Системи управління дистанційним навчанням

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.1.2022.261291

Ключові слова:

інформаційні системи навчання, інформаційні системи управління навчанням, інформаційні технології, інформаційно-комунікаційні технології, дистанційне навчання

Анотація

Метою статті є дослідження, аналіз і розгляд загальних проблем та перспектив щодо розробки систем управління навчальними процесами з можливістю підтримки тих, хто навчається дистанційно, використовуючи новітні технології.

Методами дослідження є методи семантичного аналізу основних понять цієї предметної сфери (системи управління навчальними процесами). У статті розглянуто підходи до розробки та функціонування системи управління навчанням.

Новизною проведеного дослідження є аналіз функціонування сучасних систем управління навчанням і систем навчання, результати якого можуть застосовуватися під час розробки власної системи управління навчанням, що є актуальним у сучасних умовах онлайн-навчання.

Висновки. У роботі розглянуто відомі погляди на дистанційне навчання, проаналізовано сучасні інформаційні системи управління дистанційним навчанням. Ураховуючи результати проведеного аналізу, прийнято рішення щодо розробки інформаційної системи управління навчальними процесами в умовах дистанційної освіти.

Біографії авторів

Ольга Ткаченко, Державний університет інфраструктури та технологій

Кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри інформаційних технологій та дизайну

Владислав Тирков, Державний університет інфраструктури та технологій

Магістрант, кафедра інформаційних технологій та дизайну

Посилання

Anders, G., 2013. Coursera’s Online Insight: Short Classes Are Education’s Future. Forbes. [online] Available at: <http://www.forbes.com/sites/georgeanders/2013/10/10/courseras-online-insight-short-classes-are-educations-future/> [Accessed 24 April 2022].

Avtomatizirovannaia sistema upravleniia uchebnym zavedeniem – Academy [Automated educational institution management system – Academy]. [online] Available at: <http://ab-solut.net/ru/products/academy> [Accessed 23 April 2022].

Coursera Financial Aid, 2021. Coursera. [online] Available at: <https://www.coursera.org/signature/guidebook/financial-aid> [Accessed 24 April 2022].

Dystantsiina osvita [Distance education]. Ministry of Education and Science of Ukraine. [online] Available at: <http://mon.gov.ua/activity/education/distanczijna/distantciyna.html> [Accessed 22 April 2022].

eTutorium platform for creating online courses. [online] Available at: <https://etutorium.com.ua/#lms-vozmozhnosti> [Accessed 22 April 2022].

Gottsegen, G., 2019. Cloud Computing & Education. United We Tech, [online] 3 July. Available at: <https://builtin.com/cloud-computing/cloud-computing-and-education> [Accessed 19 April 2022].

GURUCAN. [online] Available at: <https://apps.apple.com/ru/app/gurucan/id1450948077> [Accessed 23 April 2022].

Hurevych, R.S., Kademiia, M.Iu. and Shevchenko, L.S., 2012. Informatsiini tekhnolohii navchannia: innovatsiinyi pidkhid [Information learning technologies: an innovative approach]. Vinnytsia: Planer.

iSpring Learn. [online] Available at: <https://www.ispringsolutions.com/ispring-learn> [Accessed 22 April 2022].

Kukharenko, V.M. and Bondarenko, V.V., 2020. Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini [Emergency distance learning in Ukraine]. Kharkiv: Miska drukarnia.

Lohinova, N.I., Yankovskyi, O.H., Loboda, Yu.H. and Toloknov, A.A., 2021. Prohramna realizatsiia zadachi avtomatyzovanoho formuvannia rozpodilu navchalnoho navantazhennia naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv kafedry [Software implementation of the problem of automated formation of the distribution of educational workload of scientific and pedagogical staff of the department]. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Tekhnichni nauky, 32 (71), Ch. 1. (1), pp.110-116.

