DOI: https://doi.org/10.31866/2617-796x.1.2018.147258

Інформатизація, соціальна адаптація та цифрові компетенції у дискурсі дизайн‐творчості

Irene Hardabkhadze

Анотація


Стаття присвячена аналізу особливостей соціально‐професійної адаптації індивідів до вимог інформаційного суспільства в умовах цифрової революції.

Мета дослідження – виявити особливості соціально‐професійної адаптації індивідів до вимог інформаційного суспільства в умовах цифрової революції.

Методика дослідження заснована на системному підході до пошуку факторів впливу на соціальну адаптацію дизайнерів в умовах інформатизації. Складна проблема дослідження вектора впливу інформатизації на різні аспекти формування культури і на якість нового способу життя вирішується методом декомпозиції загальної картини на окремі напрямки діяльності. У ролі опорної дисципліни аналізу обраний дизайн, для якого проблема соціально‐професійної адаптації стоїть особливо гостро.

Новизна результатів полягає в узагальненому підході до вирішення проблеми соціально‐професійної адаптації дизайнерів, на базі якого проводиться деталізація шляхів соціальної адаптації фешн‐дизайнерів у дискурсі дизайн‐творчості в умовах цифрової революції в індустрії моди. Обґрунтовано значення цифрових компетенцій як ключового фактора соціально‐професійної адаптації дизайнерів нового покоління.

Висновки. Доведено, що фундаментальні протиріччя між інноваціями та традиціями створюють умови для перетворення нормального характеру процессу соціальної адаптації до прогресивних змін в екстремальний.

Ключові слова


соціально‐професійна адаптація; дизайнери нової генерації; цифрові компетенції; конвергенція спеціалізацій

Повний текст:

PDF

Посилання


Barber M., Donnelli K. i Rizvi, S., 2013. Nakanune shoda lavinyi [On the eve of an avalanche]. Vyisshee obrazovanie i gryaduschaya revolyutsiya. [online] Available at: https://jsps.hse.ru/index.php/vo/article/download/5791/6304 [Accessed 10 December 2017].

Commission of the European Communities. Brussels, 2009. Commission Staff Working Document: Design as driver of user-centered innovation. [online]. Available at: http://ec.europa.eu/enterprise/newsroom/cf/_getdocument.cfm?doc_id=2784 [Accessed 09 May 2018].

Hardabkhadze, I.A., 2014. Innovatsii u feshn-dyzaini: otsinka, upravlinnia, efektyvnist [Innovations in fashion design: assessment, management, efficiency], Bulletin of Kharkiv state academy of design and arts, pp. 16–19.

Informational portal for IT-specialists "Habrahabr", 2016. Researches and forecasts in IT. New technologies change the labor market. [online] Available at: https://habr.com/company/mailru/blog/200586/ [Accessed 10 November 2016].

Martyinenko, N.D., Diev, O.G., Matsievskaya Yu.A. and Barteneva, Yu.V., 2017. Primenenie sovremennyih informatsionnyih tehnologiy v dizayne odezhdyi [Application of modern information technologies in design of clothes]. Kollektsiya Gumanitarnyih Issledovaniy, [online] 4 (7). Available at: http://j-chr.com/ [Accessed 10 November 2016].

Melaya, T.G., 2015. Innovatsionnyie tehnologii v sovremennom dizayne kostyuma [Innovative technologies in modern costume design]. Fundamentalnyie Issledovaniya, [online] 2 (18), pp. 3935-3939. Available at: https://www.fundamental-research.ru/ru/article/view?id=37883 [Accessed 24 March 2018].

Polikarpov, V.S., 1997. Lektsii po kultuologii [Lectures on culturology]. Moscow: Gardarika, Ekspertnoe byuro.

Wiener, N., 1961. Cybernetics or control and communication in the animal and the machine. 2nd ed. New York.

Zvenigorodskiy, L.A. i Borzenkova A.V., 2014. Innovatsionnyie protsessyi v dizayne [Innovative processes in design]. Bulletin of Kharkiv state academy of design and arts, 2, pp. 8–11.


Пристатейна бібліографія ГОСТ




Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2018 Ірина Гардабхадзе

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |