Практики цифрового сторітелінгу для фахівців інформаційної справи
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.1.2022.261303Ключові слова:
інформаційна освіта, інформаційна справа, бібліотечна справа, архівна справа, цифровий сторітелінг, цифрова компетентністьАнотація
Одним з напрямів Стратегії розвитку бібліотечної справи до 2025 року визначено розвиток ефективних комунікацій, що потребує застосування сучасних методів комунікації. Сторітелінг як один з методів представлення інформації вже понад десятиліття застосовують у маркетингу, рекламі, копірайтингу, педагогіці, журналістиці.
Мета дослідження полягає в окресленні застосування цифрового сторітелінгу як нової форми комунікації з користувачами, аналізі впровадження вибіркової компоненти «Цифровий сторітелінг» до програми підготовки фахівців інформаційної справи.
Реалізація мети передбачає виконання таких завдань: аналіз наукових публікацій з теми дослідження; ознайомлення з досвідом використання цифрового сторітелінгу в діяльності фахівців з інформаційної справи, презентацію досвіду впровадження вибіркової освітньої компоненти в освітній процес та формування компетентностей, що відповідають професійній діяльності фахівців інформаційної справи.
Методологія дослідження базується на загальнонаукових і спеціальних методах. Зокрема, використано загальнонаукові принципи системності та всебічності пізнання, єдності теорії та практики. Застосовано методи аналізу, синтезу й узагальнення, контент-аналізу, спостереження, прогнозування.
Наукова новизна дослідження полягає в обґрунтуванні доцільності використання методів цифрового сторітелінгу в діяльності бібліотек, що стало підґрунтям для впровадження дисципліни «Цифровий сторітелінг» для здобувачів освіти за спеціальністю «Інформаційна, архівна та бібліотечна справа» у Київському національному університеті культури і мистецтв.
Висновки. Наголошено на важливості ефективної комунікації бібліотек і застосуванні інноваційних методів роботи з користувачами, зокрема запропоновано використовувати сторітелінг. Досліджено застосування цифрового сторітелінгу для реалізації комунікаційної функції бібліотек в умовах віртуалізації бібліотечного простору. Презентовано досвід упровадження дисципліни «Цифровий сторітелінг» в освітній процес, окреслено компетентності, що формуються дисципліною, проаналізовано їх відповідність професійній діяльності фахівців інформаційної справи.
Посилання
Aspinall, E. and Hawkins, R., 2016. Digital Storytelling: Expanding the Lifecycle of a Story. In: Library Technology Conference, [online] 29 March. Avialable at: <http://digitalcommons.macalester.edu/libtech_conf/2016/sessions/5/> [Accessed 02 June 2022].
Barkova, O. and Kulchytskyi, I., 2019. Yevropeiskyi ta ukrainskyi dosvid vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii u sferi kultury [European and Ukrainian experience in the use of digital technologies in the field of culture]. Digital platform: information technologies in sociocultural sphere, 2 (2), pp.193-223. DOI: https://doi.org/10.31866/2617-796x.2.2.2019.187733.
Bondarenko, N., 2019. Storytelling yak komunikatsiinyi trend i vsepredmetnyi metod navchannia [Storytelling as a communication trend and an all-subject method of teaching]. Molod i rynok, 7 (174), pp.130-135.
California Listens; Stories About Being Californian. [online] Avialable at: <https://californialistens.org/> [Accessed 02 June 2022].
Davydova, I. and Marina, O., 2020. Rozvytok tsyfrovykh kompetentnostei studentiv bibliotechnykh spetsialnostei [Development of digital competencies of students of library specialties]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 6, pp.97-104. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7654.6.2020.218614.
Detlor, B., Hupfer, E. and Smith, D., 2018. Digital Storytelling: An Opportunity for Libraries to Engage and Lead Their Communities / La narration numérique : une opportunité pour les bibliothèques d’engager et de diriger leurs communautés. Canadian Journal of Information and Library Science, [online] 42 (1), p.43-68. Avialable at: [Accessed 02 June 2022].
Digital Storytelling. Edmonton Public Library. [online] Avialable at: <https://www.epl.ca/digital-storytelling/> [Accessed 02 June 2022].
Discover the winners of the 1st Digital Storytelling Festival, 2021. Europeana. [online] 11 August. Avialable at: <https://medium.com/digital-storytelling-festival/discover-the-winners-of-the-1st-digital-storytelling-festival-b2d5b5c4956> [Accessed 02 June 2022].
Evans, G., 2022. Sharing women’s history through digital storytelling. Europeana Pro. [online] 11 May. Avialable at: <https://pro.europeana.eu/post/sharing-women-s-history-through-digital-storytelling> [Accessed 02 June 2022].
Goek, S., 2018. Keeping Up With… Digital Storytelling. American Library Association. [online] 14 February. Avialable at: <http://www.ala.org/acrl/publications/keeping_up_with/storytelling> [Accessed 02 June 2022].
