Інтернет і моральність: соціокультурні аспекти
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796x.2.2018.155657Ключові слова:
інтернет, культурне становлення, морально-духовні цінності, соціальні цінності, інтернет-залежністьАнотація
Метою дослідження є вивчення впливу Інтернету на соціальне та культурне становлення людини, як особистості; на її внутрішній світ та поведінку. Оцінка впливу інтернет-залежності на окрему особистість та соціальні групи, аналіз її впливу на становлення моральних цінностей та культуру поведінки в суспільстві. Визначення дії надлишку інформації, на девальвацію етичних норм людської цивілізації, що є найнебезпечнішим і непоправним наслідком активного вторгнення Інтернету в усі сфери діяльності людей.
Методи дослідження вивчення джерел впливу інформації з інтернет-мережі, як одного із засобів, впливу на формування світосприйняття населення, що є важливим аспектом навчання й морального виховання, та відіграє важливу роль у процесі формування особистості. З Інтернету люди дізнаються про норми поведінки, яка розцінюється в суспільстві як відповідна тій чи іншій соціальній групі. Соціальні мережі, доступність інформації в інтернет так чи інакше формує світогляд людей та їхні цінності. Найбільш відчутний вплив інтернет чинить на молодих людей як найбільш сприйнятливих споживачів інформації. Методи впливу інформації отриманої з інтернету на формування ціннісних, морально-духовних орієнтацій особистості вивчається відносно нещодавно, при цьому багато проблем у даній галузі ще не охоплено.
Новизна дослідження особливості впливу інтернету на морально-духовні та соціальні цінності особистості. У статті висвітлюються позитивні та негативні сторони сприйняття інформації через інтернет. Зосереджується увага на розповсюдження різнопланової інформації через соціальні мережі, та спрямування її на різні соціальні та вікові групи.
Висновки. В результаті дослідження визначено вплив інтернету на особистість і моральні цінності людини, як масового засобу впливу, основного джерела інформації для більшості населення. Доведено, що на першому плані при цьому виявляється груповий інтерес, а на другому – пізнавальний. Встановлено, що Інтернет здійснює двоякий вплив на особистість: негативний, з одного боку, це анонімність, віртуальне хижацтво, інтернет-залежність, інформаційна небезпека; та позитивний: освітній і корисний досвід. Крім того користувачі здатні до аналізу отриманої інформації, намагаються її «фільтрувати», що позитивно впливає на логічне мислення, пам’ять, увагу.Посилання
Adler, A., 1997. Poniat prirodu cheloveka [Understanding human nature]. Translation from English by E.A. Cypina. St. Petersburg: Akademicheskij proekt.
Gejts, B., 2001. Biznes so skorostyu mysli [Business with the speed of thought]. Translation from English by N. Shakhov. Moscow: EHKSMO-Press.
Grof, K., 2003. Dukhovnyj krizis: Kogda preobrazovanie lichnosti stanovitsya krizisom [Spiritual Crisis: When the Transformation of a Personality Becomes a Crisis]. Translated from English by A. Rigin and A. Kiselev. Moscow: Izdatelstvo AST.
Gubarenko, E.V., Ovezgeldyev, A.O. and Petrov, E.G.2013. Modeli i metody upravleniya ustojchivym razvitiem socialno-ehkonomicheskikh sistem [Models and methods for managing the sustainable development of socio-economic systems]. Kherson: Grin D.S.
Kharari, Iu.N., 2018. Sapiens. Kratkaya istoriya chelovechestva [Sapiens. Brief history of mankind]. Translation from English L. Summ. Moscow: Sindbad.
Shveitcer, A., 1973. Kultura i ehtika [Culture and Ethics] Translation from German by N.A. Zakharchenko and G.V. Kolshansky. Moscow: Progress.
Toffler, E., 2002. Tretya volna [The third wave]. Translation from English. Moscow: Izdatelstvo AST.
Turkmen, O., 2009. Sinergeticheskaia teoriia Zhizni: priroda, algoritm, samopostizhenie, osoznannaia evoliutciia [Synergetic Theory of Life: nature, algorithm, self-comprehension, conscious evolution]. Kyiv: Naukova dumka.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Ата Овезгельдиєв, Анатолій Гуменчук, Світлана Хрущ
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.