Інноваційні технології в управлінні освітнім процесом у ЗВО: перспективи та шляхи впровадження

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.6.1.2023.283929

Ключові слова:

інноваційні технології, управління, освітній процес, ЗВО

Анотація

Мета статті – узагальнити та представити перспективи й шляхи впровадження інноваційних технологій в управлінні освітнім процесом у ЗВО.

Методи дослідження. У процесі дослідження використано загальнонаукові й спеціальні методи, зокрема аналіз і синтез, порівняння, узагальнення, системно-структурний аналіз.

Наукова новизна полягає у висвітленні перспектив, шляхів упровадження, а також переваг залучення інноваційних технологій в управління освітнім процесом у ЗВО.

Інформаційні та інноваційні технології й комп’ютеризація в усіх сферах освіти вже багато років є однією з головних тенденцій розвитку сучасного суспільства. Хоча в освітній процес упроваджуються нові інформаційні й інноваційні технології, ЗВО забезпечені комп’ютерною технікою та постійним доступом до мережі Інтернет, якою відкрито користуються викладачі та здобувачі освіти, де ці процеси сформували нову науково-технічну основу для розробки та функціонування віртуальних інструментів в освіті. Формування віртуального освітнього середовища є одним з важливих методичних і педагогічних завдань результативної організації освітнього процесу, який полягає в розвитку інфраструктури ЗВО, а саме інформаційного середовища, що передбачає імплементацію нових інформаційних послуг.

Висновки. Установлено, що в сучасних умовах інноваційні технології слугують інструментами розв’язання індивідуальних педагогічних завдань і надають нові можливості для управління освітнім процесом. Прогресивний розвиток організації освітнього процесу потребує залучення нових моделей навчання, інтегрованих в інформаційно-комунікаційні технології. Як наслідок, ЗВО отримають такі переваги: навчання студентів навичок, яких вони потребуватимуть у подальшій освіті, протягом усього їхнього життя та майбутньої професійної діяльності; доступ до інформації та спілкування поза аудиторією закладу освіти; застосування інноваційних технологій для підтримки педагогічного розвитку викладачів через зовнішні мережі тощо. Використання інноваційних технологій в управлінні освітнім процесом у ЗВО потребує розвитку інфраструктури освітнього середовища: введення в дію комп’ютерного обладнання, засобів мережевої підтримки, інформаційних терміналів, освітніх і методичних прийомів і технічної підтримки інноваційних технологій, а також розробки стратегії оснащення ЗВО необхідним навчальним програмним забезпеченням. Визначено шляхи впровадження інноваційних технологій в управлінні освітнім процесом у ЗВО: розвиток партнерства між ЗВО, державними органами та іншими організаціями; наявність кваліфікованих кадрів, діяльність яких скерована на імплементацію інноваційних технологій в управління освітнім процесом; розробка стратегії, яка визначає цілі та завдання, необхідні ресурси та часовий графік для конкретного ЗВО.

Біографії авторів

Ігор Байда, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистент

Богдан Буряк, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистент

Наталія Мятенко, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач

Посилання

Fini, A., 2009. The Technological Dimension of a Massive Open Online Course: The Case of the CCK08 Course Tools. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, [online] 10 (5). Available at: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/643/1402 [Accessed 24 April 2023].

Freitas, S., Morgan, J. and Gibson, D., 2015. Will MOOCs Transform Learning and Teaching in Higher Education? Exploring Issues of Engagement, Course Retention and Quality in Online Learning Provision. British Journal of Educational Technology, [e-journal] 46 (3), pp.455-471. https://doi.org/10.1111/bjet.12268

Fuchs, T. and Wößmann, L., 2005. Computers and Student Learning: Bivariate and Multivariate Evidence on the Availability and Use of Computers at Home and at School. Ifo Working Paper, [e-journal] 8. Available at: <https://www.ifo.de/DocDL/IfoWorkingPaper-8.pdf> [Accessed 24 April 2023].

Kravchenko, O.I., Tymchuk, D.S., Pavlysh, T.H., Kyslenko, D.P. and Lutsenko, O.V., 2020. Educational Management of Innovative Pedagogical Process in Higher Education Institutions (HEIs). International Journal of Higher Education, [e-journal] 9 (7). https://doi.org/10.5430/ijhe.v9n7p1

Kurepin, V.M., Syniakova, V.S. and Us, S.V., 2020. Orhanizatsiia osvitnoho protsesu v zakladakh profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity na period karantynu [Organization of the educational process in institutions of professional (vocational and technical) education during the quarantine period]. In: Aktualni problemy zhyttiediialnosti liudyny v suchasnomu suspilstvi [Actual problems of human life in modern society], Abstracts of reports. Mykolaiv, Ukraine, November 18-20, 2020. Mykolayiv: Mykolayiv National Agrarian University, pp.132-135.

Lytvyn, A., Lytvyn, V., Rudenko, L., Pelekh, Y., Dіdenko, O., Muszkieta, R. and Żukow, W., 2020. Informatization of technical vocational schools: Theoretical foundations and practical approaches. Education and Information Technologies, [e-journal] 25, pp.583-609. https://doi.org/10.1007/s10639-019-09966-4

Odarchenko, V., Akimova, O., Kuznetsova, O., Lytvyn, V. and Karpliuk, S., 2021. Cloud technologies in the management of pedagogical higher education institutions. Laplage Em Revista International, [e-journal] 7, pp.647-657. DOI: 10.24115/S24466220202173C1674p.647-657

Organisation for Economic Co-Operation and Development (OECD), 2005. Annual Report Prepared by the Public Affairs Division. Published under the responsibility of the Secretary-General of the OECD. Paris

Sikora, Y., Skorobahatska, O., Lykhodieieva, H., Maksymenko, A. and Tsekhmister, Y., 2023. Informatization and digitization of the educational process in higher education: main directions, challenges of the time. Revista de Tecnología de Información y Comunicación en Educación, [e-journal] 17 (2), pp.244-256. https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.02.21

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-10

Як цитувати

Байда, І., Буряк, Б., & Мятенко, Н. (2023). Інноваційні технології в управлінні освітнім процесом у ЗВО: перспективи та шляхи впровадження. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 6(1), 9–20. https://doi.org/10.31866/2617-796X.6.1.2023.283929

Номер

Розділ

Інформаційні технології в освіті, мистецтві та культурі