Досвід і перспективи застосування технологій штучного інтелекту в кіноіндустрії
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.2.2022.270136Ключові слова:
технології штучного інтелекту, цифрові технології, кіноіндустрія, творчістьАнотація
Мета дослідження – узагальнити досвід та окреслити перспективи застосування технологій штучного інтелекту в кіноіндустрії.
Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні загальнонаукових методів аналізу та синтезу, що дало змогу належно проаналізувати предмет дослідження.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в узагальненні досвіду й окресленні перспектив застосування технологій штучного інтелекту у кіноіндустрії.
Висновки. Наголошено, що технології ШІ у культурно-мистецькій сфері не тільки доповнюють процес виробництва мистецьких творів, а й здатні істотно змінити цілу галузь, що викликає дискусії стосовно вірогідності упереджених й одноманітних рішень ШІ, а також щодо того, що ШІ не враховує культурні зрушення та зміни трендів, які відбудуться в майбутньому, тощо. Надалі міра залучення ШІ у творчі процеси лише зростатиме. Що більше у творчому процесі використовують технології ШІ, то більше зростає цінність ідеї, концепції – саме нові ідеї визначатимуть характер розвитку мистецтва. Наголошено на тому, що численні полемічні питання застосування технологій штучного інтелекту в кіноіндустрії ще належить дослідити. Зокрема, потребує подальшого вивчення не тільки вплив AI-технологій на процес кіновиробництва, а й тенденція в кіномистецтві щодо зміни ставлення соціуму до потенційних загроз, пов’язаних зі штучним інтелектом. Суспільство починає усвідомлювати потребу не тільки «корисної співпраці» між технологіями та людством, а й розробки суспільством пріоритетів застосування технологій, серед яких орієнтація на суспільні цінності, розширення можливостей, сприяння формуванню майбутнього людьми та для людей тощо. Це потребує відповідального управління технологіями, контролю за їх використанням, обґрунтування оптимального впровадження цінностей в їх розробку.
Посилання
AI in Film Industry: Script Writing, Casting, and Movie Promotion, n.d. AI Conference. [online] Available at: <https://aiconference.com.ua/en/news/ii-v-kinoindustrii-napisanie-stsenariev-podbor-akterov-i-prodvigenie-filmov-98065> [Accessed 31 August 2022].
Artificial intelligence aided completing ‘The Other Side of the Wind’, 2018. Wellesnet | The Orson Welles Web Resource, [online] 12 November. Available at <https://www.wellesnet.com/video-gorillas-artificial-intelligence/> [Accessed 31 August 2022].
Chow, P.-S., 2020. Ghost in the (Hollywood) machine: Emergent applications of artificial intelligence in the film industry. Necsus – European Journal of Media Studie, [online] 9 (1), pp.193–214. Available at: <https://d-nb.info/1234392917/34> [Accessed 31 August 2022].
Chu, E., Dunn, J., Roy, D., Sands, G. and Stevens, R., 2017. AI in storytelling: Machines as cocreators. McKinsey & Company, [online] 11 December. Available at: <https://www.mckinsey.com/industries/technology-media-and-telecommunications/our-insights/ai-in-storytelling> [Accessed 31 August 2022].
How can deepfake technology change the movie industry?, 2021. Quora, [online] 31 August. Available at: <https://www.quora.com/How-can-deepfake-technology-change-the-movie-industry> [Accessed 31 August 2022].
Datta, A. and Goswami, R., 2020. The Film Industry Leaps into Artificial Intelligence: Scope and Challenges by the Filmmakers. In: Rising Threats in Expert Applications and Solutions, Proceedings of FICR-TEAS 2020, [online] pp.665–670. Available at: <https://www.researchgate.net/publication/345259587_The_Film_Industry_Leaps_into_Artificial_Intelligence_Scope_and_Challenges_by_the_Filmmakers> [Accessed 31 August 2022].
Osmon, W., 2019. Is AI the Future of Hollywood? Deskree Studio, [online] 27 September. Available at: <https://medium.com/deskree-studio/is-ai-the-future-of-hollywood-9ff5011c4be1> [Accessed 31 August 2022].
Smith, J.R., 2016. IBM Research Takes Watson to Hollywood with the First “Cognitive Movie Trailer”. IBM, [online] 31 August. Available at: <https://www.ibm.com/blogs/think/2016/08/cognitive-movie-trailer/> [Accessed 31 August 2022].
Trach, Yu.V., 2021. Tsyfrovi tekhnolohii u kulturi suchasnoho suspilstva: tendentsii i perspektyvy [Digital technologies in the culture of modern society: trends and prospects]. Doctoral Dissertation in Cultural Studies. Kyiv National University of Culture and Arts.
Vanchurin, V., 2020. The World as a Neural Network. Entropy, [online] 22 (11), art. 1210. Available at: <https://arxiv.org/pdf/2008.01540.pdf> [Accessed 31 August 2022].
Watch: This Creepy Short Film Was Written, Directed, Performed and Scored by an Ai Called Benjamin, 2018. Tech2 News Staff, [online] 12 June. Available at: <https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/watch-this-creepy-short-film-was-written-directed-performed-and-scored-by-an-ai-called-benjamin-4506659.html> [Accessed 31 August 2022].
Zhu, Y. and Zhang, B., 2022. AI Film Creation Oriented Transformation in the Era of Artificial Intelligence. Art and Design Review, [online] 10 (2), pp.272–279. Available at: <https://www.scirp.org/journal/paperinformation.aspx?paperid=117467> [Accessed 31 August 2022].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Юлія Трач
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.