Кейс використання цифрових інструментів для створення ігрового середовища онлайн комунікації під час COVID-19

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.2.2022.270134

Ключові слова:

університетські бібліотеки, цифрові інструменти, онлайн-змагання, інтелектуальні турніри, Kahoot, COVID-19

Анотація

Мета статті – аналіз досвіду використання бібліотеками України цифрових інструментів та потенціалу змагань для створення онлайн-середовища комунікації зі студентами під час карантину COVID-19.

Методологія. При написанні статті були використані методи контент-аналізу, систематизації, узагальнення. Як організатори серії цифрових турнірів, авторки діляться власним досвідом створення онлайн-середовища комунікації бібліотекарів та студентів, яке передбачало проведення інтелектуальних онлайн-змагань на платформі Kahoot між студентами університетів і коледжів України для подолання викликів пандемії COVID-19.

Новизна дослідження полягає у нових знаннях про потенціал цифрових інструментів, які у контексті подолання викликів пандемії COVID-19 були ефективно використані для налагодження комунікації студентів та бібліотекарів.

Висновки. Задум використання цифрових інструментів для створення онлайн-простору комунікації студентів між собою та із бібліотекою для подолання карантинних обмежень COVID-19 трансформувався у всеукраїнські цифрові інтелектуальні студентські турніри. Упродовж 2021 року за підтримки 28 бібліотек закладів вищої освіти України було проведено п’ять інтелектуальних онлайн-турнірів. За допомогою цифрових технологій у Kahoot-вікторині змагалися, а на платформах відеоконференцій Google Meet та Zoom спілкувалися 349 учасників із 19 університетів та 9 коледжів України.

З’ясовано, що простір комунікації, створений за допомогою відеоконференцій, сприяв налагодженню спілкування студентів і бібліотекарів та отриманню інформації про дистанційні послуги. Використання можливостей Kahoot для проведення онлайн-вікторин дозволило в ігровому форматі популяризувати читання як дозвілля, формувати навички критичного мислення, командної взаємодії. Виявлено, що основними факторами, що сприяли участі студентів в інтелектуальних онлайн-змаганнях, стали: потреба в позитивно-емоційному спілкуванні, рекреаційна та пізнавальна мотивація (отримати цікаву інформацію), пошук референтної групи для взаємодії в мережі інтернет.

Біографії авторів

Валентина Мамедова, Київський національний університет культури і мистецтв

Заступник директора з наукової роботи наукової бібліотеки

Олена Скаченко, Київський національний університет культури і мистецтв

Завідувач науково-методичного відділу наукової бібліотеки

Катерина Вірютіна, Харківська державна наукова бібліотека імені В. Г. Короленка

Завідувач сектору науково-методичного відділу

Посилання

Aharkova, V., 2020. Dosvid roboty bibliotek-partneriv VHO Ukrainska bibliotechna asotsiatsiia pid chas karantynnykh obmezhen [Work experience of partner libraries of the Ukrainian Library Association during quarantine restrictions]. BiblioTeka. Biuleten Ukrainskoi bibliotechnoi asotsiatsii, 2, pp.2–3.

Ali, M.Y. and Gatiti, P., 2020. The COVID-19 (Coronavirus) pandemic: reflections on the roles of librarians and information professionals. Health Information & Libraries Journal, [e-journal] 37 (2), pp.158–162. https://doi.org/10.1111/hir.12307

Encheva, M., Tammaro, A. and Kumanova, A., 2020. Games to Improve Students Information Literacy Skills. International Information & Library Review, [e-journal] 52 (2), pp.130–138. https://doi.org/10.1080/10572317.2020.1746024

Erdmann, K. and Wątor, W., 2021. Escape room w bibliotece. Biuletyn EBIB, Edukacja informacyjna i medialna w bibliotekach, [online] 2 (197). Avialable at: <http://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/735/773> [Accessed 27 October 2022].

GlobalMILWeek: III Vseukrainskyi intelektualnyi batl [GlobalMILWeek: ІІІ All-Ukrainian Intellectual Battle], 2021. Kyiv National University of Culture and Arts, [online] 02 November. Avialable at: <http://knukim.edu.ua/globalmilweek-iii-vseukrayinskyj-intelektualnyj-batl/> [Accessed 27 October 2022].

Hlazunova, L. and Viriutina, K., 2021. Shkola bibliotechnoho zhurnalista Kharkivskoho OV Ukrainskoi bibliotechnoi asotsiatsii: zminiuiemo formaty, vidpovidaiemo na vyklyky [School of library journalist of the Kharkiv OB of the Ukrainian Library Association: changing formats, responding to challenge]. In: Suchasna informatsiino-bibliotechna osvita: metamorfozy navchalnoho dyzainu [Modern information and library education: metamorphoses of educational design], 11th International Scientific and Practical Conference. Kyiv, Ukraine, 3-4 March 2021. Kyiv: Ukrainian Library Association, [online] pp.82-86. Available at: <https://drive.google.com/file/d/149RXKYLNSvTTHpsutA3jw8LDh1de8uRG/view?usp=sharing> [Accessed 25 October 2022].

Holcer, D., Horban, Y., Mašina, D. and Skachenko, O., 2021. Library online services during Covid-19: the experience of libraries in Croatia and Ukraine. Library Mercury, [e-journal] 1(25), pp.81–97. https://doi.org/10.18524/2707-3335.2021.1(25).231472

Horban, Yu. and Skachenko, O., 2019. Biblioteka u hri: navchannia informatsiinoi hramotnosti ta zapobihanniu plahiatu [Library in the game: teaching information literacy and preventing plagiarism]. Bibliotechnyi visnyk, 2, pp.26–33.