Grushevskaia, V.Iu., 2017. Primenenie metoda tcifrovogo storitellinga v proektnoi deiatelnosti uchashchikhsia [Application of the digital storytelling method in the project activities of students]. Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii, [online] 6. Avialable at: <https://cyberleninka.ru/article/n/primenenie-metoda-tsifrovogo-storitellinga-v-proektnoy-deyatelnosti-uchaschihsya> [Accessed 02 June 2022].
Iermolaieva, H.A., 2021. Storitelinh yak metod navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv zi spetsialnosti 029 «Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava» [Storytelling as a method of training in the training of specialists in the specialty 029 «Information, library and archival affairs»]. In: Stan ta perspektyvy rozvytku kulturolohichnoi nauky [State and prospects of cultural science development]. Collection of abstracts of the VII International scientific-practical conference. Kyiv, Ukraine, November 17, 2021. Mykolaiv, pp.43-45.
Istorii, yaki nadykhaiut [Inspirational stories], 2017. Kyiv National University of Culture and Arts. [online] October 9. Avialable at: <http://knukim.edu.ua/istoriyi-yaki-nadihayut> [Accessed 02 June 2022].
Kyrylenko, T.M. compl., 2020. Storytelling: velyka syla malenkykh istorii. Konsultatsiia metodysta [Storytelling: the great power of small stories. Methodist consultation]. Kramatorsk: TsMPB. [online] Avialable at: <https://en.calameo.com/read/002874281464798f25c28> [Accessed 02 June 2022].
Love Your City, Share Your Stories. Hamilton Public Library. Avialable at: <https://hamiltonstories.ca/love-your-city> [Accessed 02 June 2022].
Matviienko, O. and Tsyvin, M., 2021. «Tsyfrovi» profesii informatsiinoho fakhivtsia: osvitni perspektyvy i vymohy rynku pratsi [«Digital» professions of information specialist: educational prospects and requirements of the labor market]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 7, pp.58-70. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7654.7.2021.233279.
Onyshchenko, O., 2015. Problemy adaptatsii bibliotek do tsyfrovoi kultury [Problems of adaptation of libraries to digital culture]. Bibliotechnyi visnyk, [online] 6, pp.3-7. Avialable at: <http://nbuv.gov.ua/UJRN/bv_2015_6_3> [Accessed 02 June 2022].
Onyshchenko, O., 2021. Tsyfrovizatsiia – stratehichnyi shliakh rozvytku bibliotechnoi sfery [Digitization – a strategic way of development of the library sphere]. Bibliotechnyi visnyk, 4 (264), c.3-9.
Opys ramky tsyfrovoi kompetentnosti dlia hromadian Ukrainy [Description of the framework of digital competence for citizens of Ukraine], 2021. Diia. Tsyfrova osvita. [online] Avialable at: <https://thedigital.gov.ua/storage/uploads/files/news_post/2021/3/mintsifra-oprilyudnyue-ramku-tsifrovoi-kompetentnosti-dlya-gromadyan/%D0%9E%D0%A0%20%D0%A6%D0%9A.pdf> [Accessed 02 June 2022].
Shchaslyvyi storitelinh [Happy storytelling], 2017. Biblioteka PDMU. [online] 20 bereznia. Avialable at: <https://biblumsa.blogspot.com/2017/03/blog-post_20.html> Accessed 02 June 2022].
Spirina, T., 2019. Maister-klas «Sim tekhnik storitelinhu» [Master class «Seven techniques of storytelling»]. Biblioteka KPI. [online] 21 March. Avialable at: <https://www.library.kpi.ua/majster-klas-sim-tehnik-storitelingu> [Accessed 02 June 2022].
Standart vyshchoi osvity Ukrainy. Pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 02 Kultura i mystetstvo, spetsialnist 029 «Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava» [Standard of higher education of Ukraine. The first (bachelor’s) level, field of knowledge 02 Culture and art, specialty 029 «Information, library and archival business»], 2018. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 12 December 2018. № 1378. [online] Avialable at: <https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/029-Inform.bibliot.ta.arkh.spr-bakalavr.28.07.pdf> [Accessed 02 June 2022].
Storitelinh yak metod navchannia [Storytelling as a method of teaching]. KMDSh. [online] Avialable at: <https://www.creativeschool.com.ua/blog/storitelling-yak-metod-navchannya/> [Accessed 02 June 2022].
Stratehiia rozvytku bibliotechnoi spravy na period do 2025 roku «Iakisni zminy bibliotek dlia zabezpechennia staloho rozvytku Ukrainy» [Strategy for the development of librarianship for the period up to 2025 «Qualitative changes in libraries to ensure sustainable development of Ukraine»], 2016. Approved by the order of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated. 23 March, 2016 № 219. Verkhovna Rada Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy. [online] Avialable at: <http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/219-2016-%D1%80> [Accessed 02 June 2022].
Zasidannia 8. Osvitnii storitellinh [Meeting 8. Educational storytelling]. Bibliorodzynky: bloh kerivnyka maisterklasu shkilnykh bibliotekariv Kompaniivshchyny Poltavets S.V. [online] Avialable at: <http://biblioblogklas.blogspot.com/p/blog-page_8.html> [Accessed 02 June 2022].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Марина Толмач

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.