Інформаційний ринок як сфера фандрейзингової діяльності бібліотек

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.2.2022.270143

Ключові слова:

фандрейзинг, бібліотечна справа, проєкт, доброчинність

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати інформаційний ринок як сферу фандрейзингової діяльності бібліотек.

Методи дослідження. Для опрацювання цієї проблематики використано як загальнонаукові (аналіз, синтез, дедукція та індукція), так і спеціалізовані методи (наприклад, абстрагування – для дослідження загальних теоретичних підходів і визначення рекомендацій щодо використання фандрейзингу в сучасному бібліотечному просторі України).

Наукова новизна дослідження полягає в актуалізації закордонного досвіду роботи бібліотек з позабюджетними доброчинними організаціями та приватними благодійниками в українських реаліях.

Висновки. Сучасні виклики, які стоять перед діяльністю бібліотек, вимагають залучення додаткового фінансування з позабюджетних джерел, що в умовах всесвітньої пандемії чи військової агресії здійснити надзвичайно складно. Зокрема, на підставі опрацювання отриманої інформації встановлено, що сучасним бібліотекам потрібно частіше звертатися до практик використання платних послуг і можливостей фандрейзингу. Зазвичай керівництво українських бібліотек заради отримання додаткового фінансування вдається до практики впровадження платних послуг. Вважаємо, що досвід провідних бібліотек світу в українських реаліях не завжди працюватиме відповідно. Тому важливо поєднувати залучення додаткового фінансування з упровадженням нових технологій, здатних у майбутньому приносити сталий дохід бібліотечним установам на інформаційному ринку. Для одержання фандрейзингових коштів потрібна тривала робота з пошуку можливих благодійників, вивчення їхньої діяльності, просування власних послуг в інформаційному просторі, які створять добру репутацію бібліотечній установі. Актуальним також є використання досвіду науковців – грантові подання за своєю специфікою можуть стати зразками для подання фандрейзингових проєктів.

Біографія автора

Юлія Сисова, Київський національний університет культури і мистецтв

Аспірантка, кафедра інформаційних технологій

Посилання

Bashun, O.V., 1999. Vplyv marketynhu i fandreizynhu na transformatsiiu bibliotek [The influence of marketing and fundraising on the transformation of libraries]. Donetsk: UKTsentr.

Denysenko, O.V., 2020. Doslidzhennia ta rozrobka systemy rozpiznavannia tekstu [Research and development of a text recognition system]. ΛΌHOΣ. ONLINE: International scientific e-journal, 11. Available at: <https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/2663-4139/article/view/3962> [Accessed 3 June 2022].

Mereniuk, Kh.V., 2021. "Fenomen Yevropy" yak vidpovid na karantynni vyklyky v LNU imeni Ivana Franka ["The phenomenon of Europe" as a response to quarantine challenges at Ivan Franko National University]. In: Fechko, I.V. ed. Sobornist Ukrainy: studentskyi pohliad na istorychni ta aktualni problemy [Congregation of Ukraine: student perspective on historical and current problems], Materials of the All-Ukrainian Student Round Table. Kyiv, Ukraine, pp.1–4.

Molchanova, S.A., 2018. Sotsialno-komunikatyvna diialnist biblioteky v suchasnomu kulturnomu prostori [Social and communicative activity of the library in the modern cultural space]. In: Naukovo-komunikatsiinyi prostir biblioteky ZVO: vymohy chasu ta realii [Scientific and communication space of the ZVO library: requirements of time and reality], Materials of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, Mykolaiv, Ukraine, 1-2 November 2018. Mykolaiv: Admiral Makarov National University of Shipbuilding, pp.53–57.

Nazarovets, M.A., 2017. Posluhy universytetskykh bibliotek z pidtrymky naukovoi komunikatsii [Services of university libraries to support scientific communication]. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture. Series: Social Communications, 53, pp.96–108.

Panasiuk, T.H. and Saliuk, L.I., 2018. Rol biblioteky u vykhovanni ekolohichnoi svidomosti ta kultury studentskoi molodi [The role of the library in the education of environmental awareness and culture of student youth]. Naukovi pratsi Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu im. I. Ohiienka. Seriia: Bibliotekoznavstvo. Knyhoznavstvo, 5, pp.172–178.

Parshyn, I.L., 2017. VIII Mizhnarodna naukova konferentsiia "Colloquia Russica: relihii ta viruvannia Rusi (X-XVI st.)" (Lviv, 15-18 lystopada 2017 r.) [VIII International Scientific Conference "Colloquia Russica: Religions and Beliefs of Rus (10th-16th Centuries)" (Lviv, November 15-18, 2017]. Problems of Slavonic Studies, 66, pp.270–272.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-27

Як цитувати

Сисова, Ю. (2022). Інформаційний ринок як сфера фандрейзингової діяльності бібліотек. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 5(2), 380–386. https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.2.2022.270143

Номер

Розділ

Електронні ресурси та інформаційно-комунікаційні технології