Кейс використання цифрових інструментів для створення ігрового середовища онлайн комунікації під час COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.2.2022.270134Ключові слова:
університетські бібліотеки, цифрові інструменти, онлайн-змагання, інтелектуальні турніри, Kahoot, COVID-19Анотація
Мета статті – аналіз досвіду використання бібліотеками України цифрових інструментів та потенціалу змагань для створення онлайн-середовища комунікації зі студентами під час карантину COVID-19.
Методологія. При написанні статті були використані методи контент-аналізу, систематизації, узагальнення. Як організатори серії цифрових турнірів, авторки діляться власним досвідом створення онлайн-середовища комунікації бібліотекарів та студентів, яке передбачало проведення інтелектуальних онлайн-змагань на платформі Kahoot між студентами університетів і коледжів України для подолання викликів пандемії COVID-19.
Новизна дослідження полягає у нових знаннях про потенціал цифрових інструментів, які у контексті подолання викликів пандемії COVID-19 були ефективно використані для налагодження комунікації студентів та бібліотекарів.
Висновки. Задум використання цифрових інструментів для створення онлайн-простору комунікації студентів між собою та із бібліотекою для подолання карантинних обмежень COVID-19 трансформувався у всеукраїнські цифрові інтелектуальні студентські турніри. Упродовж 2021 року за підтримки 28 бібліотек закладів вищої освіти України було проведено п’ять інтелектуальних онлайн-турнірів. За допомогою цифрових технологій у Kahoot-вікторині змагалися, а на платформах відеоконференцій Google Meet та Zoom спілкувалися 349 учасників із 19 університетів та 9 коледжів України.
З’ясовано, що простір комунікації, створений за допомогою відеоконференцій, сприяв налагодженню спілкування студентів і бібліотекарів та отриманню інформації про дистанційні послуги. Використання можливостей Kahoot для проведення онлайн-вікторин дозволило в ігровому форматі популяризувати читання як дозвілля, формувати навички критичного мислення, командної взаємодії. Виявлено, що основними факторами, що сприяли участі студентів в інтелектуальних онлайн-змаганнях, стали: потреба в позитивно-емоційному спілкуванні, рекреаційна та пізнавальна мотивація (отримати цікаву інформацію), пошук референтної групи для взаємодії в мережі інтернет.
Посилання
Aharkova, V., 2020. Dosvid roboty bibliotek-partneriv VHO Ukrainska bibliotechna asotsiatsiia pid chas karantynnykh obmezhen [Work experience of partner libraries of the Ukrainian Library Association during quarantine restrictions]. BiblioTeka. Biuleten Ukrainskoi bibliotechnoi asotsiatsii, 2, pp.2–3.
Ali, M.Y. and Gatiti, P., 2020. The COVID-19 (Coronavirus) pandemic: reflections on the roles of librarians and information professionals. Health Information & Libraries Journal, [e-journal] 37 (2), pp.158–162. https://doi.org/10.1111/hir.12307
Encheva, M., Tammaro, A. and Kumanova, A., 2020. Games to Improve Students Information Literacy Skills. International Information & Library Review, [e-journal] 52 (2), pp.130–138. https://doi.org/10.1080/10572317.2020.1746024
Erdmann, K. and Wątor, W., 2021. Escape room w bibliotece. Biuletyn EBIB, Edukacja informacyjna i medialna w bibliotekach, [online] 2 (197). Avialable at: <http://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/735/773> [Accessed 27 October 2022].
GlobalMILWeek: III Vseukrainskyi intelektualnyi batl [GlobalMILWeek: ІІІ All-Ukrainian Intellectual Battle], 2021. Kyiv National University of Culture and Arts, [online] 02 November. Avialable at: <http://knukim.edu.ua/globalmilweek-iii-vseukrayinskyj-intelektualnyj-batl/> [Accessed 27 October 2022].
Hlazunova, L. and Viriutina, K., 2021. Shkola bibliotechnoho zhurnalista Kharkivskoho OV Ukrainskoi bibliotechnoi asotsiatsii: zminiuiemo formaty, vidpovidaiemo na vyklyky [School of library journalist of the Kharkiv OB of the Ukrainian Library Association: changing formats, responding to challenge]. In: Suchasna informatsiino-bibliotechna osvita: metamorfozy navchalnoho dyzainu [Modern information and library education: metamorphoses of educational design], 11th International Scientific and Practical Conference. Kyiv, Ukraine, 3-4 March 2021. Kyiv: Ukrainian Library Association, [online] pp.82-86. Available at: <https://drive.google.com/file/d/149RXKYLNSvTTHpsutA3jw8LDh1de8uRG/view?usp=sharing> [Accessed 25 October 2022].
Holcer, D., Horban, Y., Mašina, D. and Skachenko, O., 2021. Library online services during Covid-19: the experience of libraries in Croatia and Ukraine. Library Mercury, [e-journal] 1(25), pp.81–97. https://doi.org/10.18524/2707-3335.2021.1(25).231472
Horban, Yu. and Skachenko, O., 2019. Biblioteka u hri: navchannia informatsiinoi hramotnosti ta zapobihanniu plahiatu [Library in the game: teaching information literacy and preventing plagiarism]. Bibliotechnyi visnyk, 2, pp.26–33.
