуалізація та інтерактивні мультимедійні технології