Практики цифрового сторітелінгу для фахівців інформаційної справи

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.1.2022.261303

Ключові слова:

інформаційна освіта, інформаційна справа, бібліотечна справа, архівна справа, цифровий сторітелінг, цифрова компетентність

Анотація

Одним з напрямів Стратегії розвитку бібліотечної справи до 2025 року визначено розвиток ефективних комунікацій, що потребує застосування сучасних методів комунікації. Сторітелінг як один з методів представлення інформації вже понад десятиліття застосовують у маркетингу, рекламі, копірайтингу, педагогіці, журналістиці.

Мета дослідження полягає в окресленні застосування цифрового сторітелінгу як нової форми комунікації з користувачами, аналізі впровадження вибіркової компоненти «Цифровий сторітелінг» до програми підготовки фахівців інформаційної справи.

Реалізація мети передбачає виконання таких завдань: аналіз наукових публікацій з теми дослідження; ознайомлення з досвідом використання цифрового сторітелінгу в діяльності фахівців з інформаційної справи, презентацію досвіду впровадження вибіркової освітньої компоненти в освітній процес та формування компетентностей, що відповідають професійній діяльності фахівців інформаційної справи.

Методологія дослідження базується на загальнонаукових і спеціальних методах. Зокрема, використано загальнонаукові принципи системності та всебічності пізнання, єдності теорії та практики. Застосовано методи аналізу, синтезу й узагальнення, контент-аналізу, спостереження, прогнозування.

Наукова новизна дослідження полягає в обґрунтуванні доцільності використання методів цифрового сторітелінгу в діяльності бібліотек, що стало підґрунтям для впровадження дисципліни «Цифровий сторітелінг» для здобувачів освіти за спеціальністю «Інформаційна, архівна та бібліотечна справа» у Київському національному університеті культури і мистецтв.

Висновки. Наголошено на важливості ефективної комунікації бібліотек і застосуванні інноваційних методів роботи з користувачами, зокрема запропоновано використовувати сторітелінг. Досліджено застосування цифрового сторітелінгу для реалізації комунікаційної функції бібліотек в умовах віртуалізації бібліотечного простору. Презентовано досвід упровадження дисципліни «Цифровий сторітелінг» в освітній процес, окреслено компетентності, що формуються дисципліною, проаналізовано їх відповідність професійній діяльності фахівців інформаційної справи.

Біографія автора

Марина Толмач, Київський національний університет культури і мистецтв

Заступник декана факультету дистанційної освіти

Посилання

Aspinall, E. and Hawkins, R., 2016. Digital Storytelling: Expanding the Lifecycle of a Story. In: Library Technology Conference, [online] 29 March. Avialable at: <http://digitalcommons.macalester.edu/libtech_conf/2016/sessions/5/> [Accessed 02 June 2022].

Barkova, O. and Kulchytskyi, I., 2019. Yevropeiskyi ta ukrainskyi dosvid vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii u sferi kultury [European and Ukrainian experience in the use of digital technologies in the field of culture]. Digital platform: information technologies in sociocultural sphere, 2 (2), pp.193-223. DOI: https://doi.org/10.31866/2617-796x.2.2.2019.187733.

Bondarenko, N., 2019. Storytelling yak komunikatsiinyi trend i vsepredmetnyi metod navchannia [Storytelling as a communication trend and an all-subject method of teaching]. Molod i rynok, 7 (174), pp.130-135.

California Listens; Stories About Being Californian. [online] Avialable at: <https://californialistens.org/> [Accessed 02 June 2022].

Davydova, I. and Marina, O., 2020. Rozvytok tsyfrovykh kompetentnostei studentiv bibliotechnykh spetsialnostei [Development of digital competencies of students of library specialties]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 6, pp.97-104. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7654.6.2020.218614.

Detlor, B., Hupfer, E. and Smith, D., 2018. Digital Storytelling: An Opportunity for Libraries to Engage and Lead Their Communities / La narration numérique : une opportunité pour les bibliothèques d’engager et de diriger leurs communautés. Canadian Journal of Information and Library Science, [online] 42 (1), p.43-68. Avialable at: [Accessed 02 June 2022].

Digital Storytelling. Edmonton Public Library. [online] Avialable at: <https://www.epl.ca/digital-storytelling/> [Accessed 02 June 2022].

Discover the winners of the 1st Digital Storytelling Festival, 2021. Europeana. [online] 11 August. Avialable at: <https://medium.com/digital-storytelling-festival/discover-the-winners-of-the-1st-digital-storytelling-festival-b2d5b5c4956> [Accessed 02 June 2022].

Evans, G., 2022. Sharing women’s history through digital storytelling. Europeana Pro. [online] 11 May. Avialable at: <https://pro.europeana.eu/post/sharing-women-s-history-through-digital-storytelling> [Accessed 02 June 2022].

Goek, S., 2018. Keeping Up With… Digital Storytelling. American Library Association. [online] 14 February. Avialable at: <http://www.ala.org/acrl/publications/keeping_up_with/storytelling> [Accessed 02 June 2022].

