Особливості застосування PR-технологій у закладах вищої освіти сфери культури
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.1.2022.261284Ключові слова:
заклади вищої освіти, позиціонування, ринок освітніх послугАнотація
Мета дослідження – виявити особливості застосування PR-технологій у закладах вищої освіти (ЗВО) сфери культури.
Методи дослідження. Задля ефективного досягнення мети дослідження використано методи аналізу й синтезу, узагальнення теоретичних даних, спостереження, а також системний підхід. Це все дало змогу проаналізувати та визначити особливості застосування PR-технологій у ЗВО сфери культури.
Наукова новизна. Виявлено напрями організації PR закладів вищої освіти й особливості застосування PR-технологій у закладах вищої освіти саме у сфері культури.
Висновки. Отже, напрямами організації PR закладів вищої освіти у сфері культури є: загальна комунікація ЗВО (внутрішня та зовнішня); встановлення й підтримка стійких зв’язків зі ЗМІ; переконання цільових аудиторій у надійності послуг ЗВО; лобізм; консультування. Інформування та організація спеціальних заходів стають сьогодні частиною комплексного підходу до розв’язання комунікативних завдань, основою якого є визначення і дотримання місії ЗВО. Уявлення про місію є інструментом формування загального образу ЗВО нарівні зі створенням візуального стилю, організацією представництва в інтернеті тощо. Як інструмент управління ЗВО PR забезпечує посилення конкурентних переваг ЗВО на ринку освітніх послуг. На підставі оцінювання конкурентоспроможності студентів, випускників, професорсько-викладацького складу, методичних, наукових і технічних засобів навчання, власних основних засобів (навчальних і допоміжних корпусів, обладнання), бібліотеки та лекційних аудиторій ЗВО обирає відповідні PR-технології. Особливості їх застосування ЗВО сфери культури полягають у тому, що з допомогою PR-технологій можна забезпечити формування в цільових аудиторій образу надійного ЗВО, готового до співпраці; позитивного ставлення до ЗВО сфери культури; утвердження духовних і культурних цінностей.
Посилання
Boholib, T.M., 2000. Menedzhment i marketynh v osviti [Management and marketing in education]. Lviv.
Deineha, I.O. and Androshchuk, M.S., 2016. Komunikatsii na rynku osvitnikh posluh: zahalne ta spetsyfichne [Communications in the market of educational services: general and specific]. Ekonomika i suspilstvo, 7, pp.279-284.
Dmytriv, A.Ia., 2010. Kharakterystyka osoblyvostei osvitnoi posluhy z pohliadu marketynhu [Characteristics of the features of educational services in terms of marketing]. Bulletin of Lviv Polytechnic National University, 690, pp.40-43.
Kalashnikova, L.V., 2005. Internet-saity vyshchykh navchalnykh zakladiv yak innovatsiini kanaly komunikatsii v umovakh formuvannia informatsiinoho suspilstva v Ukraini [Internet sites of higher educational institutions as innovative channels of communication in the conditions of formation of information society in Ukraine]. Abstract of dissertations. National University of Internal Affairs Kharkiv.
Karamushka, L.M., 1996. Stvorennia imidzhu navchalnoho zakladu yak vazhlyvyi napriamok menedzhmentu osvity [Creating the image of an educational institution as an important area of education management]. In: Upravlinnia suchasnymy navchalno-vykhovnymy zakladamy v systemi osvity [Management of modern educational institutions in the education system]. Proceedings of the Interregional Scientific and Practical Conference. Zaporozhye, pp.11-15.
Marenych, V.M., 2013. Rol PR-tekhnolohii v upravlinni formuvanniam imidzhu vyshchoho navchalnoho zakladu [The role of PR-technologies in the management of the image of a higher education institution]. Bulletin of Kharkiv National University of Internal Affairs, 2, pp.220-229.
Nikolaievska, V., 2013. Marketynh v systemi osvity [Marketing in the education system]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, 3, pp.202-208.
Obolenska, T.Ie., 2001. Marketynh osvitnikh posluh: vitchyznianyi ta zarubizhnyi dosvid [Marketing of educational services: domestic and foreign experience]. Kyiv: KNEU.
Stepko, M., 2013. Svitovi tendentsii rozvytku system vyshchoi osvity ta problemy zabezpechennia yakosti y efektyvnosti vyshchoi osvity v Ukraini [World trends in the development of higher education systems and problems of ensuring the quality and efficiency of higher education in Ukraine]. Vyshcha shkola, 7, pp.13-22.
Titov, S.V. and Titova, O.V., 2014. Informatsiino-osvitnie seredovyshche navchalnoho zakladu: rozvytok zasobiv i sposobiv komunikatsiinoi y informatsiinoi vzaiemodii [Information and educational environment of the educational institution: development of means and methods of communication and information interaction]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury, 43, pp.144-150.
Velikanova, O.H., 2010. Formuvannia imidzhu navchalnoho zakladu yak upravlinske novovvedennia [Formation of the image of the educational institution as a managerial innovation]. KlasnaOcinka. [online] 29 August 2010. Available at: http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/formuvannya-imidzhu-navchalnogo-zakladu-yak-upravlinske-novovvedennya.html [Accessed 25 May 2022].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Марина Зацерківна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.