Особливості позиціонування закладів вищої освіти на ринку освітніх послуг
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796X.4.2.2021.247472Ключові слова:
заклади вищої освіти, позиціонування, ринок освітніх послугАнотація
Мета дослідження – виявити особливості позиціонування закладів вищої освіти (ЗВО) на ринку освітніх послуг.
Методи дослідження. Задля ефективного досягнення мети дослідження використано аналітичний метод, який дав змогу проаналізувати та визначити особливості позиціонування ЗВО на ринку освітніх послуг.
Наукова новизна. Виявлено особливості позиціонування закладу вищої освіти на ринку освітніх послуг, розглянуто процес розроблення стратегії та умов ефективного позиціонування ЗВО.
Висновки. Позиціонування – одне з ключових стратегічних рішень, ухвалених під час роботи на освітньому ринку. Воно забезпечує несуперечність й узгодженість усіх операційних рішень і дій, що дає змогу сформувати однозначне сприйняття ринком пропозиції закладів вищої освіти. На сьогодні, коли ЗВО змушені працювати в ринкових умовах, вести конкурентну боротьбу за абітурієнтів, їм слід використовувати стратегії, що дають змогу бути більш конкурентоспроможними й ефективними. Цьому слугує звернення до використання ринкових стратегій, передусім стратегії позиціонування. Однак позиціонування не можливе без використання комунікаційної стратегії, оскільки в умовах широкого вибору освітніх послуг зростають вимоги до комунікаційної діяльності ЗВО. Ситуація, що склалася, значно вплинула на якісні вимоги до освітнього процесу з боку споживачів освітніх послуг: зросли претензії абітурієнтів і студентів до ЗВО. Абітурієнтів цікавить рейтинг ЗВО серед аналогічних, якісний рівень вищої освіти. Абітурієнти, як правило, активно реагують на попит фахівців на ринку праці. Найбільший попит має обмежена кількість пріоритетних спеціальностей, рейтинг яких відображає соціальні процеси в суспільстві, свідчить про престижність одних і низьку популярність інших професій. Зростає конкуренція, виживають ті, хто може гнучко реагувати на попит освітніх послуг і високий рівень задоволення освітніх потреб особистості. У такій ситуації вважають за необхідне розгляд процесів позиціонування закладів вищої освіти як елемента комунікаційної стратегії на ринку освітніх послуг.
Посилання
Vankina, I.V., Egorshin, A.P. and Kucherenko, V.I., 2007. Marketing obrazovaniia [Marketing Education]. Moscow: Universitetskaia kniga.
Gushchina, E.G., 2004. Marketing obrazovatelnykh uslug: faktory uspekha i strategi [Marketing of educational services: success factors and strategies]. Izvestiia Volgogradskogo gosudarstvennogo tekhnicheskogo universiteta. Seriia: Aktualnye problemy reformirovaniia rossiiskoi ekonomiki (teoriia, praktika, perspektiva), 4, pp.10-18.
Deineha, I.O., 2016. Komunikatsii na rynku osvitnikh posluh: zahalne ta spetsyfichne [Communications in the market of educational services: general and specific]. Ekonomika I suspilstvo, 7, pp.279-284.
Demin, S.V., 2008. Rynochno-orientrovannaia strategiia upravleniia deiatelnostiu uchrezhdenii vysshego professionalnogo obrazovaniia [Market-oriented strategy for managing the activities of institutions of higher professional education]. Abstract of the dissertation of the candidate of economic sciences. Moscow University for Industry and Finance.
Kalashnikova, L.V., 2005. Internet-saity vyshchykh navchalnykh zakladiv yak innovatsiini kanaly komunikatsii v umovakh formuvannia informatsiinoho suspilstva v Ukraini [Internet sites of their chiefs in the minds of the formation of informational support in Ukraine]. Abstract of the dissertation of the candidate of sociological sciences. Natsionalnyi universytet vnutrishnikh sprav.
Karpushko, E.N., 2009. Marketingovoe pozitcionirovanie vysshikh uchebnykh zavedenii kak element kommunikatcionnoi strategii na rynke obrazovatelnykh uslug [Marketing positioning of higher educational institutions as an element of communication strategy in the educational services market]. Abstract of dissertations of the candidate of economic sciences. Volgogradskii gosudarstvennyi tekhnicheskii universitet.
Movchan, N.I., Mingazova, D.N., Romanova, R.G. and Sopin, V.F., 2006. Podkhody k pozitcionirovaniiu vuza na osnove potrebitelskogo monitoringa studentov [Approaches to University Positioning Based on Student Consumer Monitoring]. Vestnik Kazanskogo tekhnologicheskogo universiteta, 6, pp.229-239.
Nikolaievska, V., 2013. Marketynh v systemi osvity [Marketing in the education system]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, 3, pp.202-208.
Obolenska, T.Ie., 2001. Marketynh osvitnikh posluh: vitchyznianyi ta zarubizhnyi dosvid [Marketing of educational services: domestic and foreign experience]. Kyiv: KNEU.
Stepko, M., 2013. Svitovi tendentsii rozvytku system vyshchoi osvity ta problemy zabezpechennia yakosti y efektyvnosti vyshchoi osvity v Ukraini [Global trends in higher education systems and problems of quality]. Vyshcha shkola, 7, pp.13-22.
Titov, S.V. and Titova, O.V., 2014. Informatsiino-osvitnie seredovyshche navchalnoho zakladu: rozvytok zasobiv i sposobiv komunikatsiinoi y informatsiinoi vzaiemodii [Information and educational environment of the educational institution: development of means and methods of communication and information interaction]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury, 43, pp.144-150.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Марина Зацерківна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.