Grushevskaia, V.Iu., 2017. Primenenie metoda tcifrovogo storitellinga v proektnoi deiatelnosti uchashchikhsia [Application of the digital storytelling method in the project activities of students]. Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii, [online] 6. Avialable at: <https://cyberleninka.ru/article/n/primenenie-metoda-tsifrovogo-storitellinga-v-proektnoy-deyatelnosti-uchaschihsya> [Accessed 02 June 2022].

Iermolaieva, H.A., 2021. Storitelinh yak metod navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv zi spetsialnosti 029 «Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava» [Storytelling as a method of training in the training of specialists in the specialty 029 «Information, library and archival affairs»]. In: Stan ta perspektyvy rozvytku kulturolohichnoi nauky [State and prospects of cultural science development]. Collection of abstracts of the VII International scientific-practical conference. Kyiv, Ukraine, November 17, 2021. Mykolaiv, pp.43-45.

Istorii, yaki nadykhaiut [Inspirational stories], 2017. Kyiv National University of Culture and Arts. [online] October 9. Avialable at: <http://knukim.edu.ua/istoriyi-yaki-nadihayut> [Accessed 02 June 2022].

Kyrylenko, T.M. compl., 2020. Storytelling: velyka syla malenkykh istorii. Konsultatsiia metodysta [Storytelling: the great power of small stories. Methodist consultation]. Kramatorsk: TsMPB. [online] Avialable at: <https://en.calameo.com/read/002874281464798f25c28> [Accessed 02 June 2022].

Love Your City, Share Your Stories. Hamilton Public Library. Avialable at: <https://hamiltonstories.ca/love-your-city> [Accessed 02 June 2022].

Matviienko, O. and Tsyvin, M., 2021. «Tsyfrovi» profesii informatsiinoho fakhivtsia: osvitni perspektyvy i vymohy rynku pratsi [«Digital» professions of information specialist: educational prospects and requirements of the labor market]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 7, pp.58-70. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7654.7.2021.233279.

Onyshchenko, O., 2015. Problemy adaptatsii bibliotek do tsyfrovoi kultury [Problems of adaptation of libraries to digital culture]. Bibliotechnyi visnyk, [online] 6, pp.3-7. Avialable at: <http://nbuv.gov.ua/UJRN/bv_2015_6_3> [Accessed 02 June 2022].

Onyshchenko, O., 2021. Tsyfrovizatsiia – stratehichnyi shliakh rozvytku bibliotechnoi sfery [Digitization – a strategic way of development of the library sphere]. Bibliotechnyi visnyk, 4 (264), c.3-9.

Opys ramky tsyfrovoi kompetentnosti dlia hromadian Ukrainy [Description of the framework of digital competence for citizens of Ukraine], 2021. Diia. Tsyfrova osvita. [online] Avialable at: <https://thedigital.gov.ua/storage/uploads/files/news_post/2021/3/mintsifra-oprilyudnyue-ramku-tsifrovoi-kompetentnosti-dlya-gromadyan/%D0%9E%D0%A0%20%D0%A6%D0%9A.pdf> [Accessed 02 June 2022].

Shchaslyvyi storitelinh [Happy storytelling], 2017. Biblioteka PDMU. [online] 20 bereznia. Avialable at: <https://biblumsa.blogspot.com/2017/03/blog-post_20.html> Accessed 02 June 2022].

Spirina, T., 2019. Maister-klas «Sim tekhnik storitelinhu» [Master class «Seven techniques of storytelling»]. Biblioteka KPI. [online] 21 March. Avialable at: <https://www.library.kpi.ua/majster-klas-sim-tehnik-storitelingu> [Accessed 02 June 2022].

Standart vyshchoi osvity Ukrainy. Pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 02 Kultura i mystetstvo, spetsialnist 029 «Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava» [Standard of higher education of Ukraine. The first (bachelor’s) level, field of knowledge 02 Culture and art, specialty 029 «Information, library and archival business»], 2018. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 12 December 2018. № 1378. [online] Avialable at: <https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/029-Inform.bibliot.ta.arkh.spr-bakalavr.28.07.pdf> [Accessed 02 June 2022].

Storitelinh yak metod navchannia [Storytelling as a method of teaching]. KMDSh. [online] Avialable at: <https://www.creativeschool.com.ua/blog/storitelling-yak-metod-navchannya/> [Accessed 02 June 2022].

Stratehiia rozvytku bibliotechnoi spravy na period do 2025 roku «Iakisni zminy bibliotek dlia zabezpechennia staloho rozvytku Ukrainy» [Strategy for the development of librarianship for the period up to 2025 «Qualitative changes in libraries to ensure sustainable development of Ukraine»], 2016. Approved by the order of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated. 23 March, 2016 № 219. Verkhovna Rada Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy. [online] Avialable at: <http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/219-2016-%D1%80> [Accessed 02 June 2022].

Zasidannia 8. Osvitnii storitellinh [Meeting 8. Educational storytelling]. Bibliorodzynky: bloh kerivnyka maisterklasu shkilnykh bibliotekariv Kompaniivshchyny Poltavets S.V. [online] Avialable at: <http://biblioblogklas.blogspot.com/p/blog-page_8.html> [Accessed 02 June 2022].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Толмач, М. (2022). Практики цифрового сторітелінгу для фахівців інформаційної справи. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 5(1), 185–198. https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.1.2022.261303

Номер

Розділ

Електронні ресурси та інформаційно-комунікаційні технології