Metodychni rekomendatsii dystantsiinoi osvity [Methodical recommendations of distance education], 2022. Ministry of Education and Science of Ukraine. [online] Available at: <https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf> [Accessed 24 April 2022].

Ministry of Education and Science of Ukraine, 2013. Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia [On approval of the Regulation on distance learning]. Verkhovna Rada Ukrainy, [online] 25 April. Available at: <http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13> [Accessed 21 April 2022].

Ohliad ta analiz isnuiuchykh system keruvannia navchanniam [Review and analysis of existing learning management systems]. [online] Available at: <https://vc.ru/education/218817> [Accessed 23 April 2022].

Portal ASU navchalnym protsesom [ACS portal educational process]. [online] Available at: <https://acs.nlu.edu.ua> [Accessed 24 April 2022].

Prybylova, V.M., 2017. Problemy ta perevahy dystantsiinoho navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Problems and advantages of distance learning in higher educational institutions of Ukraine]. Problemy suchasnoi osvity, [online] 4. Available at: <https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/8791> [Accessed 21 April 2022].

Riddle, J., Cloud Technologies in the Education System. IEEE COMPUTER SOCIETY. [online] Available at: <https://www.computer.org/publications/tech-news/build-your-career/cloud-technologies-in-the-education-system> [Accessed 24 April 2022].

Samoliuk, N. and Shvets, M., 2013. Aktualnist i problemnist dystantsiinoho navchannia [Relevance and problems of distance learning]. Nova pedahohichna dumka, [online] 1.1, p.193. Available at: <http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2013_1_50> [Accessed 21 April 2022].

Start proektu «Prometheus» [Start of the Prometheus project,], 2014. Prometheus, [online] 15 zhovtnia. Available at: <http://prometheus.org.ua/prometheus-start/> [Accessed 15 April 2022].

The AppZine. Khan Academy for iPad review. [online] Available at: <http://www.theappzine.com/content/khan-academy-20-ipad> [Accessed 25 April 2022].

The Main Benefits & Challenges of Cloud Computing in Education. Buchanan Technologies. [online] Available at: <https://www.buchanan.com/benefits-cloud-computing-education/> [Accessed 24 April 2022].

Tkachenko, O.I., Tkachenko, K.O. and Boniar, M.V., 2020. Ontolohichne modeliuvannia protsesiv navchannia [Ontological modeling of learning processes]. Digital Platform: Information Technologies in Sociocultural Sphere, 3 (2), pp.109-121.

Vykorystannia platformy dystantsiinoho navchannia e-learning.org.ua v osvitnomu protsesi profesiino-tekhnichnoho navchalnoho zakladu [Use of the e-learning.org.ua distance learning platform in the educational process of a vocational school], 2016. Proceedings of the scientific-practical seminar. Kyiv, Ukraine, [online] 26 April 2016. Kyiv: IPTO NAPN Ukrainy. Available at: <http://ivet-ua.science/> [Accessed 24 April 2022].

Zasoby orhanizatsii ta upravlinnia navchalnym protsesom [Means of organization and management of the educational process]. StudLancer.net. [online] Available at: <http://stud.com.ua/46770/pedagogika/zasobi_organizatsiyi_upravlinnya_navchalnim_protsesom> [Accessed 24 April 2022].

Тkachenko, Olha, Тkachenko, Oleksandr and Тkachenko, К., 2020. Designing Complex Intelligent Systems on the Basis of Ontological Models. In: CMIS-2020: Third International Workshop on Computer Modeling and Intelligent Systems. Zaporozhye, Ukraine, [online] 27 April-1 May 2020. Zaporozhye, pp.266-277. Available at: <http://ceur-ws.org/Vol-2608/paper20.pdf> [Accessed 24 April 2022].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Ткаченко, О., & Тирков, В. (2022). Системи управління дистанційним навчанням. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 5(1), 67–81. https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.1.2022.261291

Номер

Розділ

ІТ-технології в освіті, мистецтві та культурі