Переосмислення діалогу культур в умовах глобальної комунікації та інформаційної революції

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.4.2.2021.247493

Ключові слова:

діалог культур, глобальна комунікація, мультикультуралізм, інформаційна революція, міжнародні відносини

Анотація

Мета дослідження – виявити особливості діалогу культур в умовах глобальної комунікації та інформаційної революції, розкрити зміни принципу діалогу культур у нових умовах і показати вплив культури на сучасні міжнародні відносини.

Методи дослідження. Аналітичний метод дослідження, який базується на методах аналізу та синтезу, використано задля розкриття самої сутності діалогу та розкриття його як універсального методу дослідження не лише особистості, а й культури, коли культурна основа перетворює діалог на потребу повсякденного буття людей.

Наукова новизна. Виявлено особливості діалогу як основи міжкультурної взаємодії в умовах сучасності. Розкрито та проаналізовано поняття «діалогу» та «дискусії», а також «внутрішньоособистісного діалогу» у свідомості кожної людини, де наявні дві різні позиції.

Висновки. У дослідженні проаналізовано нові підходи до принципу діалогу культур для міжкультурної взаємодії, а також обставини, за яких культура в періоди кризи по-новому шукає свою парадигму. Показано, що сучасна культура вступає в діалог лише як цілісність, що характеризується єдністю смислів, їх довершеністю та визначеністю. Підкреслено, що кожна окрема культура вступає в діалог у власній неповторній манері. Доведено, що культура не може існувати поза вічним пошуком Іншого, порівнянням і зіставленням з ним. Досліджено потребу міжкультурної комунікації для ефективної розбудови сучасних міжнародних відносин на основі взаємоповаги й толерантності.

Біографії авторів

Інна Костиря, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор політичних наук, професор, завідувач кафедри міжнародних відносин

Марина Шевченко, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат культурології, доцент кафедри міжнародних відносин

Посилання

Bakhtin, M., 1986. Estetika slovesnogo tvorchestva [Aesthetics of verbal creativity]. Moscow: Iskusstvo.

Carl, A. and Agostino, P. eds., 2011. Intercultural and Multicultural Education: Enhancing Global Interconnectedness. New York : Routledge.

Carnoy, M., 1999. Globalization and educational reform: what planners need to know. Paris: UNESCO.

Denysyk, H.I., ed., 2010. Kulturnyi landshaft: teoriia i praktyka [Cultural landscape: theory and practice]. Vinnytsia: Edelveis i K.

Golik, N.V., ed., 2006. Levinas: put k Drugomu [Levinas: the path to the Other]. St. Petersburg: Sankt-Peterburgskogo universiteta.

Grant, N., 1997. Some Problems of Identity and Education: A Comparative Examination of Multicultural Education. Comparative Education, 33 (1), pp.9-28.

Husserl, E., 2002. Kryza yevropeiskykh nauk i transtsendentalna fenomenolohiia [The crisis of European science and transcendental phenomenology]. Vstup do fenomenolohichnoi filosofii. Filosofska dumka, 3, pp.134-149.

Karnap, R., 1959. Empirizm, semantika i ontologiia [Empiricism, semantics and ontology]. In: Znachenie i neobkhodimost. Issledovanie po semantike i modalnoi logike [Significance and necessity. Research on semantics and modal logic]. Translation by N.V. Vorobyov. Moscow. [online] Available at: https://kph.ffs.npu.edu.ua/!e-book/clasik/data/carnap/02.html [Accessed 21 November 2021].

Karsavin, L., 2007. Filosofiia istorii [Philosophy of history]. Moscow: AST.

Lektorskii, V.A., 2011. Multikulturalizm i dialog kultur [Multiculturalism and dialogue of cultures]. In: Dialog kultur v usloviiakh globalizatcii [Dialogue of cultures in the context of globalization]. XI International Likhachev Scientific Readings. St. Petersburg, Russia, [online] 12-13 May 2011. St. Petersburg: SPbGUP. Available at: <http://www.lihachev.ru/pic/site/files/lihcht/2011_Sbornik/Tom_1/000_Plenarnoe/026_LektorskijVA.pdf/> [Accessed 18 November 2021].

Malakhov, V., 2013. Dekilka sliv pro dialoh ta filosofiiu dialohu [Decilka of words about dialogue and philosophy of dialogue]. Transfer from Polish K. Rassudinoy. Kyiv: Dukh i Litera.

Petroie, O.M., 2011. Poniattia “dialoh” u terminolohichnii tradytsii zarubizhnoi ta vitchyznianoi naukovoi dumky [Understanding “dialogue” in the terminological tradition of foreign and foreign science thought]. Derzhavne upravlinnia: teoriia ta praktyka, 2, pp.1-10.

Semenova, V.N., 2003. Fenomenologiia – eto Gusserl i Khaidegger [Phenomenology is Husserl and Heidegger]. In: A.A. Gritcanov, ed. Noveishii filosofskii slovar [The latest philosophical dictionary]. 3rd ed. Minsk: Knizhnyi Dom.

Terepyshchyi, S.O., 2014. Providni vektory internatsionalnykh zmin v strukturi suchasnoho universytetu: opozytsiia kultury ta vyrobnytstva [Provincial vectors of international changes in the structure of the university: culture and cultural differences]. Hileia, 91, pp.319-323.

Vithenshtain, L., 1995. Tractatus Logico-Philosophicus; Filosofski doslidzhennia [Tractatus Logico-Philosophicus; Philosophical research]. Translated by E. Popovych. Kyiv: Osnovy.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-17

Як цитувати

Костиря, І., & Шевченко, М. (2021). Переосмислення діалогу культур в умовах глобальної комунікації та інформаційної революції. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 4(2), 259–269. https://doi.org/10.31866/2617-796X.4.2.2021.247493

Номер

Розділ

Електронні ресурси та інформаційно-комунікаційні технології