Онтологічне моделювання процесів навчання

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-796x.3.2.2020.220580

Ключові слова:

інтелектуалізація процесів навчання, моделювання процесів навчання, онтологічна модель, онтологічна модель «викладача», онтологічна модель «студента»

Анотація

Метою статті є дослідження, аналіз і розгляд загальних проблем і перспектив використання онтологій під час моделювання процесів навчання.

Методами дослідження є методи семантичного аналізу основних понять цієї предметної сфери (навчальні процеси та процеси управління навчанням). У статті розглянуто наявні підходи до моделювання навчальних процесів.

Новизною проведеного дослідження є розв’язання проблем інтелектуалізації процесів навчання на основі формальних онтологічних моделей.

Висновки. У роботі проаналізовано наявні проблеми та перспективи застосування онтологій у моделюванні процесів навчання. Враховуючи результати проведеного аналізу, розроблено багаторівневу онтологічну модель, яка має важливе значення для розв’язання проблем підвищення ефективності процесів навчання (особливо дистанційного, online-навчання, e-learning) за допомогою використання комп’ютерних навчальних систем.

Біографії авторів

Olha Tkachenko, Державний університет інфраструктури та технологій

Кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри інформаційних технологій та дизайну

Kostiantyn Tkachenko, Державний університет інфраструктури та технологій

Кандидат економічних наук, доцент кафедри інформаційних технологій та дизайну

Mykhailo Boniar, Державний університет інфраструктури та технологій

Магістрант кафедри інформаційних технологій та дизайну

Посилання

Allen, I.E. and Seaman, J., 2008. Staying the Course: Online Education in the United States. [online] Available at: <http://www.sloan-c.org/publications/> [Accessed 03 October 2020].

Andreev, A.A., 2018. Primenenie telekommunikatcii v uchebnom protcesse [The use of telecommunications in the educational process]. Moscow: VU.

Bashmakov, A.I. and Bashmakov, I.A., 2003. Razrabotka kompiuternykh uchebnikov i obuchaiushchikh sistem [Development of computer textbooks and training systems]. [e-book] Moscow: Informatcionno-izdatelskii dom Filin. Available at: <https://www.studmed.ru/bashmakov-ai-bashmakov-ia-razrabotka-kompyuternyh-uchebnikov-i-obuchayuschih-sistem_3f6d93393df.html> [Accessed 29 September 2020].

Communication from the Commission: E-Learning – Designing Tomorrow’s Education, 2000. Brussels: European Commission. CrossRef. [online] Available at: <http://ec.europa.eu/education/archive/elearning/comen.pdf/> [Accessed 03 October 2020].

Distantcionnoe obuchenie, e-learning, SDO [Distance learning, e-learning, SDO], 2003. Distantcionnoe obuchenie informatcionnyi portal. [online] Available at: <http://www.distance-learning.ru> [Accessed 03 October 2020].

Grebenev, I.V. and Chuprunov, E.V., 2007. Teoriia obucheniia i modelirovanie uchebnogo protcessa [Teaching theory and modeling of the educational process]. Innovatcii v obrazovanii, 1, pp.28-32.

Krasilnikova, V.A., 2009. Teoriia i tekhnologiia kompiuternogo obucheniia i testirovaniia [Theory and technology of computer training and testing]. [e-book] Moscow: Dom pedagogiki. Available at: <https://www.studmed.ru/krasilnikova-va-teoriya-i-tehnologiya-kompyuternogo-obucheniya-i-testirovaniya> [Accessed 04 October 2020].

Kudriavtcev, V., Vashik K., Strogalov, A., Aliseichik, P. and Peretrukhin, V., 2006. Ob avtomatnom modelirovanii protcessa obucheniia [On automatic modeling of the learning process]. Diskretnaia matematika, 8 (4), pp.3-10.

Kulinich, A.A., 2003. Metodologiia kognitivnogo modelirovaniia slozhnykh plokho opredelennykh situatcii [Methodology of cognitive modeling of complex ill-defined situations]. In: Vtoraia mezhdunarodnaia konferentciia po problemam upravleniia [The Second International Conference on Management Problems]. Selected works, 17-19 June 2003, Moscow. IPU RAS. [online] Moscow, pp. 219-226. Available at: <http://www.raai.org/about/persons/kulinich/> [Accessed 03 October 2020].

Liu, G.Z., 2017. A Key Step to Understanding Paradigm Shifts in E-learning: Towards Context-Aware Ubiquitous Learning. British Journal of Educational Technology, 41 (2), pp.1-9.

Podkolzin, A.S., 2008. O formalizatcii priemov resheniia matematicheskikh zadach [On the formalization of methods for solving mathematical problems]. Intellektualnye sistemy, 3 (3/4), pp.51-74.

Smirnov, S.V., 2001. Ontologicheskii analiz predmetnykh oblastei modelirovaniia [Ontological analysis of subject areas of modeling]. Izvestia of Samara Scientific Center of the Russian Academy of Sciences, [online] 3 (1), pp.62-70. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/ontologicheskiy-analiz-predmetnyh-oblastey-modelirovaniya [Accessed 03 October 2020].

Solovov, A.V., 2016. Elektronnoe obuchenie: problematika, didaktika, tekhnologiia [E-learning: problems, didactics, technology]. Samara: Novaia tekhnika.

Strogalov, A.S., 1998. Kompiuternye obuchaiushchie sistemy: nekotorye problemy ikh razrabotok [Computer training systems: some problems of their development]. In: “Vuzovskaia pedagogika v informatcionnom obshchestve” [“University pedagogy in the information society”]. Moscow: Rossiiskii gosudarstvennyi gumanitarnyi universitet, pp.68-72.

Wolfe, M., 2018. Broadband Videoconferencing as Knowledge Management tool. Journal of Knowledge Management, 11 (2), pp.118-138.

Тkachenko, O., Тkachenko, А. and Тkachenko, К., 2020. Ontological Modeling of Situational Management. Digital Platform: Information Technologies in Sociocultural Sphere, 3 (1), pp.22-32.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-24

Як цитувати

Tkachenko, O., Tkachenko, K., & Boniar, M. (2020). Онтологічне моделювання процесів навчання. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 3(2), 109–121. https://doi.org/10.31866/2617-796x.3.2.2020.220580

Номер

Розділ

ІТ-технології в освіті, мистецтві та культурі