Медіатека як ресурсний центр забезпечення якості освітнього процесу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.2.2022.270131

Ключові слова:

медіатека, бібліотека, освітня діяльність, освітній хаб, інформаційні послуги

Анотація

Метою статті є дослідження діяльності медіатек у розрізі провадження освітнього процесу, а також висвітлення сучасних інноваційних підходів до організації якісно нового освітнього простору.

Методи дослідження. У процесі дослідження використано загальнонаукові методи, такі як гіпотетичний метод, метод аналізу та синтезу, що дало змогу авторові проаналізувати діяльність медіатек в освітньому контексті з погляду ресурсного забезпечення якості освітнього процесу.

Наукова новизна дослідження полягає у висвітленні сучасних підходів до організації інноваційного освітнього простору із залученням інформаційних технологій для надання якісних інформаційних послуг, спрямованих на навчальну та наукову діяльність.

Висновки. Освітній складник є пріоритетним у діяльності бібліотек, тому важливим є забезпечення доступу до якісної наукової та навчальної інформації. Крім надання широкого спектра інформаційних послуг, медіатека має бути простором для комунікації різних соціальних груп населення з метою здійснення популяризації освіти та реалізації концепції освіти впродовж всього життя. Завдяки діяльності Української бібліотечної асоціації, яка підписала Меморандум про співпрацю з Міністерством цифрової трансформації для сприяння розвитку цифрової грамотності, велика кількість бібліотек України перетворилася на освітні хаби з покращення цифрових навичок населення на базі платформи «Дія. Цифрова освіта». Більшість українських бібліотек запроваджує освітні проєкти, які спрямовані на покращення знань у різних галузях науки та культури. У цій статті розглянуто та проаналізовано вітчизняний і зарубіжний досвід діяльності медіатек як освітніх хабів, спрямованих на створення та надання доступу до якісно нового освітнього контенту.

Біографія автора

Світлана Хрущ, Київський національний університет культури і мистецтв

Заступник декана факультету дистанційного навчання

Посилання

Diia. Digital Education. Ministry of Digital Transformation of Ukraine. [online] Available at: <https://osvita.diia.gov.ua> [Accessed 07 August 2022].

Innovatsiinyi osvitnii proekt "Shkilna elektronna biblioteka “ShBITs-info” [Innovative educational project “School electronic library “SHBITS-info”], 2014. Akademiia innovatsiinoho rozvytku osvity, [online] 05 August. Available at: <https://www.airo.com.ua/innovatsiyniy-osvitniy-proekt-shkilna-elektronna-biblioteka-shbits-info/> [Accessed 07 August 2022].

Lahuta, L., 2021. Yaki proekty podavaly biblioteky na hrant UKF u 2021 rotsi [What projects did libraries submit for a UKF grant in 2021]. Bloh Natsionalnoi biblioteky Ukrainy im. Ya. Mudroho, [online] 13 October. Available at: <https://oth.nlu.org.ua/?p=5158> [Accessed 07 August 2022].

Nazarovets, S. and Kulyk, Ye., 2017. Biblioteka 4.0: tekhnolohii ta servisy maibutnoho [Library 4.0: technologies and services of the future]. Bibliotechnyi visnyk, [online] 5 (241), pp.3–14. Available at: <http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/12264/Biblioteka_4.0.pdf?sequence=1&isAllowed=y> [Accessed 07 August 2022].

Proiekty ta prohramy biblioteky [Library projects and programs], 2021. Publichna biblioteka imeni Lesi Ukrainky, [online] 26 June. Available at: <https://lukl.kyiv.ua/bez-kategorii/proyekty-ta-prohramy-biblioteky/> [Accessed 07 August 2022].

Sisina, L., 2020. Komunikatyvnyi prostir biblioteky pochatku ХХІ st. [The communicative space of the library at the beginning of the 21st century]. Naukovi pratsi Natsionalnoi biblioteky Ukrainy imeni V. I. Vernadskoho, 60, pp.276–294.

State Standards of Ukraine, 2016. DSTU ISO 16439:2016 Informatsiia ta dokumentatsiia. Metody ta protsedury otsiniuvannia vplyvu bibliotek (ISO 16439:2014, IDT) [DSTU ISO 16439:2016 Information and documentation. Methods and procedures for evaluating the impact of libraries (ISO 16439:2014, IDT)]. [Effective from 2016-09-01]. Kyiv: Ukrainian scientific research and training center for standardization, certification and quality problems.

Venidyktova, A.V., 2017. Mizhnarodni standarty yakosti bibliotechno-informatsiinoho obsluhovuvannia [International quality standards of library and information services]. Naukovi pratsi Natsionalnoi biblioteky Ukrainy imeni V. I. Vernadskoho, 48, pp.100–112.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-27

Як цитувати

Хрущ, С. (2022). Медіатека як ресурсний центр забезпечення якості освітнього процесу. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 5(2), 270–276. https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.2.2022.270131

Номер

Розділ

ІТ-технології в освіті, мистецтві та культурі