Використання технологій доповненої реальності в сучасних медіатеках

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.1.2022.261298

Ключові слова:

доповнена реальність, медіатека, віртуальна реальність, інформаційний простір, бібліотека, книгозбірня

Анотація

Метою дослідження є огляд можливого застосування технологій доповненої реальності в сучасних медіатеках й аргументація доцільності використання інноваційних розробок у створенні оновленого інформаційного простору бібліотек.

Методологія дослідження базується на аналізі наявних інноваційних технологій, що використовуються в бібліотеках для осучаснення медіапростору, зокрема шляхів застосування доповненої реальності під час трансформації інформаційних центрів у медіатеці.

Наукова новизна. У роботі представлено огляд наявних шляхів застосування технології доповненої реальності в організації інформаційного простору сучасних медіатек, а також запропоновано нові технологічні шляхи розвитку бібліотек і наведено приклади застосування AR.

Висновки. Використання технології доповненої реальності в розвитку медіатек не є абсолютно новою тенденцією. Усім давно знайомі книги доповненої реальності, казки, навчальні матеріали. Також не є абсолютною інновацією використання AR в наукових дослідженнях. Приймаючи виклики сьогодення, бібліотека не має залишатися звичним для всіх книгосховищем, єдиною інновацією, де є застосування сучасних цифрових технологій для доступу до ресурсів книгозбірні. Викликана прогресом інформаційного суспільства трансформація бібліотеки в медіатеку передбачає створення кардинально нового інформаційного простору, де забезпечуватимуться різноманітні інформаційні потреби користувачів: від освітніх до планування подорожей. Такий підхід неминуче вимагає застосування цифрових технологій, зокрема технологій віртуальної та доповненої реальності. У статті розглянуто різноманітні шляхи застосування AR-технологій, а також наведено результати опитування студентів щодо створення інноваційного бібліотечного простору.

Біографія автора

Світлана Хрущ, Київський національний університет культури і мистецтв

Заступник декана факультету дистанційного навчання

Посилання

Bondarenko, V. and Hranchak, T., 2021. Bibliotechni proiekty dopovnenoi realnosti (AR): zarubizhnyi dosvid [Augmented Reality Library Projects (AR): foreign experience]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, [online] 7, pp.100-114. Available at: <http://librinfosciences.knukim.edu.ua/article/view/233305> [Accessed 30 April 2022].

Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, 2013. Cambridge University Press [online] Available at: <https://dictionary.cambridge.org/> [Accessed 30 April 2022].

IDC: Asia/Pacific AR/VR Spending to Reach $16.6 Billion by 2026, 2022. IDC Corporate USA. [online] Available at: <https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prAP49247322> [Accessed 30 April 2022].

International Data Corporation (IDC). [online] Available at: <https://www.idc.com/> [Accessed 30 April 2022].

Khrushch, S., 2021. Innovatsiinyi mediaprostir suchasnoi biblioteky [Innovative media space of the modern library]. Digital platform: information technologies in sociocultural sphere, [online] 4 (2), pp.187-194. Available at: <http://infotech-soccult.knukim.edu.ua/article/view/247478/244939> [Accessed 30 April 2022].

Kuzilova, T.M., comp., 2021. Imersyvni tekhnolohii v roboti bibliotek dlia ditei [Immersive technologies in the work of libraries for children]. [online] Available at: <https://chl.kiev.ua/MBM/тексти/2021/Імерсивні%20технології.pdf> [Accessed 30 April 2022].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Хрущ, С. (2022). Використання технологій доповненої реальності в сучасних медіатеках. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 5(1), 144–150. https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.1.2022.261298

Номер

Розділ

Візуалізація та інтерактивні мультимедійні технології