Horban, Yu. and Skachenko, O., 2020. Dosvid vykorystannia tsyfrovoho instrumentu navchannia Kahoot! u diialnosti biblioteky universytetu [Experience using the digital learning tool Kahoot! in the activities of the university library]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, [e-journal] 5, pp.66–79. https://doi.org/10.31866/2616-7654.5.2020.205730

Hranchak, T., 2019. Ihrovi tekhnolohii yak innovatsiinyi instrument formuvannia bibliotechno-informatsiinoho seredovyshcha upravlinnia znanniamy [Game technologies as an innovative tool for forming the library and information environment of knowledge management]. Science and Innovation, 15 (2), pp.91–104.

Intelektualni turniry lystopada vid Naukovoi biblioteky KNUKiM [November intellectual tournaments from the KNUKiM Science Library], 2021. Naukova biblioteka KNUKiM, [online] 19 November. Available at: <http://lib.knukim.edu.ua/intelektualni-turniri-listopada-vi/> [Accessed 25 October 2022].

Kirsch, B.A. ed., 2014. Games in Libraries: Essays on Using Play to Connect and Instruct. North Carolina: McFar land.

#LibraryDay 2021: Biblioteka. Knyha. Chytannia [#LibraryDay 2021: Library. Book. Reading], 2021. Naukova biblioteka KNUKiM, [online] 01 жовтня. Доступно: <http://lib.knukim.edu.ua/libraryday-2021-biblioteka-kniga-chitannya> [Accessed 27 October 2022].

Nicholson, S., 2013. Playing in the Past: A History of Games, Toys, and Puzzles in North American Libraries. The Library Quarterly, [online] 83 (4), pp.341-361. Avialable at: <https://scottnicholson.com/pubs/playinginthepast.pdf> [Accessed 27 October 2022].

Rafiq, M., Batool, S.H., Ali, A.F. and Ullah, M., 2021. University libraries response to COVID-19 pandemic: A developing country perspective. The Journal of Academic Librarianship, [e-journal] 47 (1). https://doi.org/10.1016/j.acalib.2020.102280

Semenova, L.A., Shchetinina, T.V. and Kolesnyk, O.T., 2020. Tsyfrovi merezhevi tekhnolohii v akademichnykh bibliotekakh pid chas suchasnykh vyklykiv [Digital network technologies in academic libraries during modern challenges]. In: University Library at a New Stage of Social Communications Development, Abstracts of the V International Scientific and Practical Conference. Dnipro, Ukraine, 8-9 October, 2020. Dnipro: Dnipro National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan. [online] Available at: <http://conflib.diit.edu.ua/Conf_univ_Library2020/paper/view/22181/11380> [Accessed 25 October 2022].

Skachenko, O., 2021. Roads leading to the library. Attracting freshmen to the university library: the experience of Ukraine. College & Research Libraries News, [e-journal] 82 (7), pp.334–337. https://doi.org/10.5860/crln.82.7.334

Skachenko, O., Horban, Y. and Viriutina, K., 2022. The game versus quarantine: The experience of Ukrainian libraries in communicating with students during COVID-19. College & Research Libraries News, [e-journal] 83 (9), p.403. https://doi.org/10.5860/crln.83.9.403

Skachenko, O.O., 2018. Tsyfrovi tekhnolohii yak rushii bibliotechnykh zmin [Digital technologies as a driver of library changes]. In: Biblioteka. Knyha. Nauka [Library. Book. Science], Materials of the scientific seminar. Kyiv, Ukraine, 24-25 April 2018. Is. 1, pp.95–96. Kyiv: Publishing Center of Kyiv National University of Culture and Arts.

Skachenko, O.O., 2019. Vykorystannia ihrovoi modeli heimifikatsii u sotsiokulturnii diialnosti bibliotek [Using the game model of gamification in socio-cultural activities of libraries]. Library Mercury, [e-journal] 2, pp.218–229. https://doi.org/10.18524/2304-1447.2019.2(22).180377

Viriutina, K., 2019. Suchasni aktsenty v neformalnii osviti bibliotechnykh fakhivtsiv Ukrainy: navchalni praktyky KhDNB im. V. H. Korolenka [Modern accents in non-formal education of library specialists of Ukraine: educational practices of KhDNB named after V. G. Korolenko]. In: Suchasna publichna biblioteka: vyklyky, mozhlyvosti, dosiahnennia [Modern public library: challenges, opportunities, achievements], Materials of the VII All-Ukrainian Methodist School, Kyiv, Ukraine, 7-11 October, 2019. Kyiv: Yaroslav Mudryi National Library of Ukraine, [online] pp. 81-87. Available at: <https://elib.nlu.org.ua/view.html?id=11686> [Accessed 25 October 2022].

Vseukrainskyi Digital intelektualnyi studentskyi batl #150Lesia Ukrainka forever [All-Ukrainian Digital intellectual student battle #150 Lesia Ukrainka forever], 2021. Naukova biblioteka KNUKiM, [online] 28 March. Available at: <http://lib.knukim.edu.ua/vseukrainskiy-digital-intelektualniy-st/> [Accessed 25 October 2022].

Yap, J. and Penaflor, J., 2020. The amazing library race. Journal Of Information Literacy, [e-journal] 14 (1), pp.66–82. https://doi.org/10.11645/14.1.2708

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-27

Як цитувати

Мамедова, В., Скаченко, О., & Вірютіна, К. (2022). Кейс використання цифрових інструментів для створення ігрового середовища онлайн комунікації під час COVID-19. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 5(2), 301–320. https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.2.2022.270134

Номер

Розділ

Візуалізація та інтерактивні мультимедійні технології