3D-моделювання при відновленні історико-культурних цінностей
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796x.3.1.2020.206109Ключові слова:
3D-моделювання, реконструктивне моделювання, 3D-принтінг, оцифрування історико-культурної спадщини, комп’ютерне моделюванняАнотація
Метою статті є вивчення можливостей інструментів 3D-моделювання в завданнях комп’ютерної реконструкції об’єктів історико-культурної спадщини. Створення 3D-моделей елементів історичної спадщини та розробка програмного забезпечення для 3D-принтера. Сучасні установи пам’яті, місця, де зберігаються історико-культурні цінності, залишилися найменш залучені в глобальній цифровізації. Тому оцифрування культурної спадщини є актуальною проблемою сьогодення, адже за допомогою цифрових технологій можна не тільки створити електронні копії наявних музейних цінностей, а й створити тривимірну модель утрачених історико-культурних цінностей.
Методами дослідження є сукупність методів та технологій 3D-моделювання, їхніх можливостей і застосування їх для розв’язання проблем побудови віртуальної реконструкції історичної та культурної спадщини. Використання технології 3D моделювання для фактичної реконструкції пам’яток історії та культури, таких як археологічні знахідки, і для створення цифрових копій музейних експонатів.
Новизною дослідження є використання сучасних комп’ютерних технологій для відновлення історичної чи культурної спадщини, яка була втрачена або частково втрачена. Процеси урбанізації охоплюють традиційний культурний простір, актуалізуючи проблему збереження історико-культурної спадщини та національної і культурної ідентичності. Реконструюються архітектурні комплекси міста, дворянські та земельні маєтки, храми та монастирі; часто місця історичної та культурної спадщини повністю або частково зникають через військову політику влади. Деякі археологічні пам’ятки чи музеї також потребують реставрації, а комп’ютерне моделювання може бути найкращим рішенням.
Висновки. Використовуючи 3D-моделювання, можна отримати тривимірну модель, а потім надати програмне забезпечення для реконструкції пошкоджених предметів або відтворення утрачених частин. Тривимірні математичні моделі включені до цифрового архіву історичної спадщини та доступні для подальшого видання з будь-якої точки світу. На основі створених 3D-моделей можна друкувати 3D-копії творів мистецтва, музейні виставки. Такий підхід до збереження історико-культурної спадщини відкриває нові перспективи для збереження наявних музейних цінностей і відтворення втраченої культурної спадщини.
Посилання
Advokatsiia proievropeiskykh zmin v natsionalnii innovatsiinii politytsi. Analitychnyi material pidhotovleno v mezhakh proiektu № 52646 «Hromadska synerhiia» [Advocacy for pro- European changes in national innovation policy. Analytical material was prepared within the project № 52646 “Public Synergy”]. [online] Available at: https://www.civic-synergy.org.ua/wp-content/uploads/2020/04/Advokatsiya-rozvytku-Industriyi-4.0-v-Ukrayini.-Analitychnyj-oglyad-ta-propozytsiyi-rozvytku-integratsijnoyi-platformy-Industry4Ukraine.pdf [Accessed 15 February 2020].
Barkova, O. and Kulchytskyi, I., 2019. Yevropeiskyi ta ukrainskyi dosvid vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii u sferi kultury. Analitychnyi ohliad ta propozytsii na osnovi materialiv dyskusiinoho forumu [European and Ukrainian experience in the use of digital technologies in the field of culture. Analytical review and proposals based on the materials of the discussion forum]. In: Synerhiia mystetstva, kultury ta tekhnolohii yak dzherelo kreatyvnosti ta innovatsii [Synergy of art, culture and technology as a source of creativity and innovation]. [online] Lviv. Ukraine, 14 June 2019. Lviv. Available at: https://www.dropbox.com/s/z94r0iq165hcdgl/Barkova%20Kulchytskyy%20Kultura%20vs%20Technology%20Forum%20materials%20.pdf?dl=0 [Accessed 30 August 2019].
Barkova, O., 2018. Digitized Heritage Events – from Studying to Actions or the Ukrainian Digital Movement. Uncommon Culture. Cultural Heritage, Real Virtual, [online] 7, 1/2 (13/14), pp.186–192. Available at: https://uncommonculture.org/ojs/index.php/UC/article/view/9296/7492 [Accessed 30 October 2019].
Drab, V.A. and Erjomina, A.R., 2015. Ispol’zovanie 3D-modelirovanija kak instrumenta sozdanija jeksponatov virtual’nyh muzeev [Using 3D modeling as a tool for creating exhibits of virtual museums]. In: Molodezhnyj forum: tehnicheskie i matematicheskie nauki [Youth Forum: Technical and Mathematical Sciences]. Collection of articles based on materials of an international scientific and practical conference. [online] Voronezh. Russia, 9-12 November, 2015. Voronezh: VGLTU. Available at: https://elib.grsu.by/doc/opened/526943pdf.pdf [Accessed 10 March 2020].
Internet-platforma «Kulturna spadshchyna» dlia tsyfrovoho reiestru kulturnoi spadshchyny Ukrainy [Internet platform “Cultural Heritage” for the digital register of cultural heritage of Ukraine]. [online] Available at: https://nachasi.com/2019/05/05/05/17/government-startups/ [Accessed 15 February 2020].
Ozhha, M.M., 2012. Problemy hrafichnoi podhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv u naukovykh doslidzhenniakh [Problems of graphic training of future engineers-teachers in scientific research]. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity, 34-35, pp.226–233. Available at: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/702/3/Ozhga.pdf
Smithsonian 3D. [online] Available at: http://3d.si.edu/tour-browser [Accessed 3 February 2020].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Kateryna Kotsiubivska, Stepan Baranskyi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.