Освітньо-професійна програма «Менеджмент вебпроєктів, дизайн цифрового контенту»: трудові функції та види діяльності майбутнього фахівця

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.2.2022.270126

Ключові слова:

документно-інформаційна сфера, менеджмент вебпроєктів, дизайн цифрового контенту, інформаційна справа, бібліотечна справа, архівна справа, освітньо-професійна програма

Анотація

Мета дослідження – виявити основні трудові функції та види діяльності майбутнього фахівця за актуальною освітньо-професійною програмою «Менеджмент вебпроєктів, дизайн цифрового контенту» спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».

Методи дослідження. Використано загальнонаукові методи дослідження, зокрема аналіз та синтез; гіпотетичний метод, який дав змогу на основі аналізу міждисциплінарних освітньо-професійних програм за іншими гуманітарними спеціальностями сформулювати дидактичну обґрунтованість і педагогічну доцільність пропонованої освітньо-професійної програми «Менеджмент вебпроєктів, дизайн цифрового контенту» за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»; методи семантичного й логічного аналізу масиву документів (фахових наукових публікацій, контенту інтернет-ресурсів) – для виявлення стану теорії та практики підготовки фахівців за міждисциплінарними освітньо-професійними програмами; метод аналогій – для встановлення схожості між педагогічними системами за ознаками міждисциплінарності для обґрунтування дидактичної можливості реалізації досліджуваної освітньо-професійної програми.

Наукова новизна дослідження полягає у виявленні трудових функцій і видів діяльності майбутнього фахівця за освітньо-професійною програмою «Менеджмент вебпроєктів, дизайн цифрового контенту».

Висновки. Посилення соціально-комунікативної функції організацій документно-інформаційної сфери, зокрема в представленні їхньої діяльності у вебсередовищі, актуалізує підготовку ІТ-фахівців для цієї предметної галузі.

Вимоги до сучасного фахівця документно-інформаційної сфери, конвергентність видів діяльності та завдань, які постають у процесі його трудової діяльності, зумовлюють конвергентність змісту програми «Менеджмент вебпроєктів, дизайн цифрового контенту» з напрямами ІТ- і проєктно-управлінської діяльності.

Міждисциплінарність досліджуваної освітньо-професійної програми відповідає змісту діяльності фахівця з інформаційних ресурсів в умовах цифровізації.

Аналізовані проєкти професійних стандартів і досвід функціонування педагогічних систем, основним концептом яких є інтеграція знань у предметній галузі зі знаннями в галузі впровадження та супроводу цифрових технологій, що забезпечують її інноваційне функціонування, є педагогічно доцільними й потребують подальших студій щодо визначення змісту, форм і методів підготовки фахівця.

Біографія автора

Надія Бачинська, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри інформаційних технологій

Посилання

Bachynska, N., 2015. Bazovi kontseptsii modernizatsii vyshchoi bibliotechnoi osvity v Ukraini [Basic concepts of modernization of higher library education in Ukraine]. Bulletin of the Book Chamber, 3, pp.32–35.

Bezdrabko, V.V., 2009. Dokumentoznavcha osvita v Ukraini: stanovlennia, suchasnyi stan y perspektyvy [Documentary education in Ukraine: formation, current state and prospects]. Hileya, 20, pp.56–66.

Bezdrabko, V.V., 2017. Arkhivna osvita v Ukraini: tradytsii y tendentsii [Archival education in Ukraine: traditions and trends]. Ukrainian Historical Journal, 3, pp.129–147.

Chaikovska, O., Tolmach, M. and Ovezgeldyyev, A., 2018. Modernization of it education in ukraine: problems and perspectives in social – cultural sphere. Culture and Arts in the Modern World, [online] 19, pp.173–181. Available at: [Accessed 30 August 2022].

Chaikovska, O.A., Kotsiubivska, K.I., Trach, Yu.V., Tolmach, M.S. and Khrushch, S.S., 2019. Vyklyky do zmistu IT-pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv sfery kultury v epokhu tsyfrovizatsii [Challenges to the content of IT training of future specialists in the field of culture in the era of digitalization]. In: Informatsiini tekhnolohii v kulturi, mystetstvi, osviti, nautsi, ekonomitsi ta biznesi [Information technology in culture, art, education, science, economy and business], Materials of the International Scientific and Practical Conference. Kyiv, Ukraine. Kyiv National University of Culture and Arts. Ch.2, pp.292–294.

Department of Information Computer Technologies and Mathematics. Ukrainian Engineering Pedagogics Academy. 015.39 Profesiina osvita (Tsyfrovi tekhnolohii) [015.39 Professional education (Digital technologies)]. [online] Available at: <https://ikpt.uipa.edu.ua/ua/abit-ua/specialities/it/> [Accessed 30 August 2022].

Educational and professional program, 2021. "Profesiina osvita (tsyfrovi tekhnolohii)" riven vyshchoi osvity pershyi (bakalavrskyi) riven vyshchoi osvity bakalavr haluz znan 01 Osvita/Pedahohika spetsialnist 015 Profesiina osvita (za spetsializatsiiamy) ["Professional education (digital technologies)" level of higher education first (undergraduate) level of higher education bachelor field of knowledge 01 Education/Pedagogy specialty 015 Professional education (by specialization)]. [online] Available at: <https://lpnu.ua/sites/default/files/2021/program/12802/015-pp-ctopp-2021proekt.pdf> [Accessed 30 August 2022].