Horban, Yu. and Skachenko, O., 2020. Dosvid vykorystannia tsyfrovoho instrumentu navchannia Kahoot! u diialnosti biblioteky universytetu [Experience using the digital learning tool Kahoot! in the activities of the university library]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, [e-journal] 5, pp.66–79. https://doi.org/10.31866/2616-7654.5.2020.205730
Hranchak, T., 2019. Ihrovi tekhnolohii yak innovatsiinyi instrument formuvannia bibliotechno-informatsiinoho seredovyshcha upravlinnia znanniamy [Game technologies as an innovative tool for forming the library and information environment of knowledge management]. Science and Innovation, 15 (2), pp.91–104.
Intelektualni turniry lystopada vid Naukovoi biblioteky KNUKiM [November intellectual tournaments from the KNUKiM Science Library], 2021. Naukova biblioteka KNUKiM, [online] 19 November. Available at: <http://lib.knukim.edu.ua/intelektualni-turniri-listopada-vi/> [Accessed 25 October 2022].
Kirsch, B.A. ed., 2014. Games in Libraries: Essays on Using Play to Connect and Instruct. North Carolina: McFar land.
#LibraryDay 2021: Biblioteka. Knyha. Chytannia [#LibraryDay 2021: Library. Book. Reading], 2021. Naukova biblioteka KNUKiM, [online] 01 жовтня. Доступно: <http://lib.knukim.edu.ua/libraryday-2021-biblioteka-kniga-chitannya> [Accessed 27 October 2022].
Nicholson, S., 2013. Playing in the Past: A History of Games, Toys, and Puzzles in North American Libraries. The Library Quarterly, [online] 83 (4), pp.341-361. Avialable at: <https://scottnicholson.com/pubs/playinginthepast.pdf> [Accessed 27 October 2022].
Rafiq, M., Batool, S.H., Ali, A.F. and Ullah, M., 2021. University libraries response to COVID-19 pandemic: A developing country perspective. The Journal of Academic Librarianship, [e-journal] 47 (1). https://doi.org/10.1016/j.acalib.2020.102280
Semenova, L.A., Shchetinina, T.V. and Kolesnyk, O.T., 2020. Tsyfrovi merezhevi tekhnolohii v akademichnykh bibliotekakh pid chas suchasnykh vyklykiv [Digital network technologies in academic libraries during modern challenges]. In: University Library at a New Stage of Social Communications Development, Abstracts of the V International Scientific and Practical Conference. Dnipro, Ukraine, 8-9 October, 2020. Dnipro: Dnipro National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan. [online] Available at: <http://conflib.diit.edu.ua/Conf_univ_Library2020/paper/view/22181/11380> [Accessed 25 October 2022].
Skachenko, O., 2021. Roads leading to the library. Attracting freshmen to the university library: the experience of Ukraine. College & Research Libraries News, [e-journal] 82 (7), pp.334–337. https://doi.org/10.5860/crln.82.7.334
Skachenko, O., Horban, Y. and Viriutina, K., 2022. The game versus quarantine: The experience of Ukrainian libraries in communicating with students during COVID-19. College & Research Libraries News, [e-journal] 83 (9), p.403. https://doi.org/10.5860/crln.83.9.403
Skachenko, O.O., 2018. Tsyfrovi tekhnolohii yak rushii bibliotechnykh zmin [Digital technologies as a driver of library changes]. In: Biblioteka. Knyha. Nauka [Library. Book. Science], Materials of the scientific seminar. Kyiv, Ukraine, 24-25 April 2018. Is. 1, pp.95–96. Kyiv: Publishing Center of Kyiv National University of Culture and Arts.
Skachenko, O.O., 2019. Vykorystannia ihrovoi modeli heimifikatsii u sotsiokulturnii diialnosti bibliotek [Using the game model of gamification in socio-cultural activities of libraries]. Library Mercury, [e-journal] 2, pp.218–229. https://doi.org/10.18524/2304-1447.2019.2(22).180377
Viriutina, K., 2019. Suchasni aktsenty v neformalnii osviti bibliotechnykh fakhivtsiv Ukrainy: navchalni praktyky KhDNB im. V. H. Korolenka [Modern accents in non-formal education of library specialists of Ukraine: educational practices of KhDNB named after V. G. Korolenko]. In: Suchasna publichna biblioteka: vyklyky, mozhlyvosti, dosiahnennia [Modern public library: challenges, opportunities, achievements], Materials of the VII All-Ukrainian Methodist School, Kyiv, Ukraine, 7-11 October, 2019. Kyiv: Yaroslav Mudryi National Library of Ukraine, [online] pp. 81-87. Available at: <https://elib.nlu.org.ua/view.html?id=11686> [Accessed 25 October 2022].
Vseukrainskyi Digital intelektualnyi studentskyi batl #150Lesia Ukrainka forever [All-Ukrainian Digital intellectual student battle #150 Lesia Ukrainka forever], 2021. Naukova biblioteka KNUKiM, [online] 28 March. Available at: <http://lib.knukim.edu.ua/vseukrainskiy-digital-intelektualniy-st/> [Accessed 25 October 2022].
Yap, J. and Penaflor, J., 2020. The amazing library race. Journal Of Information Literacy, [e-journal] 14 (1), pp.66–82. https://doi.org/10.11645/14.1.2708
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Валентина Мамедова, Олена Скаченко, Катерина Вірютіна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.