Система тестування для визначення професійної спрямованості абітурієнтів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796x.2.2.2019.187721

Ключові слова:

професійна спрямованість, тестова система, система підтримки прийняття рішень, профпридатність, вміння, виявлення психологічної відповідності, психологічна відповідність сфері діяльності

Анотація

Метою статті є дослідження і розгляд загальних проблем професійної спрямованості абітурієнтів, визначення основних критеріїв для встановлення відповідності людини певному напряму діяльності, розробка системи організації та управління профорієнтаційним процесом.

Методами дослідження є методи теорії підтримки прийняття рішень, психологічні методи визначення професійної придатності. У статті проаналізовано підходи до створення систем тестування та аналізу отриманих результатів для формування висновку про оптимальну відповідність людини певній професії.

Новизною проведеного дослідження є запропоновані підходи до розробки системи профорієнтаційного тестування для вибору професії, орієнтовані як на школярів, які постають перед вибором майбутньої професії, так і на дорослих, які бажають змінити сферу діяльності впродовж життя. У роботі визначено критерії для створення системи тестування, яка базується на комплексному підході до визначення як психологічної відповідності певній професії, так і здатності до засвоєння певних професійних знань і вмінь.

Висновки. Отже, розроблена система тестування спрямована на визначення професійних здібностей абітурієнтів (інтерв’юерів) з метою діагностики професійної спрямованості випускників шкіл, які ще не мають досвіду роботи. Вона поєднує аналіз мотиваційної сфери, особистісних якостей та інтелектуальних здібностей у межах діагностики професійних нахилів. Саме тестування складається з трьох блоків: перший блок діагностує сферу інтересів, другий блок спрямований на визначення рівнів розвитку різних здібностей – чинників розумової діяльності, а третій орієнтований на виявлення особистісних якостей. За результатами тестування відбувається розподіл учнів до профільних класів.

Біографії авторів

Maryna Tolmach, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач кафедри комп’ютерних наук

Anatolii Humenchuk, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат історичних наук

Valerii Zakusylo, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр факультету інформаційної політики і кібербезпеки

Посилання

Abel, H., 1956. Die berufsbildende Schule im Oberbau einer allgemeinen Deutschen Volksschule. Die Deutsche Schule, 6, s.262–277.

Dedering, H., 2002. Berufsorientierung in der Schule. Grundlagen und Praxisbeispiele. Bad Heilbrunn/Obb: Klinkhardt Verlag, s.17–31.

Dibbern, H., 1983. Berufsorientierung im Unterricht. Verbund von Schule und Berufsberatung in der vorberuflichen Bildung. In: Beiträge zur Arbeitsmarktund Berufsforschung, 78. Nürnberg. Jion IT. [online] Доступно: https://joinit-meetings.com.ua/ [Accessed 10 September 2019].

Mahellano Universytet – novitnia proforiientatsiina metodyka dlia pravylnykh rishen [Magellano University – the latest guidance method for making the right decisions]. [online] Available at: https://proekt-obk.com/service/proforijentuvannja [Accessed 10 September 2019].

Osvita v Ukraini ta za kordonom [Education in Ukraine and abroad]. [online] Available at: https://osvita.ua [Accessed 10 September 2019].

Schelsky, H., 1957. Die skeptische Generation. Düsseldorf; Köln.

Shliakhy vyrishennia problemy profvidboru abituriientiv [Ways to solve the problem of the selection of students], 2011. Osvita.ua. [online] Available at: https://osvita.ua/vnz/reports/pedagog/13796/ [Accessed 10 September 2019].

Tcentr testirovaniia i razvitiia "Gumanitarnye tekhnologii" [Testing and development center "Humanitarian technologies"]. Proforientator [online] Available at: https://proforientator.ru [Accessed 10 September 2019].

Tymchenko, O.V., 2016. Avtomatyzovanyi psykhodiahnostychnyi kompleks vyznachennia profesiinoi prydatnosti kandydativ na viiskovu sluzhbu v Natsionalnu Hvardiiu Ukrainy i navchannia u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh MVS Ukrainy [Automated psychodiagnostic complex of determining the professional suitability of candidates for military service in the National Guard of Ukraine and training at the higher military educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine]. Kharkiv: Natsionalna akademiia Natsionalnoi hvardii Ukrainy. [online] Available at: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/4003 [Accessed 10 September 2019].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-20

Як цитувати

Tolmach, M., Humenchuk, A., & Zakusylo, V. (2019). Система тестування для визначення професійної спрямованості абітурієнтів. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 2(2), 109–122. https://doi.org/10.31866/2617-796x.2.2.2019.187721

Номер

Розділ

ІТ-технології в освіті, мистецтві та культурі