Креативна освіта в контексті віртуалізації освітнього простору
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.2.2022.270133Ключові слова:
креативна освіта, творчість, віртуалізація освітнього простору, освітній процес, інформаційно-комунікаційні технології, інформаційне суспільствоАнотація
Мета дослідження – здійснити теоретичну експлікацію концепту «креативна освіта» у межах феномену віртуалізації освітнього простору.
Методи дослідження: рефлексія, еволюційний історизм, моделювання, гіпотеза, синергетичний і системний підходи тощо.
Новизною проведеного дослідження є теоретичне уточнення вдосконалення процесу імплементації принципів креативної освіти в освітнє середовище в контексті віртуалізації освітнього простору.
Висновки. Множина органічно синтезованих методів, засобів, форм, дидактичних прийомів, імплементована у віртуальний освітній простір, формує креативну особистість (у межах відповідної галузі), творчо орієнтовану на пошуково-дослідницьку діяльність. Освітній процес у межах віртуального освітнього простору, який став необхідним педагогічним засобом в контексті викликів сьогодення, стане поштовхом до вдосконалення завдань, критеріїв, принципів і функціоналу креативного середовища як чинника інноваційного розвитку.
Посилання
Illiakhova, M., 2019. Kreatyvni praktyky u bezperervnomu profesiinomu rozvytku naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv [Creative practices in continuous professional development of scientific and pedagogical workers]. Ukrainian Educational Journal, 2, pp.38–44.
Kremen, V.H., Ilin, V.V., Borinshtein, Ye.R., Halchenko, M.S., Lipin, M.V., Pohribna, D.V., Savchuk, N.V. and Fedorchuk, O.A., 2020. Stratehii formuvannia tvorchoi osobystosti: metody, pryiomy, formy [Strategies for the formation of a creative personality: methods, techniques, forms]. Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny NAPN Ukrainy.
Kyvliuk, O. and Mordous, I., 2020. Idzhytalizatsiia osvitnoho prostoru: perspektyvy ta ryzyky [Digitization of educational space: prospects and risks]. In: Formuvannia kontseptsii tsyfrovizatsii yak chynnyk rozvytku kreatyvnosti osobystosti ta yii vplyv na rozvytok liudskoho y sotsialnoho kapitalu [Formation of the concept of digitalization as a factor in the development of individual creativity and its influence on the development of human and social capital], Materials of the International Scientific and Practical Conference. Zaporizhia, Ukraine, 26-27 November 2020. Zaporizhia: Helvetyka, pp.119–122.
Kyvliuk, O.P., 2012. Virtualizatsiia osvitnoho prostoru yak prahmatychnyi skladnyk rozvytku informatsiinoi pedahohiky [Virtualization of educational space as a pragmatic component of the development of information pedagogy]. Vyshcha osvita Ukrainy, 1 (44), pp.25–30.
Kyvliuk, O.P., Hubska, H.V. and Frants, Y.S., 2021. Eklektyzm virtualnosti osvitnoho seredovyshcha: upravlinskyi kontekst [Eclecticism of virtuality in the educational environment: management context]. Educational discourse, [e-journal] 38 (11-12), pp.7–16. https://doi.org/10.33930/ed.2019.5007.38(11-12)-1
Lukashchuk, S., 2021. Virtualizatsiia yak fenomen osvitnoho prostoru [Virtualization as a phenomenon of educational space]. Psychological Prospects, 38, pp.163–176.
Oleksenko, R.I., 2017. Formuvannia kontseptsii kreatyvnoi osobystosti yak faktor kreatyvno-znannievoi ekonomiky v umovakh vyklykiv hlobalizatsii [Formation of the concept of creative personality as a factor of creative and knowledge economy in the conditions of challenges of globalization]. Humanities Bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy, 71, pp.118–126.
Pletsan, Kh.V., 2022. Osoblyvosti liudynotsentryzmu yak suchasnoho instrumentu rozvytku kulturno-kreatyvnoho prostoru v Ukraini [Peculiarities of human-centeredness as a modern tool for the development of cultural and creative space in Ukraine]. In: Kreatyvnyi prostir Ukrainy ta svitu [Creative space of Ukraine and the world]. Kharkiv: Novyi kurs, pp.139–143.
Polovaia, N.O., 2018. Virtualne navchannia yak holovnyi vektor novoi informatsiinoi epokhy [Virtual learning as the main vector of the new information age]. Grani, [e-journal] 21 (3), pp.56–62. https://doi.org/10.15421/171838
Sakun, A.V., 2019. Komunikatyvna paradyhma v refleksiiakh navchalno-osvitnoho protsesu [Communicative paradigm in reflections of the educational process]. Educational discourse, [e-journal] 16 (9), pp.28–41. https://doi.org/10.33930/ed.2019.5007.16(9)-3
Voronkova, V.H., Kyvliuk, O.P. and Nikitenko, V.O., 2018. Kreatyvna model osvity yak faktor rozvytku innovatsiino-noosfernoho suspilstva [The creative model of education as a factor in the development of an innovative noosphere society]. Educational discourse, 8 (9-10), pp.7–21.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Ольга Кивлюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.