Hart, S. and Amos, H., 2018. The Library Assessment Capability Maturity Model: A Means of Optimizing How Libraries Measure Effectiveness. Evidence Based Library and Information Practice, [e-journal] 13(4), pp.31–49. doi: https://doi.org/10.18438/eblip29471.

Kasian, V.V., 2021. Menedzhment veb-kontentu yak suchasnyi polifunktsionalnyi napriam informatsiino-komunikatyvnoi diialnosti [Web content management as a modern multifunctional direction of information and communication activities]. Library Science. Record Studies. Informology, 1, pp.57–63.

Kovaliuk, T.V., 2017. Uzghodzhennia vymoh profesiinykh ta osvitnikh IT-standartiv do kompetentnostei vypusknykiv IT-spetsialnostei VNZ [Reconciliation of the requirements of professional and educational IT standards to the competencies of graduates of IT specialties of universities]. Journal of Lviv Polytechnic National University "Information Systems and Networks, 872(1), pp.229–240.

Lutsk National Technical University, 2022. 015 Profesiina osvita (Tsyfrovi tekhnolohii) [015 Professional Education (Digital Technologies)]. [online] Available at: <https://lntu.edu.ua/uk/abituriyentu/cpecialnosti/015-profesiyna-osvita-tsyfrovi-tekhnolohiyi> [Accessed 30 August 2022].

Matviienko, O. and Tsyvin M., 2021. "Tsyfrovi" profesii informatsiinoho fakhivtsia: osvitni perspektyvy i vymohy rynku pratsi ["Digital" professions of an information specialist: educational prospects and labor market requirements]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 7, pp.58–70.

Matviienko, O. and Tsyvin, M., 2013. IT‐osvita u vyshchykh navchalnykh zakladakh kultury: dotsilnist i profilnist [IT education in higher educational institutions of culture: expediency and profile]. Bulletin of the Book Chamber, 10, pp.20–23.

Matviienko, O. and Tsyvin, M., 2021. "Tsyfrovi transformatsii" spetsialnosti 029 "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" ["Digital transformations" of specialty 029 "Information, library and archival affairs"]. Digital Platform: Information Technologies in Sociocultural Sphere, 4(2), pp.146–158.

National Classifier of Ukraine, 2010. Klasyfikatsiia vydiv ekonomichnoi diialnosti DK 009: 2010 [Classification of types of economic activity DK 009: 2010]. Kyiv: Derzhspozhyvstandart Ukrainy.

Novalska, T. and Bachynska, N., 2022. Internet-marketoloh za spetsialnistiu "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava": funktsii ta kompetentnosti u konverhentnykh profesiinykh praktykakh [Internet marketer specializing in "Information, library and archival business": functions and competences in convergent professional practices]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 9, pp.125–136.

Novalska, T. and Kasian, V., 2021. Teoretyko-metodolohichni zasady pidhotovky internet-marketoloha za spetsialnistiu 029 "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" [Theoretical and methodological principles of Internet marketer training in specialty 029 "Information, library and archival business"]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 7, pp.71–82.

Novalska, T.V., 2015. Vyshcha bibliotechna osvita v Ukraini: storinky istorii, shliakhy modernizatsii [Higher library education in Ukraine: pages of history, ways of modernization]. Naukovi pratsi Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Seriia: Bibliotekoznavstvo. Knyhoznavstvo, 4, pp.97–101.

Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University. 015.39 Profesiina osvita. Tsyfrovi tekhnolohii [015.39 Professional education. Digital technologies]. [online] Available at: <https://udpu.edu.ua/vstup/speciality/fipo/01510-profesiina-osvita-kompiuterni-tekhnolohii> [Accessed 30 August 2022].

Professional standard, 2014. Fakhivets z informatsiinykh resursiv [Information resources specialist]. [online] Available at: <https://mon.gov.ua/storage/app/media/vyshcha/IT-prof-standarty/4-ps-spes-inform-resources-13.12.2014.pdf> [Accessed 30 August 2022].

Professional standard, 2014. Kerivnyk proektiv v oblasti informatsiinykh tekhnolohii [Project manager in the field of information technologies]. [online] Available at: <https://mon.gov.ua/storage/app/media/vyshcha/IT-prof-standarty/3-ps-project-manager-13.12.2014.pdf> [Accessed 30 August 2022]

Solianyk, A., 2017. Suchasni trendy modernizatsii vyshchoi bibliotechno-informatsiinoi osvity Ukrainy [Modern trends of modernization of higher library and information education of Ukraine]. Bulletin of the Book Chamber, 1, pp.22–26.

Tiwari, A. and Madalli, D., 2021. Maturity models in LIS study and practice. Library & Information Science Research, [e-journal] 43(1). https://doi.org/10.1016/j.lisr.2020.101069

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-27

Як цитувати

Бачинська, Н. (2022). Освітньо-професійна програма «Менеджмент вебпроєктів, дизайн цифрового контенту»: трудові функції та види діяльності майбутнього фахівця. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 5(2), 231–242. https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.2.2022.270126

Номер

Розділ

ІТ-технології в освіті, мистецтві та культурі