Моделювання гри «Морський бій» на основі теорії ймовірностей

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796x.1.2018.147256

Ключові слова:

комп’ютерна гра, класична ймовірність, геометрична ймовірність, комбінаторика, матриця гри, масив

Анотація

Розробка комп’ютерних ігор є актуальною задачею, яка цікавить багатьох розробників не тільки з точки зору створення розважального контенту, але й з точки зору наукових досліджень. Особливу цікавість представляє собою гра «Морський бій», яка на перший погляд може здатись такою, що повністю залежить від певних ймовірнісних подій.

Метою статті є дослідження математичних моделей та ймовірнісних процесів які використовуються для створення гри «Морський бій» та розробка програмного додатку, який може використовуватись на різних операційних платформах.

Методами дослідження є методи математичної теорії ігор, аналіз алгоритмів розташування кораблів та атаки з використанням елементів комбінаторики. В статті розглянуті підходи до створення кросплатформеного програмного ігрового додатку та математична модель гри «Морський бій» на основі теорії ймовірностей.

Новизною проведеного дослідження є запропонований алгоритм створення гри «Морський бій» на основі математичної моделі побудованої з використанням елементів теорії ймовірностей та матричного числення.

Висновки. В роботі проведено порівняння найбільш розповсюджених алгоритмів гри в морський бій. В результаті проведеного дослідження були проаналізовані існуючі моделі та методи створення гри «Морський бій» та запропонований вдосконалений алгоритм розробки програмного додатку для використання на різних операційних системах.

Біографії авторів

Kateryna Kotsiubivs’ka, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат технічних наук, доцент

Oleksandr Yavorskyi, Київський національний університет культури і мистецтв

Aсистент кафедри комп’ютерних наук

Artem Korpik, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри комп’ютерних наук

Посилання

Flanagan, M. and Nissenbaum, H., 2014. Values at Play in Digital Games. MIT Press.

Mayer, I., Bekebrede, G., Harteveld, C., Warmelink, H., Zhou, Q., van Ruijven, T., Lo, J., Kortmann, R. and Wenzler, I., 2014. “The research and evaluation of serious games: Toward a comprehensive methodology”, British Journal of Educational Technology, 45 (3), pp. 502–527. doi: https://doi.org/10.1111/bjet.12067

Shyian, A.A., 2009. Teoriia ihor: osnovy ta zastosuvannia v ekonomitsi ta menedzhmenti [Theory of games: the basis and application in economics and management]. Vinnytsia.

Shyian, A.A., 2010. Teoretyko-ihrovyi analiz ratsionalnoi povedinky liudyny ta pryiniattia rishen v upravlinni sotsialno-ekonomichnymy systemamy [Theoretical and game analysis of human rational behavior and decision-making in the management of socio-economic systems]. Vinnytsia: UNIVERSUM-Vinnytsia

Von Neumann, J. and Morgenstern, O., 2012. Theory of Games and Economic Behavior. Princeton: Princeton University Press.

What is “Game theory”. Available at: https://www.investopedia.com/terms/g/gametheory.asp [Accessed 21 May 2018].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-29

Як цитувати

Kotsiubivs’ka, K., Yavorskyi, O., & Korpik, A. (2018). Моделювання гри «Морський бій» на основі теорії ймовірностей. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, (1), 67–74. https://doi.org/10.31866/2617-796x.1.2018.147256

Номер

Розділ

Візуалізація та інтерактивні мультимедійні технології