Використання цифрових технологій у діяльності Волинської обласної бібліотеки для дітей

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.1.2022.261301

Ключові слова:

комп’ютерні технології, бібліотечно-інформаційні ресурси, креативні заходи, вебуроки, дистанційна довідка, профдіагностичне тестування, електронні носії

Анотація

Мета статті – виявити та розкрити сутність упровадження і вдосконалення автоматизованої бібліотечної інформаційної системи «Марк-SQL» у Волинській обласній бібліотеці для дітей, вивчити раціональність використання цифрових технологій і бібліотечних ресурсів.

Методи дослідження базуються на застосуванні системного підходу як загальнонаукового принципу здійснення комп’ютеризації бібліотечних процесів з метою пошуку потенційних користувачів через усі можливі канали комунікації безпосередньо серед дітей.

Наукова новизна дослідження полягає в тому, що у статті набули подальшого вивчення та розвитку інноваційні підходи до розширеного запровадження новітніх бібліотечних інформаційних технологій у практичній діяльності книгозбірні. Також розкрито та проаналізовано окремі поняття: «вебурок», «профорієнтаційний проєкт».

Висновки. У дослідженні звернено увагу на трансформацію форм і методів надання сучасних якісних бібліотечних послуг, роботу книгозбірні в дистанційному режимі з використанням сучасних цифрових технологій, за яких бібліотека, особливо в кризовий період, по-новому шукає свою парадигму. Простежено тенденцію швидкого зростання в бібліотеках електронних ресурсів, які необхідно не тільки накопичувати, а й зберігати, використовувати, популяризувати серед користувачів за освітнім і навчальним призначенням. Для популяризації зміненого іміджу бібліотечних закладів серед молодого покоління запроваджують комунікаційні кампанії, скеровані на школярів, задля усвідомлення ролі читання в розвитку критичного та креативного мислення, залучення до використання ІТ-технологій.

Виявлено, що використання автоматизованих технологій дає змогу розкривати сучасні інноваційні форми бібліотечної діяльності, які спонукають відвідувачів повертатися до літератури, суспільних цінностей, сприяють через залучення дітей зацікавленню батьків, які переважно втратили інтерес до бібліотеки, а відповідно і до книги.

Біографії авторів

Олександр Дем’янюк, Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти

Доктор історичних наук, професор, заступник директора з науково-педагогічної діяльності

Надія Конон, Луцький інститут розвитку людини Університету «Україна»

Старший викладач

Посилання

Danyliuk, L., 2013. Bibliotechni uroky dlia naimolodshykh shkoliariv [Library lessons for the youngest students]. Shkilnyi bibliotechno-informatsiinyi tsentr, 5, pp.19-21.

Hranich, N.V., 2021. Yak zaokhotyty ditei chytaty: radioden [How to encourage children to read: radio day]. [online] Available at: <https://www.mixcloud.com/RadioLutsk/radioden_23.03.2021_yak-zaokhotyty-ditei-chytaty/> [Accessed 10 October 2021].

Konon, N.H., 2021. Volynska oblasna biblioteka dlia ditei u konteksti kulturolohichnoi industrii, zabezpechenni potreb shkoliariv [Volyn Regional Library for Children in the context of the cultural industry, meeting the needs of students]. Pedahohichnyi poshuk, [online] 1 (109), pp.41-44. Available at: <https://drive.google.com/file/d/1wc_tXIjq75qf15SFUw39k9rNRWrOPQiw/view> [Accessed 11 July 2021].

Voitovych, L.V. comp., 2019. Proiektna diialnist Volynskoi oblasnoi biblioteky dlia ditei – odyn z osnovnykh napriamkiv roboty po zaluchenniu yunoho korystuvacha : z dosvidu roboty [Project activities of the Volyn Regional Library for Children – one of the main areas of work to attract young users: from experience]. In: Volynska oblasna biblioteka dlia ditei [Volyn Regional Library for Children]. Lutsk, pp.1-20.

Volynska oblasna biblioteka dlia ditei [Volyn Regional Library for Children]. [online] Available at: <http://www.biblioteka.volyn.ua/> [Accessed 19 March 2022].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Дем’янюк, О., & Конон, Н. (2022). Використання цифрових технологій у діяльності Волинської обласної бібліотеки для дітей. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 5(1), 170–177. https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.1.2022.261301

Номер

Розділ

Електронні ресурси та інформаційно-комунікаційні технології