Системи управління дистанційним навчанням
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.1.2022.261291Ключові слова:
інформаційні системи навчання, інформаційні системи управління навчанням, інформаційні технології, інформаційно-комунікаційні технології, дистанційне навчанняАнотація
Метою статті є дослідження, аналіз і розгляд загальних проблем та перспектив щодо розробки систем управління навчальними процесами з можливістю підтримки тих, хто навчається дистанційно, використовуючи новітні технології.
Методами дослідження є методи семантичного аналізу основних понять цієї предметної сфери (системи управління навчальними процесами). У статті розглянуто підходи до розробки та функціонування системи управління навчанням.
Новизною проведеного дослідження є аналіз функціонування сучасних систем управління навчанням і систем навчання, результати якого можуть застосовуватися під час розробки власної системи управління навчанням, що є актуальним у сучасних умовах онлайн-навчання.
Висновки. У роботі розглянуто відомі погляди на дистанційне навчання, проаналізовано сучасні інформаційні системи управління дистанційним навчанням. Ураховуючи результати проведеного аналізу, прийнято рішення щодо розробки інформаційної системи управління навчальними процесами в умовах дистанційної освіти.
Посилання
Anders, G., 2013. Coursera’s Online Insight: Short Classes Are Education’s Future. Forbes. [online] Available at: <http://www.forbes.com/sites/georgeanders/2013/10/10/courseras-online-insight-short-classes-are-educations-future/> [Accessed 24 April 2022].
Avtomatizirovannaia sistema upravleniia uchebnym zavedeniem – Academy [Automated educational institution management system – Academy]. [online] Available at: <http://ab-solut.net/ru/products/academy> [Accessed 23 April 2022].
Coursera Financial Aid, 2021. Coursera. [online] Available at: <https://www.coursera.org/signature/guidebook/financial-aid> [Accessed 24 April 2022].
Dystantsiina osvita [Distance education]. Ministry of Education and Science of Ukraine. [online] Available at: <http://mon.gov.ua/activity/education/distanczijna/distantciyna.html> [Accessed 22 April 2022].
eTutorium platform for creating online courses. [online] Available at: <https://etutorium.com.ua/#lms-vozmozhnosti> [Accessed 22 April 2022].
Gottsegen, G., 2019. Cloud Computing & Education. United We Tech, [online] 3 July. Available at: <https://builtin.com/cloud-computing/cloud-computing-and-education> [Accessed 19 April 2022].
GURUCAN. [online] Available at: <https://apps.apple.com/ru/app/gurucan/id1450948077> [Accessed 23 April 2022].
Hurevych, R.S., Kademiia, M.Iu. and Shevchenko, L.S., 2012. Informatsiini tekhnolohii navchannia: innovatsiinyi pidkhid [Information learning technologies: an innovative approach]. Vinnytsia: Planer.
iSpring Learn. [online] Available at: <https://www.ispringsolutions.com/ispring-learn> [Accessed 22 April 2022].
Kukharenko, V.M. and Bondarenko, V.V., 2020. Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini [Emergency distance learning in Ukraine]. Kharkiv: Miska drukarnia.
Lohinova, N.I., Yankovskyi, O.H., Loboda, Yu.H. and Toloknov, A.A., 2021. Prohramna realizatsiia zadachi avtomatyzovanoho formuvannia rozpodilu navchalnoho navantazhennia naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv kafedry [Software implementation of the problem of automated formation of the distribution of educational workload of scientific and pedagogical staff of the department]. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Tekhnichni nauky, 32 (71), Ch. 1. (1), pp.110-116.
Metodychni rekomendatsii dystantsiinoi osvity [Methodical recommendations of distance education], 2022. Ministry of Education and Science of Ukraine. [online] Available at: <https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf> [Accessed 24 April 2022].
Ministry of Education and Science of Ukraine, 2013. Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia [On approval of the Regulation on distance learning]. Verkhovna Rada Ukrainy, [online] 25 April. Available at: <http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13> [Accessed 21 April 2022].
Ohliad ta analiz isnuiuchykh system keruvannia navchanniam [Review and analysis of existing learning management systems]. [online] Available at: <https://vc.ru/education/218817> [Accessed 23 April 2022].
Portal ASU navchalnym protsesom [ACS portal educational process]. [online] Available at: <https://acs.nlu.edu.ua> [Accessed 24 April 2022].
Prybylova, V.M., 2017. Problemy ta perevahy dystantsiinoho navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Problems and advantages of distance learning in higher educational institutions of Ukraine]. Problemy suchasnoi osvity, [online] 4. Available at: <https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/8791> [Accessed 21 April 2022].
Riddle, J., Cloud Technologies in the Education System. IEEE COMPUTER SOCIETY. [online] Available at: <https://www.computer.org/publications/tech-news/build-your-career/cloud-technologies-in-the-education-system> [Accessed 24 April 2022].
Samoliuk, N. and Shvets, M., 2013. Aktualnist i problemnist dystantsiinoho navchannia [Relevance and problems of distance learning]. Nova pedahohichna dumka, [online] 1.1, p.193. Available at: <http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2013_1_50> [Accessed 21 April 2022].
Start proektu «Prometheus» [Start of the Prometheus project,], 2014. Prometheus, [online] 15 zhovtnia. Available at: <http://prometheus.org.ua/prometheus-start/> [Accessed 15 April 2022].
The AppZine. Khan Academy for iPad review. [online] Available at: <http://www.theappzine.com/content/khan-academy-20-ipad> [Accessed 25 April 2022].
The Main Benefits & Challenges of Cloud Computing in Education. Buchanan Technologies. [online] Available at: <https://www.buchanan.com/benefits-cloud-computing-education/> [Accessed 24 April 2022].
Tkachenko, O.I., Tkachenko, K.O. and Boniar, M.V., 2020. Ontolohichne modeliuvannia protsesiv navchannia [Ontological modeling of learning processes]. Digital Platform: Information Technologies in Sociocultural Sphere, 3 (2), pp.109-121.
Vykorystannia platformy dystantsiinoho navchannia e-learning.org.ua v osvitnomu protsesi profesiino-tekhnichnoho navchalnoho zakladu [Use of the e-learning.org.ua distance learning platform in the educational process of a vocational school], 2016. Proceedings of the scientific-practical seminar. Kyiv, Ukraine, [online] 26 April 2016. Kyiv: IPTO NAPN Ukrainy. Available at: <http://ivet-ua.science/> [Accessed 24 April 2022].
Zasoby orhanizatsii ta upravlinnia navchalnym protsesom [Means of organization and management of the educational process]. StudLancer.net. [online] Available at: <http://stud.com.ua/46770/pedagogika/zasobi_organizatsiyi_upravlinnya_navchalnim_protsesom> [Accessed 24 April 2022].
Тkachenko, Olha, Тkachenko, Oleksandr and Тkachenko, К., 2020. Designing Complex Intelligent Systems on the Basis of Ontological Models. In: CMIS-2020: Third International Workshop on Computer Modeling and Intelligent Systems. Zaporozhye, Ukraine, [online] 27 April-1 May 2020. Zaporozhye, pp.266-277. Available at: <http://ceur-ws.org/Vol-2608/paper20.pdf> [Accessed 24 April 2022].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Ольга Ткаченко, Владислав Тирков
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.