DOI: https://doi.org/10.31866/2617-796x.3.2.2020.220580

Онтологічне моделювання процесів навчання

Olha Tkachenko, Kostiantyn Tkachenko, Mykhailo Boniar

Анотація


Метою статті є дослідження, аналіз і розгляд загальних проблем і перспектив використання онтологій під час моделювання процесів навчання.

Методами дослідження є методи семантичного аналізу основних понять цієї предметної сфери (навчальні процеси та процеси управління навчанням). У статті розглянуто наявні підходи до моделювання навчальних процесів.

Новизною проведеного дослідження є розв’язання проблем інтелектуалізації процесів навчання на основі формальних онтологічних моделей.

Висновки. У роботі проаналізовано наявні проблеми та перспективи застосування онтологій у моделюванні процесів навчання. Враховуючи результати проведеного аналізу, розроблено багаторівневу онтологічну модель, яка має важливе значення для розв’язання проблем підвищення ефективності процесів навчання (особливо дистанційного, online-навчання, e-learning) за допомогою використання комп’ютерних навчальних систем.


Ключові слова


інтелектуалізація процесів навчання; моделювання процесів навчання; онтологічна модель; онтологічна модель «викладача»; онтологічна модель «студента»

Повний текст:

PDF

Посилання


Allen, I.E. and Seaman, J., 2008. Staying the Course: Online Education in the United States. [online] Available at: <http://www.sloan-c.org/publications/> [Accessed 03 October 2020].

Andreev, A.A., 2018. Primenenie telekommunikatcii v uchebnom protcesse [The use of telecommunications in the educational process]. Moscow: VU.

Bashmakov, A.I. and Bashmakov, I.A., 2003. Razrabotka kompiuternykh uchebnikov i obuchaiushchikh sistem [Development of computer textbooks and training systems]. [e-book] Moscow: Informatcionno-izdatelskii dom Filin. Available at: <https://www.studmed.ru/bashmakov-ai-bashmakov-ia-razrabotka-kompyuternyh-uchebnikov-i-obuchayuschih-sistem_3f6d93393df.html> [Accessed 29 September 2020].

Communication from the Commission: E-Learning – Designing Tomorrow’s Education, 2000. Brussels: European Commission. CrossRef. [online] Available at: <http://ec.europa.eu/education/archive/elearning/comen.pdf/> [Accessed 03 October 2020].

Distantcionnoe obuchenie, e-learning, SDO [Distance learning, e-learning, SDO], 2003. Distantcionnoe obuchenie informatcionnyi portal. [online] Available at: <http://www.distance-learning.ru> [Accessed 03 October 2020].

Grebenev, I.V. and Chuprunov, E.V., 2007. Teoriia obucheniia i modelirovanie uchebnogo protcessa [Teaching theory and modeling of the educational process]. Innovatcii v obrazovanii, 1, pp.28-32.

Krasilnikova, V.A., 2009. Teoriia i tekhnologiia kompiuternogo obucheniia i testirovaniia [Theory and technology of computer training and testing]. [e-book] Moscow: Dom pedagogiki. Available at: <https://www.studmed.ru/krasilnikova-va-teoriya-i-tehnologiya-kompyuternogo-obucheniya-i-testirovaniya> [Accessed 04 October 2020].

Kudriavtcev, V., Vashik K., Strogalov, A., Aliseichik, P. and Peretrukhin, V., 2006. Ob avtomatnom modelirovanii protcessa obucheniia [On automatic modeling of the learning process]. Diskretnaia matematika, 8 (4), pp.3-10.

Kulinich, A.A., 2003. Metodologiia kognitivnogo modelirovaniia slozhnykh plokho opredelennykh situatcii [Methodology of cognitive modeling of complex ill-defined situations]. In: Vtoraia mezhdunarodnaia konferentciia po problemam upravleniia [The Second International Conference on Management Problems]. Selected works, 17-19 June 2003, Moscow. IPU RAS. [online] Moscow, pp. 219-226. Available at: <http://www.raai.org/about/persons/kulinich/> [Accessed 03 October 2020].

Liu, G.Z., 2017. A Key Step to Understanding Paradigm Shifts in E-learning: Towards Context-Aware Ubiquitous Learning. British Journal of Educational Technology, 41 (2), pp.1-9.

Podkolzin, A.S., 2008. O formalizatcii priemov resheniia matematicheskikh zadach [On the formalization of methods for solving mathematical problems]. Intellektualnye sistemy, 3 (3/4), pp.51-74.

Smirnov, S.V., 2001. Ontologicheskii analiz predmetnykh oblastei modelirovaniia [Ontological analysis of subject areas of modeling]. Izvestia of Samara Scientific Center of the Russian Academy of Sciences, [online] 3 (1), pp.62-70. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/ontologicheskiy-analiz-predmetnyh-oblastey-modelirovaniya [Accessed 03 October 2020].

Solovov, A.V., 2016. Elektronnoe obuchenie: problematika, didaktika, tekhnologiia [E-learning: problems, didactics, technology]. Samara: Novaia tekhnika.

Strogalov, A.S., 1998. Kompiuternye obuchaiushchie sistemy: nekotorye problemy ikh razrabotok [Computer training systems: some problems of their development]. In: “Vuzovskaia pedagogika v informatcionnom obshchestve” [“University pedagogy in the information society”]. Moscow: Rossiiskii gosudarstvennyi gumanitarnyi universitet, pp.68-72.

Wolfe, M., 2018. Broadband Videoconferencing as Knowledge Management tool. Journal of Knowledge Management, 11 (2), pp.118-138.

Тkachenko, O., Тkachenko, А. and Тkachenko, К., 2020. Ontological Modeling of Situational Management. Digital Platform: Information Technologies in Sociocultural Sphere, 3 (1), pp.22-32.


Пристатейна бібліографія ГОСТ




Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2020 OlhaTkachenko , Kostiantyn Tkachenko, Mykhailo Boniar

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |