Моделі комунікацій в асинхронних багатокористувацьких відеоіграх

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.6.1.2023.283979

Ключові слова:

відеогра, медіа, багатокористувацька гра, асинхронна гра, моделі комунікації

Анотація

Метою статті є дослідження комунікативних особливостей асинхронних багатокористувацьких відеоігор.

Методи дослідження. У цьому дослідженні використано загальнонаукові методи аналізу та синтезу, а також історичний метод. Аналіз використано для наявних теорій, що досліджують асинхронні відеоігри, а також для дослідження ігрового досвіду в релевантних проєктах. Синтез дає змогу сформувати загальне бачення функціонування розглянутого класу відеоігор в контексті популярних моделей комунікацій. Історичний метод дає змогу спостерігати динаміку розвитку підходів, що реалізовуються в асинхронному ігровому процесі.

Наукова новизна полягає в з’ясуванні комунікативної специфіки асинхронних відеоігор за допомогою комунікативних моделей для опису взаємодії гравців у них.

Висновки. Асинхронна багатокористувацька відеогра демонструє широкі комунікативні можливості, які певною мірою відрізняються від тих, що представлені в більш звичних синхронних. Серед базових моделей комунікації (лінійної, інтерактивної та трансмісійної) не було знайдено єдиної такої, яка повною мірою описувала б досліджуване явище. Виявилося, що технічно особливості комунікації в досліджуваних відеоіграх ближчі до лінійної моделі, але організація процесу комунікації виходить за її межі, створюючи різні модифікації. Найкомплексніші багатокористувацькі асинхронні ігри будують взаємодію, яка базується навколо культурного, соціального й інших контекстів, яка більш релевантна трансакційній моделі. Інакше кажучи, комунікація в асинхронних відеоіграх описується комплексною моделлю, яка має елементи лінійної та трансакційної. Якщо комунікація перших асинхронних багатокористувацьких відеоігор була обмеженою мотивацією до змагання, то сучасні приклади відеоігор починають орієнтуватися на складніші форми комунікації.

Біографія автора

Євген Малюк, Київський університет імені Бориса Грінченка

Кандидат культурології, старший викладач кафедри інформаційних комунікацій

Посилання

Alexandra, H., 2017. Moirai Is An Adventure Game With A Killer Twist. Kotaku, [online] June 7. Avialable at: <https://kotaku.com/moirai-is-an-adventure-game-with-a-killertwist-1795897859> [Accessed 25 March 2023].

Bogost, I., 2004. Asynchronous Multiplay: Futures for Casual Multiplayer Experience. In: Presented in Other Players Conference on Multiplayer Phenomena, Copenhagen Denmark, [online] December 2004. Avialable at: <https://bogost.com/downloads/I.%20Bogost%20-%20Asynchronous%20Multiplay.pdf> [Accessed 25 March 2023].

Communication in the Real World: An Introduction to Communication Studies, 2016. [e-book] Minneapolis: University of Minnesota Libraries Publishing. https://doi.org/10.24926/8668.0401

Neto, A., Cardoso, P. and Carvalhais, M., 2020. Asynchronous Interactions Between Players and Game World. In: Martins, N. and Brandão, D., eds. Advances in Design and Digital Communication. Proceedings of the 4th International Conference on Design and Digital Communication, Digicom 2020. Barcelos, Portugal, 5-7 November 2020. [e-book] Cham: Springer Nature Switzerland, pp.148-156. https://doi.org/10.1007/978-3-030-61671-7_14

Plizga, B., 2022. (Dis)Connected: The Joys of Asynchronous Play in Multiplayer Games. Medium, [online] 16 October. Avialable at: <https://bradplizga.medium.com/dis-connected-the-joys-ofasynchronous-play-in-multiplayer-games-abe535c9cb1f> [Accessed 25 March 2023].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-10

Як цитувати

Малюк, Є. (2023). Моделі комунікацій в асинхронних багатокористувацьких відеоіграх. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 6(1), 130–137. https://doi.org/10.31866/2617-796X.6.1.2023.283979

Номер

Розділ

Візуалізація та інтерактивні мультимедійні технології